موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی: چگونه؟

بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعیبازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی در پست قبلی توضیح داده شد و متوجه شدیم که چرا باید از جوامع مجازی برای بازاریابی اینترنتی بهره بگیریم. در این پست چگونگی امر را خواهم گفت.

 

انتخاب شبکه احتماعی مناسب

تعداد بسیار زیادی از شبکه های اجتماعی وجود دارند که میتوانید فعالیت های بازاریابی خود را بر آنها متمرکز کنید و البته توجه داشته باشید که هرگز به فکر پوشش تمام آنها نباشید که سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدن است!!

برای انتخاب شبکه اجتماعی هدف به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. تعداد اعضا: شبکه اجتماعی هرچه بزرگتر، پتانسیل بازاریابی شما بیشتر.
  2. نوع فعالیت: وقتی وارد یک جامعه مجازی که صرفاً برای تفریح ایجاد شده است می شوید، نباید انتظار داشته باشید که محصولاتی مثل کتاب آموزشی در آن فروش خوبی داشته باشد.
  3. امکانات سایت: سایت جامعه مجازی که در آن عضو می شوید، می تواند امکانات مختلفی به شما بدهد. بین این امکانات و میزان موفقیت شما رابطه مستقیم وجود دارد. مثلاً امکان داشتن صفحه شخصی به جز پروفایل برای معرفی سرویس و خدمات خود، از بخش هایی است که در هر شبکه اجتماعی یافت نمی شود. این صفحه شخصی حتی می تواند برای خیلیها جایگزین وب سایت باشد و البته که محل تجمع تمام فعالیتهای شما در آن شبکه اجتماعی.
  4. در دسترس بودن: اینکه شبکه اجتماعی و جامعه مجازی انتخابی برای همه در دسترس باشد و مثلاً شرایطی چون پرداخت حق عضویت نداشته باشد، می تواند بازار هدف شما را توسعه بدهد البته طرف دیگر قضیه هم هست: شبکه اجتماعی که حق عضویت دریافت میکند، اعضایی دارد که به فعالیتهای درون جامعه، بیشتر توجه میکنند. پس رایگان یا غیر رایگان بودن هم در نتیجه فعالیت شما مؤثر است.

 

آغاز فعالیت

بعد از انتخاب یک شبکه اجتماعی مناسب برای فعالیت، همان طور که پیشتر هم عرض کرده بودم، می بایست پروفایل خود را به بهترین شکل ممکن تکمیل نمایید. در مرحله بعدی به دنبال گروهها و بخش هایی در جامعه مجازی باشید که بیشترین ارتباط ممکن با موضوع فعالیت شما را دارند. برای مثال اگر در زمینه بازی های کامپیوتری فعالیت میکنید، بهترین کار این است که به گروههایی بپیوندید که اخبار بازیهای کامپیوتری را منتشر میکنند و در این زمینه بحث می نمایند.

اما گاهی شاید گروهی مرتبط با موضوع فعالیت شما وجود نداشته باشد: در این مواقع از ایجاد گروه جدید هراسی نداشته باشید. اما این را هم فراموش نکنید که گروه مدیریت لازم دارد و برای محبوبیت گروه باید به غنای محتوای آن توجه ویژه داشته باشید.

مثلاً زمانی که برای اولین بار در سایت دوره عضو شدم، هیچ گروهی برای کسب درآمد وجود نداشت اما با ایجاد یک گروه در این زمینه، توانستم ظرف مدت کوتاهی ۴۵ نفر عضو جذب کنم و در واقع فعالیتهای خودم را به ۴۵ نفر معرفی کنم… .

 

ادامه فعالیت

شروع فعالیت اولین قسمت است اما مهمتر ادامه آن است. اگر میخواهید در کسب درآمد اینترنتی از طریق بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی موفق باشید، باید به فعالیت خود در آنها ادامه دهید. برای مثال وقتی گروهی می سازید باید به تمام سئوالات مطروحه، پاسخ داده و از اعضای گروه پشتیبانی نمایید.

 

در پست بعدی به نحوه فعالیت در یکی از بزرگترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک اشاره خواهم کرد.

۶ دیدگاه

  1. سایت خوب و آموزنده ای است.
    و این مطلب هم پاسخی بود که من میخواستم.
    بنظر شما بنرهای تبلیغاتی را در صفحه پروفایل و یا گروهی که میسازم قرار دهم یا فقط به آدرس وبلاگ اشاره کنم؟
    لطفا در صورت امکان بیشتر توضیح دهید.
    ممنون

    پاسخ
  2. سلام مطالبتون جالب بود ولی باز دقیقا متوجه نشدم من مقیم مالزی هستم خیلی دوست دارم ازاین طریق کسب در آمد کنم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم اگه امکانش هست راهنمایی کنید و به ایمیلم بفرستید خیلی مشتاق هستم در ضمن من الان ایران هستم ودو هفته دیگه به مالزی میرم

    پاسخ
    • سلام
      خواهش میکنم
      اگر مالزی زندگی میکنید، موقعیت های بیشتر و بهتری برای کسب درآمد در اختیار شماست.
      لطف فرموده از طریق بخش تماس با ما اقدام نمایید تا بررسی کنیم و راه مناسبی برای شما بدست بیاریم.
      موفق باشید

      پاسخ
  3. من یه پیج جداگانه برای فروشگاهم دارم. اگر بخوام یه گروه جدید ایجاد کنم از طریق پیج اینکار را بکنم یا پروفایل شخصیم؟
    برای عضوگیری گروه چیکار باید بکنم؟
    متشکرم

    پاسخ
    • تفاوتی نداره. مهم اینه که گروه طوری باشه که بشه بین اون و فعالیت سایتتون ارتباطی برقرار کرد. و اینطوریه که افرادی که توی گروه هستن، میتونن بهترین مشتریهای شما باشن.
      برای عضوگیری گروه ساده ترین راه دعوت از دوستان برای عضویت هست. بعد میتونید از اونها هم بخواید تا دوستانشون رو دعوت کنند و … .
      اما روشهای متعدد دیگه ای هم هست مثل تبلیغات فیس بوک، مثل دعوت از طریق ایمیل، مثل درج دعوتنامه در سایت خودتون و … . کلاً هر چه خلاق تر باشید، انتخابهای خیلی خیلی بیشتری وجود خواهد داشت.

      پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. 6 نکته در استفاده از hashtag ها در سوشال مارکتینگ - آموزش بازاریابی اینترنتی | بازاریابی شبکه ای | كسب درآمد از اينترنت - […] بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین ارکان استراتژی بازاریابی اینترنتی هر کسب و کار آنلاینی به شمار می…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!