موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بازاریابی اینترنتی و افزایش بازدید سایت با شبکه های اجتماعی

بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی مجازیبازاریابی اینترنتی بوسیله ی شبکه های اجتماعی از مؤثرترین روش های افزایش بازدید سایت به شمار می رود. شبکه های اجتماعی محیط هایی مجازی برای گردهمایی انسانها از سراسر جهان هستند. در این مقاله به جایگاه این شبکه ها در بازاریابی اینترنتی و پتانسیل بالای آنها در هدایت بازدید کنندگان واقعی به سایت شما صحبت خواهم کرد.

 

بازاریابی اینترنتی و جوامع مجازی

طبعاً هر بیزینسی برای سوددهی نیاز به ارائه کالا یا خدماتی خاص خود دارد و باز هم مسلماً باید افرادی که به دنبال این کالا یا خدمات هستند را یافته و محصولات خود را به آنان معرفی کند. این کار در دنیای واقعی با انواع متدها انجام می شود: بازاریابی تلفنی (که اعصاب آدم را با تماسهای مکرر بهم میریزند.)، توزیع تراکت های تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و … . اما روشهای بازاریابی مورد استفاده در دنیای مجازی، دارای تفاوتهای بسیار با دنیای واقعی هستند. یکی از روشهای قدرتمند بازاریابی اینترنتی، حضور و فعالیت در جوامع مجازی است.

 

فعالیت در جوامع مجازی درست مثل پخش آگهی تلویزیونی است با این تفاوت که با حضور در جوامع مجازی می توانید فرد علاقه مند را مستقیماً به محصولات یا خدمات خود با استفاده از لینک آن، راهنمایی کنید. با این حساب خواهید توانست علاقه مندان به محصولات عرضه شده در سایت یا بلاگتان را مستقیماً بیابید و با آنها در ارتباط باشید.

 

ارتباط با مشتریان احتمالی این امکان را برای شما بوجود می آورد که با علائق آنها آشنا شوید و بتوانید محصولات و خدمات خود را در زمان مناسب و با شیوه مناسب به آنها معرفی کنید. با این روش، شانس فروش شما به شدت افزایش می یابد. همانطور که متوجه هستید این امکان به لطف اینترنت در اختیار شماست وگرنه یافتن مشتریان احتمالی و برقراری ارتباط با آنها در دنیای واقعی، کاری بسیار هزینه بر خواهد بود.

 

پس تا اینجا سه مزیت بزرگ جوامع مجازی در بازاریابی اینترنتی را دریافتیم:

 

  1. گستردگی این جوامع به وسعت ایران و جهان.
  2. یافتن مشتریان احتمالی و برقراری تماس با آنها.
  3. صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی.

 

با این تفاسیر، ورود به جوامع مجازی و فعالیت در آنها برای هر کسب و کار اینترنتی در هر ابعادی، کاری است که بدون شک باید انجام شود.

 

آدرس سایت؛ فیلد اصلی فرم عضویت

تقریباً تمامی جوامع مجازی، در فرم عضویت خود فیلدی به عنوان آدرس سایت دارند که شاید از هر فیلد دیگری در فرم عضویت مهم تر باشد. دقت داشته باشید که در زمان عضویت حتماً این فیلد را با آدرس صحیح سایت خود پر کنید. دلیل اصلی من برای دادن اهمیت بالا به این فیلد این است که پروفایل شما در جوامع مجازی، معرف شماست. وقتی کسی شما را در یک جامعه مجازی می بیند، اولین کارش بررسی پروفایل شماست. وی با این کا میخواهد میزان مثمر ثمر بودن این رابطه مجازی را دریابد و طبیعتاً هر کسی به دنبال آشنایی با افرادی می رود که موارد مشترکی بین خود و آنها ببیند. وقتی کسی به دنبال دیدن نظری درباره مسابقه فوتبال، وارد پروفایل فرد نویسنده نظر می شود یعنی نسبت به دانستن نظرات وی علاقه مند است و طبعاً به دنبال آدرس بلاگ یا سایت فرد برای خواندن مطالب بیشتر می گردد.

 

فرض کنید در تحقیق برای داشتن رژیم غذایی مناسب برای حفظ بدنی سالم، در یک بحث درباره مکمل های غذایی نظری می خوانید با این مضمون: بدن با رژیم غذایی معمولی نخواهد توانست تمام مواد مورد نیاز را جذب کند از این رو نیاز به مکملهای غذایی است. آیا با مطالعه این نظر به دانستن بیشتر درباره مکملهای غذایی علاقه مند نمی شوید؟ و خب اولین کاری که می کنید این است که روی نام فرد نویسنده کلیک می کنید و به دنبال سایت وی می گردید.

 

حال در نظر داشته باشید که فرد آدرس سایت خود را در پروفایلش وارد نکرده باشد، با این حساب عملاً فعالیت وی در راستای جذب بازدید کننده بی فایده است. پس تمام فعالیتها یک طرف، ثبت آدرس صحیح وب سایت یک طرف!

 

بازاریابی اینترنتی با روش های متفاوتی انجام می گیرد که در پایان هدف تمام آنها، افزایش بازدید سایت است. با استفاده از شبکه های مجازی (جوامع مجازی) بازدید های واقعی سایت خود را افزایش دهید.

 

۱ دیدگاه

  1. مطلب بسیار مفید و جالبی بود.فعالیت در شبکه های اجتماعی مستلزم وقت فراوان است که برای کسی که به تنهایی سایتی را اداره می کند بسیار سخت است.برای همین شاید مدیران سایتها بایدحداقل ۲ نفر باشند که یک نفر مختص مشغول تبلیغات و فعالیت درانجمن ها وشبکه های اجتماعی باشد .

    موفق باشید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!