موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بازاریابی اینترنتی با ساختن صفحه فیس بوک

ساختن صفحه فیس بوکبازاریابی اینترنتی با فیس بوک به دلیل محبوبیت بالای آن از مواردی است که نباید از چشم هیچ فعال عرصه کسب و کار اینترنتی مخفی بماند. در دو پست پیشین درباره شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی از طریق آنها نکاتی عرض کرده بودم. در این پست فیس بوک را به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب برای بازاریابی اینترنتی مورد بررسی قرار میدهم و نحوه ساخت پیج مخصوص سایت خود در آن را آموزش خواهم داد.

 

ساختن صفحه فیس بوک

بعد از ورود به اکانت خود، در پایین صفحه روی لینک create a page کلیک کنید (در زبان فارسی ایجاد صفحه اگر متن خود فیس بوک را اشتباه ننوشته باشم.) اولین گام انتخاب دسته ای است که فعالیت های پیج فیس بوک شما به آن مربوط می شود. برای تست دسته نخست را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را تکمیل میکنیم.

دکمه create a page را کلیک کنید تا صفحه جدید لود شود. صفحه بعدی اهمیت بسیار بالایی دارد.

تصویری که در این مرحله برای صفحه فیس بوک خود در نظر میگیرید، روی بازدهی آن تأثیر مستقیم دارد پس به انتخابتان خوب دقت کنید. سعی کنید تلفیقی از لوگوی سایت و نام آن را در تصویر بگنجانید تا به خوبی معرف سایت شما و زمینه فعالیتتان باشد.

پس از آپلود عکس و زدن دکمه continue خواهید توانست دوستان خود را از ایجاد صفحه سایت خود مطلع سازید. همینطور می توانید از مشتریان سابق خود دعوت کنید تا صفحه فیس بوک شما را ببینند.

مرحله سوم جایی است که اطلاعات کلی درباره بیزینس خود (وب سایتتان) منتشر می کنید. با زدن دکمه continue برای اولین بار خواهید توانست صفحه فیس بوک خود را ببینید.

 

پس از ورود به صفحه فیس بوک، روی دکمه edit page در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود میتوانید تمام اطلاعات درباره بیزینس خود را منتشر کنید.

توجه داشته باشید فیلدهای ارتباطی مثل شماره تماس و آدرس سایت اهمیت بالایی دارند.

 

بازاریابی صفحه فیس بوک

بعد از ایجاد صفحه نوبت به بازاریابی آن می رسد که یکی از راههای آن آگهی کلیکی فیس بوک است که خب خود من تست نکردم. راهی که من شخصاً برای مدت کوتاهی تست کردم، حضور در گروههای فیس بوک و آشنا شدن با افراد متعدد در آنها بود. خیلی وقتها نیازی به معرفی صفحه نیست و اگر افراد را مجذوب نوع صحبت کردن خود کنید، آنها پروفایل شما را بررسی خواهند کرد و سری به صفحه شما میزنند اما رعایت چند نکته لازم است:

۱. گروههای مرتبط را برای فعالیت برگزینید.

۲. فعالیت خود را بر تولید مطالب مفید و مورد علاقه افراد متمرکز کنید.

۳. در صفحه خود مطالب مناسب با نوع فعالیت گروههایی که عضو هستید، منتشر کنید.

۴. پیش از شروع فعالیت در گروههای متفاوت و برقراری ارتباط با افراد مختلف، حتماً تمام نکات مربوط به تکمیل اطلاعات صفحه را انجام دهید.

۵. صفحه خود را در سایتتان هم معرفی کنید.

۶. می توانید از سایر صفحات محبوب فیس بوک بخواهید تا شما را معرفی کنند.

 

صفحه فیس بوک باعث افزایش حلقه ارتباط شما خواهد شد چرا که کاربران بسیاری فیس بوک را بخشی از زندگی خود میدانند و همه روزه آن را چک میکنند.

۷ دیدگاه

  1. با سپاس فراوان از اموزشهای شفاف و بدرو از گمراهی شما من مهدی هستم دیپلمه و ازمطالبشما بسیار استفاده میکنم ولی کافی نمیدونم و خیلی دوست دارمبا شماچه ازطریق سایت چه حضوری دررتباط باشم و از راهنمایتوناستفاده کنم من مسرانه قصد دارم وارد تجارت الکترونیکی شوم و هیچ راهنماو یاوری در مسیر زندگی چه برسد به این موضوعن دارم ولی صبور هستم و طماع هم نیستم لاکن از پیشرفت و حرکت به سمت جلو استقبال میکنم کتابی از خودتان یا کتابی مورد علاقه و مفید و راه پیشرقت برای یک مبتدی جدا از توضیحات مفیدی که دادین در این صفحه حتی کلاس اموزشی به بنده حقیر معرفی کنید تا باراهنمایی شما راه سهلتری رو طی کنم چون زمان با ارزشترینچیزه موجود هست با هم سپاسگذارم

    پاسخ
    • از طریق صفحه https://84edu.net/contact-us تماس بگیرید و اطلاعات کامل پیرامون تجربیات کاری، تحصیلات، سرمایه، زمان آزاد، علایق و میزان آشنایی به اینترنت و مدیریت سایت برام ارسال کنید.

      موفق باشید

      پاسخ
  2. سلام
    چطوری می تونم بفهمم پیج های معروف و پر بازدید ایرانی کدوم ها هستن تا ازشون اجازه انتشار صفحه خودم رو در پیجشون بگیرم؟
    ممنون

    پاسخ
    • سلام
      راستش نمیدونم. پیج هایی مثل jokfa, pa na pa, جکهای مثبت ۱۸ و … هستند ولی اینکه پربازدید باشن رو نمیدونم. اینا لایک زیاد دارن.
      ضمن اینکه کلاً در این مورد دنبال موارد فان باشید!

      پاسخ
  3. شما گفتید از سایر صفحات محبوب فیس بوک بخواهیم تا صفحه ما را معرفی کنند.
    چطور میشه اینکار رو کرد؟ مثل مطلب گذاشتن در فرومهاست؟
    الان چند وقته که پیج فیس بوکم را درست کردم ولی فقط ۴ نفر لایک کردن
    در مورد گروه در مقاله شما خوندم. گروهی که مرتبط با کار من باشه پیدا نکردم
    یه چیزی را می خوام واقعا اعتراف کنم. توی کامنتهایی که گذاشته شده فقط حرفهای شاعرانه گذاشته شده. یه موضوع جالب یا جذاب توش نیست. منم اصلا طبع شاعرانه و احساسی ندارم. نمی تونم توی اونا شرکت کنم یا مطلب اینطوری بذارم
    در نتیجه پروفایل منو ببینید هیچ کامنتی توش نیست.
    برای بازاریابی پیجم هم نمیدونم چیکار کنم. آخه اصلا با کامنتهایی که گذاشته شده جور در نمیاد.

    پاسخ
    • برای معرفی پیجتون خیلی ساده با ادمین پیج ها و گروههای دیگه تماس بگیرید و ازشون اجازه بگیرید تا پیجتون رو معرفی کنید.
      در مورد وضعیت فیس بوک برای فارسی زبانها هم موافقم باهاتون همینه ولی همیشه به یاد داشته باشید وقتی متفاوت باشید میتونید نگاهها رو به سمت خودتون جذب کنید. حالا که همه گروهها و افراد به دنبال فان و تفریح هستند، حضور یک فرد که داره جدی کار میکنه برای درآمد، میتونه خیلی جذاب باشه. یعنی همون اصل که: وقتی همه سیاه پوشیدن، شما سقید بپوشید.

      همیشه تلاش زیاد لازم هست تا نتیجه مناسب و دلخواه بدست بیاد.
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!