موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بک لینک چیست؟

یک لینک چیست؟دیگر زمان “سایت رو بیار بالا، بازدید کننده خودش میاد” گذشته، امروزه دنیای اینترنت، دنیایی است با رقابتی بسیار شدید که گستره ای به وسعت جهان دارد. در این رقابت رازهایی برای پس زدن رقبا وجود دارد که یکی از آنها لینک شدن است… .

 

تعریف بک لینک

منظور لینکهایی است که به یک سایت یا صفحه وب از سایتها یا صفحات وب مختلف داده شده است. تعداد backlink ها نشانه ای از محبوبیت یک سایت یا صفحه وب به شمار می رود.

برای backlink از اصطلاحات دیگری نیز استفاده می شود مانند: incoming link، inlink، inbound link و inward link.

 

همانطور که عنوان شد، تعداد backlink ها نشانه ی محبوبیت یک وب سایت است در نتیجه هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، سایت شما محبوب تر بوده و این یعنی رتبه بهتر در نتایج جستجو موتورهای جستجوی مختلف.

اما آیا هر لینکی از هر سایتی، تأثیری مثبت بر رتبه سایت شما در موتور جستجو دارد؟ برای یافتن پاسخ ادامه متن را مطالعه نمایید.

 

بک لینک خوب

مطمئناً اگر هر لینکی در ارتقاء رتبه سایت در نتایج جستجو مؤثر بود، بهترین راه حل، داشتن وبلاگهای فراوان و لینک کردن سایت از آن وبلاگها بود. حتماً میتوانید تصور کنید که در این حالت چه وضعی پیش می آمد؛ تعداد زیادی وبلاگ و وب سایت داشتیم با مطالب یکسان و بی کیفیت که همه به هم لینک داده اند و در نتایج جستجو، در صفحات اول ظاهر می شوند. با این حساب موتور جستجو هیچ کارایی نخواهد داشت جز اتلاف وقت کاربر چرا که کاربر هرگز به موضوع مورد نظر خود دست نخواهد یافت. و این یعنی پایان عمر موتور جستجو… .

 

برای مقابله با چنین حقه هایی، الگوریتمهای موتورهای جستجو همواره در حال تغییرند و البته همیشه به صورت محرمانه نگهداری می شوند. اما آنچه که از کلی گویی های موتورهای جستجو و بررسی ها بدست می آید، ویژگی های یک backlink مناسب را این گونه بیان می کند:

 

ویژگی های بک لینک خوب

  • بخش قابل کلیک لینک (anchor text) شامل کلمه یا عبارت کلیدی اصلی مورد استفاده در صفحه مقصد لینک باشد.
  • صفحه ای که لینک در آن قرار دارد، مرتبط با موضوع لینک باشد.
  • صفحه ای که لینک در آن قرار دارد، خود بازدید بالایی داشته و محبوب باشد.
  • صفحه ای که لینک در آن قرار می گیرد، لینکهای کمی داشته باشد.
  • بهتر است لینک در متن آمده باشد نه در بخشهایی مثل لینک دوستان یا لینک همکاران یا … .

 

لینکهای مخرب

هر لینکی در هر جایی نمی تواند در بهبود رتبه سایت مؤثر باشد که حتی می تواند باعث ضربه به رتبه سایت گردد و آن را پایین آورد. معروف ترین مثال در این زمینه مزرعه های لینک می باشند. سایتهایی که صرفاً برای ثبت لینک به شرط پرداخت پول بوجود آمده اند. چنین سایتهایی در واقع هیچ ارزش محتوایی نداشته و صرفاً مجموعه ای از لینکهای گوناگون می باشند که به شدت از سوی گوگل و سایر موتورهای جستجو مطرود هستند.

 

یکی دیگر از شیوه های نامناسب لینک کردن و تبادل لینک، لینک کردن مثلثی می باشد. برای مثال شما لینک مرا با نام کسب درآمد از اینترنت | درآمد اینترنتی در سایت خود قرار می دهید به این شرط که من لینک سایت دیگر شما را در سایت خود قرار دهم. به این روش لینک کردن هرمی هم گفته می شود.

 

ایده آل ترین روش تبادل لینک، درج مقاله ای مرتبط با موضوع سایت خود در یک سایت و لینک دادن به سایت در داخل آن مقاله است.

برای تبادل لینک با یک کارآفرین، به این صفحه مراجعه کنید.

بازتاب های این مطلب

  1. دو مفهوم حیاتی در بهینه سازی سایت سئو بهینه سازی سایت سئو بهینه سازی سایت - […] بک لینک و اهمیت آن نکات زیر را مد نظر داشته […]
  2. دو مفهوم حیاتی در بهینه سازی سایت | كسب درآمد از اينترنت | بازاریابی اینترنتی | یک کارآفرین - [...] بک لینک و اهمیت آن نکات زیر را مد نظر داشته [...]

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!