موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بازاریابی اینترنتی از طریق فروم ها

بازاریابی اینترنتی از طریق فروم هافروم ها و انجمن های گفتگو از بهترین جاها برای تبلیغات اینترنتی هستند چرا که با فعالیت در آنها به راحتی می توانید بازار هدف خود را تحت تأثیر قرار دهید. حتماً تا بحال گذرتان به فروم ها افتاده است، در تمام آنها، دسته بندی بسیار دقیقی وجود دارد که کاربران بسته به نیاز خود در دسته های مختلف فعالیت میکنند با این حساب وقتی شما وارد یک فروم می شوید، می توانید در دسته مرتبط با محصول یا سرویس خود، بهترین مشتریان احتمالی را بدون پرداخت هیچ هزینه ای بیابید.

با توجه به نکته فوق، فعالیت در فروم ها یکی از روش های مؤثر بازاریابی اینترنتی به شمار می رود و می تواند سوددهی بسیاری برای شما به دنبال داشته باشد.

 

چطور در فروم ها تبلیغ کنیم؟

همان طور که عرض کردم تبلیغات اینترنتی در فروم ها می تواند بازدهی بسیار خوبی برای شما داشته باشد. اما اینکه چطور این کار را انجام دهیم نیز به اندازه ی خود فعالیت، و حتی بیشتر، حائز اهمیت است. هنگامی که قصد فعالیت در یک انجمن را میکنید، حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. رقابت: شما تنها کاربر انجمن نیستید و انجمن کاربران بسیار دیگری نیز دارد که همگی می توانند تبلیغات انجام دهند. پس منتظر رقابت باشید و خود را برای رقابت حرفه ای آماده کنید. برای مثال اگر میخواهید در یک فروم فروشگاه بازی خود را تبلیغ کنید، حتماً باید نسبت به انواع بازی ها و کنسول ها اطلاعات کامل داشته باشید. تخصص در زمینه ی تبلیغی که قصد انجام آن را دارید از مهمترین فاکتورهاست.
  2. احترام به حقوق دیگران: طبعاً یک فروم برای میزبانی تبلیغات شما ایجاد نشده است و رسالت اصلی آن چیز دیگری است. اینکه با ایجاد انواع تاپیک های بی محتوا و بی ارزش تبلیغاتی حقوق سایر کاربران را نسبت به حضور در یک محیط دوستانه ی علمی و/یا تفریحی نقض کنید، می تواند بزرگترین اشتباه شما باشد که خود به نادیده گرفته شدن شما و تاپیک ها و پست هایتان می انجامد.
  3. رعایت قوانین انجمن: فروم ها به عنوان یکی از انواع جوامع مجازی برای سر پا ماندن نیاز به تدوین یک سری قوانین دارند که وظیفه شما به عنوان کاربر انجمن، رعایت بدون قید و شرط آنهاست. اگر فکر میکنید یک فروم قوانین دست و پا گیری دارد، به هیچ وجه در آن فعالیت نکنید.
  4. مستقیماً تبلیغ نکنید: برای تبلیغات اینترنتی طراحی سایت از طریق فروم ها، یک راست سراغ ایجاد تاپیک “طراحی سایت با قیمت پایین” نروید. سعی کنید با مشارکت در تاپیکهای مرتبط با موضوع فعالیتتان، نام و برند خود را تبلیغ کنید. با درج پستهای حرفه ای، خود را به عنوان یک فرد متخصص در زمینه فعالیتتان معرفی کنید. این روش دیربازده تر از تبلیغات مستقیم است اما خب تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.
  5. امضاء، قلب فعالیتهای شما در فروم: امضای شما در فروم حکم قلبتان را دارد. در امضاء، حتماً لینک وب سایت خود را درج نمایید. البته طوری که زمینه فعالیت شما را کاملاً مشخص کند. مثلاً درج امضا برای یک فروشگاه اینترنتی انواع وسائل تزئینی بهتر است به این شکل باشد: “فروش آنلاین وسائل تزئینی” تا “فروشگاه اینترنت زیبافروش”.

باز هم همچون همیشه، نکات بسیار ساده اما ریز هستند. با رعایت آنها می توانید بازدهی مناسبی از فعالیت خود در فروم داشته باشید.

۴ دیدگاه

  1. سلام اقای مهندس زاده اگر ما در فروم ها تبلیغ کنیم و بخواهیم لینک خودمون رو به اشتراک بگذاریم بعد از مدت کوتاهی اون فروم اکانت ما رو میبنده چه طور میشه از پیش امدن این مشکل جلو گیری کرد ؟؟؟

    پاسخ
    • سلام. ممنون بابت نظرتون. فرومها برای تبلیغات نیستند که برای تبادل اطلاعات در نظر گرفته شدن. پس اگر به جای تبلیغات، در راستای موضوع تاپیکها نظر بدید و لینک سایتتون رو هم به شکل مناسب در امضاء خودتون در اون فروم داشته باشید، مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد و کسی اکانت شما رو نخواهد بست مگر اینکه مدیریت فروم برداشت دیگه ای از کارش داشته باشه که اون وقت دیگه کاریش نمیشه کرد و به قولی، همینه که هست!
      دقت داشته باشید که همیشه باید فروم مناسب رو پیدا کرد و توش فعال شد.

      پاسخ
  2. سلام
    نظر شما در مورد اجاره امضاء از اعضای فعال فروم چیه؟
    جواب میده؟
    اگر خودم وقت نداشته باشم توی بحث ها شرکت کنم.
    ممنون

    پاسخ
    • سلام
      نمیگم روش جدیدی هست ولی خب زیاد هم ندیدم استفاده کنند.
      سئوال اینجاست که امضاء چه کسی رو اجاره کنیم. کسی که فعالیت مثبت داره خب لینکهای خودش رو توی امضاش میذاره تا برای سایتهای خودش مفید باشه و البته شاید هم باشن افراد فعالی که سایتی ندارند، در نتیجه کار پیدا کردن این افراد میشه یه دردسر درجه یک… .

      حالت دومی که پیش میاد اینه که افرادی میان و با فعالیتهای کذب سعی در کسب درآمد با اجاره دادن امضاشون توی فرومها میکنند. خب این فعالیتهای کذب به برند شما ضربه میزنه و اجاره این امضاء رو خیلی غیر منطقی میکنه.

      مسأله بعدی این هست که با اجاره کردن امضاء میتونید لینکهایی به سایت خودتون ایجاد کنید که غیر طبیعی بودنشون مشهود هست. به یکباره یک یوزری میاد لینک سایتی رو میذاره توی امضاش که تا دیروز هیچ ارتباطی باهاش نداشته. موتورهای جستجو این رو به سادگی متوجه میشن…!

      مورد بعدی مسئولیتی هست که این امضاء برای شما میتونه ایجاد کنه و اگر صاحب نام کاربری که به شما امضا خودش رو اجاره داده، اظهار نظر خاصی داشته باشه، شما و سایتتون هستید که باید مسئولیتش رو تقبل کنید!

      به نظر من روش چندان ایده آلی نیست اما خب کاملاً ممکن و انجام پذیر.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!