موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران-بخش دوم

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایراندر مقاله راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران – گام نخست تصمیم خود مبنی بر کار روی یکی از موضوعات مورد علاقه مان را اتخاذ کردیم. با این حساب الآن میدانیم که میخواهیم در مورد چی بنویسیم. اما نوشتن و آماده کردن مباحث یک بحث است و داشتن جایی برای انتشار آنها روی اینترنت بحثی دیگر. برای انتشار مطالب خود روی اینترنت، دو راه داریم: ۱. راه اندازی سایت یا بلاگ شخصی. ۲. استفاده از سایر سایتها و بلاگها

 

راه اندازی سایت یا بلاگ شخصی

سایت یا بلاگ روی هاست شخصی به دلیل بازتر بودن دست هنگام کار با آن، مناسب تر به نظر می آید. اما یک مسأله وجود دارد: برای داشتن سایت باید هزینه کرد و این کمی قضیه را پیچیده میکند. البته می توان بدون هیچ هزینه ای هم سایت داشت. اما چطور؟ با استفاده از بسته های مولتی مدیا (چند رسانه ای) آموزش طراحی سایت. این بسته ها به شما آموزش می دهند که چگونه در کمترین زمان ممکن وب سایت خود را طراحی کرده و آن را در سطح اینترنت منتشر کنید. (البته به هر حال هزینه ثبت دومین و خرید هاست وجود خواهد داشت.) در زیر چند نمونه از بهترین انواع این بسته ها را می بیند:

 

۱. پیاده سازی یک سایت زیبا در عرض چند دقیقه بدون نیاز به یک خط برنامه نویسی!

۲. نرم افزار حرفه ای طراحی سایتهای اینترنتی

۳. هزاران سورس، اسکریپت و سیستم مدیریت وب همه در بسته کامل طراحی سایت ۲۰۱۰

۴. با کمترین هزینه سایت دلخواه خود را راه اندازی کنید – مجموعه کامل طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

۵. آموزش طراحی سایت در منزل

۶. آموزش طراحی سایتهای حرفه ای تمام فلش

۷. مجموعه کامل طراحی سایت با حجمی بالغ بر ۳۶ گیگا بایت

 

البته اگر می توانید از پس هزینه های طراحی سایت برآیید، دیگر نیازی به تهیه این بسته ها نداشته و می توانید هزینه طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت پرداخت کرده و سایت خود را آماده تحویل بگیرید.

 

در نمونه های فوق، سایت یا بلاگ شما روی هاست شخصی ایجاد میشود که توصیه اصلی من هم بر همین مورد است.

* آماده سازی وبلاگ روی سرویس دهنده های رایگان

سرویس دهنده های وبلاگ رایگان بسیاری وجود دارند که ۴ مورد زیر بهترین ها هستند (البته به نظر من):

۱. www.mihanblog.com

۲. www.blogger.com

۳. www.persianblog.ir

۴. www.wordpress.com

انتخاب نام دومین (دامنه: آدرس سایت) یا وبلاگ

منظور همان آدرسی است که با تایپ آن در نوار آدرس مرورگرمان، سایت یا وبلاگ خود را باز می کنیم. در زمان انتخاب نام دومین خود باید به موضوع سایت توجه داشته باشیم؛ آدرس دومین یا وبلاگ باید طوری باشد که به موضوع سایت یا وبلاگ اشاره کند. البته این نکته زمانی اهمیت می یابد که مطالب خود را به زبان انگلیسی منتشر کنیم. با این حساب وقتی سایتی انگلیسی درباره ی پوست (skin) داریم، آدرسی مثل www.84edu.net آدرس مناسبی به شمار نمی رود و مثلاً www.skin.net به آن ارجحیت دارد. البته وقتی میخواهیم نامی برای دومین خود انتخاب کنیم، احتمال اینکه آن نام و دومین قبلاً خریداری شده باشد بسیار بالاست. اینجاست که باید با استفاده از اطلاعات خود، دومینی خریداری کنیم که باز هم با موضوع سایت ما ارتباط داشته باشد مثلاً skincaretips.net و آن قدر جستجو کنیم تا دومینی مناسب به دست آوریم. دقیقاً همین کار باید در مورد وبلاگ هم انجام شود. یعنی چه برای سایت و چه برای وبلاگ، باید از کلمه کلیدی اصلی خود در آدرس آنها، استفاده کنیم. البته باز هم تکرار میکنم که این عمل فقط برای سایتهای انگلیسی لازم است و البته به تازگی برای فارسی هم ممکن شده اما با هزینه بسیار بالا!

در مورد سایتها و وبلاگهای فارسی: نام را طوری انتخاب کنید که به راحتی در ذهن باقی بماند و به خاطر سپردن آن برای کاربر آسان باشد.

 

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت

مقاله ی با نام انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت را مطالعه کنید. بعد از انتخاب این کلمه، باید آن را در جاهایی از سایت یا وبلاگ به کار ببرید.

اما نکته ای بسیار مهم: اگر سایت شما به زبان انگلیسی است، حتماً و حتماً و حتماً از کلمه یا عبارت کلیدی اصلی خود در دومینتان استفاده کنید. مثلاً اگر عبارت کلیدی skin care tips for athletes را انتخاب کرده اید، سعی کنید نام دومین انتخابیتان شامل این عبارت باشد یعنی مثلاً نام skin-care-tips.net یا skincaretipsforathletes.net را برگزینید.

 

معرفی سایت یا وبلاگ به موتورهای جستجو

تا اینجا محلی برای انتشار مطالب خود در زمینه موضوع مورد علاقه تان در سطح اینترنت برای خود فراهم کردیم. اما این به تنهایی کافی نیست. باید افراد به سایت شما مراجعه کرده و از خدمات یا محصولات معرفی شده توسط شما استفاده کنند تا شما درآمد داشته باشید. افراد برای حضور در سایت، باید آن را پیدا کنند. بزرگترین منبع و البته مفیدترین آنها برای یک سایت، موتورهای جستجو است. دلیل آن هم کاملاً مشخص است: افرادی که به دنبال جستجوی موضوعی خاص به سایت شما می رسند، در واقع پتانسیل بسیار بالایی در استفاده از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما دارند چرا که این محصولات کاملاً مرتبط با موضوع مورد نظر آنها (بازدید کنندگان) می باشد.

به همین دلیل است که موتورهای جستجو و جایگاه و رتبه ی سایت در آنها، اهمیت بسیار بالایی دارد. با این حساب، باید برنامه ای خاص برای معرفی و ارتقاء سایت خود در موتورهای جستجو داشته باشید. جهت معرفی سایت خود به سه تا از معروف ترین موتورهای جستجو، از لینکهای زیر استفاده کنید:

 

۱. معرفی سایت به موتور جستجو گوگل:

در قسمت url آدرس صفحه ای که میخواهید معرفی کنید را بنویسید (صفحه اصلی را وارد کنید بهتر است)، در قسمت comment توضیخی مختصر از آدرسی که وارد کردید را اضافه کنید و کد عکس را هم در کادر مربوطه وارد کنید. سپس add url را کلیک نمایید.

۲. معرفی سایت به موتور جستجوی یاهو:

گزینه submit a website or webpage را انتخاب کنید و آدرس کامل سایت یا وبلاگ خود را با پیشوند http وارد نمایید. سپس باید با آی دی خود وارد شوید و در صفحه بعدی پیغام ثبت موفقیت آمیز را مشاهده نمایید.

۳. معرفی سایت به موتور جستجوی ام اس ان (MSN):

کد درون عکس را در کادر مربوطه وارد کرده و در قسمت type the url of your homepage آدرس صفحه اصلی سایت یا وبلاگ خود را بنویسید. در پایان submit url را کلیک کنید.

 

اما این روش شاید ماهها زمان ببرد تا سایت شما توسط موتورهای جستجوی بزرگی مانند این سه مورد، ایندکس (فهرست) شود. مسلماً همه ما به دنبال این هستیم که در حداقل زمان، سایت خود را در موتورهای جستجو ببینیم. به این منظور یک روش بسیار ساده وجود دارد: لینک. روباتهای موتورهای جستجو با دیدن لینک سایت شما، آن را دنبال کرده و به سایتتان می رسند و آن را ایندکس می کنند. پس سریع ترین راه برای ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو، این است که لینک سایت یا وبلاگ خود را در یک سایت یا وبلاگ پربازدید قرار دهید. راههای مختلفی برای قرار دادن لینک خود در چنین سایتهایی وجود دارد:

 

۱. تماس با مدیر سایت مقصد و دادن درخواست تبادل لینک.

۲. نوشتن مقاله ای مرتبط با موضوع سایت یا وبلاگ خود و درج آن در یکی از سایتهای مرتبط به همراه لینک سایت خود.

۳. نوشتن مقاله در زمینه موضوع سایت و درج آن در سایتهای آگهی رایگان نیز سایتهای مخصوص درج مقاله به همراه لینک.

۴. درج لینک سایت در یکی از سایتهای پربازدید در قبال پرداخت پول.

با این روش، سایت شما بسیار سریع تر از حالت عادی ایندکس شده و در نتایج جستجو ظاهر میشود.

 

خب تا اینجا سایتی در زمینه موضوع مورد علاقه خود راه اندازی کردیم، در گام بعدی خواهیم آموخت که از چه راهی از این سایت پول در بیاوریم.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران – گام سوم

۲ دیدگاه

  1. به نظر شما باکدام یک از شرکتهای فروش پستی قراداد جهت فروش محصولاتم ببندم

    پاسخ
    • سلام
      در شرایط فعلی شاید فروتل بهترین گزینه باشه البته واقعاً نمیشه گفت که بی ایراده اما باز نسبت به بقیه بهتره… .

      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!