موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بررسی بیزینس همکاری در فروش

همکاری در فروش به عنوان یکی از محبوب ترین روشهای کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود: هم در بین بازاریابان و هم در بین افرادی که سرمایه ای برای استارت یک بیزینس حرفه ای دارند.

نکات زیر را درباره این سبک از کسب و کارهای اینترنتی در نظر داشته باشید:

 

۱. همکاری در فروش روشی ارزان برای برندینگ محصولات و خدمات نو به حساب می آید حال آنکه هیچ تولید کننده ای به این سمت حرکت نمیکند و این درد بزرگ ماست که تولید کننده فقط بر تولید تمرکز دارد و در اکثر موارد برای فروش برنامه ریزی درستی انجام نمی دهد.

 

۲. تولید کنندگانی که به این سمت می روند، متأسفانه اعتقادی بر تخصصی بودن این وادی ندارند و این باعث شکست آنها می شود. (البته من تولید کننده ای ندیدم که برای معرفی محصول یا سرویس نو خود، از همکاری در فروش بهره بگیرد و این مورد را از روی تجربه در بازار عرض میکنم.)

 

۳. سیستم های همکاری در فروش متعدد موجود، فکر میکنند وجود سایت و سیستم همکاری به تنهایی یعنی موفقیت غافل از اینکه بازاریاب آنها اگر نداند با چه روشهای حرفه ای باید بازاریابی کند، این سیستم ها هستند که باید تعطیل کنند!

 

۴. نوع خدمات و محصولات ارائه شده از طریق سیستم های همکاری در فروش، باید به سمتی حرکت کند که بخشی از نیازهای اصلی افراد را تأمین کند و از محصولات سرگرم کننده و فانتزی صرف فاصله بگیرد. در واقع نیاز به محصولاتی جدید و دارای ارزش واقعی در زندگی افراد در کنار محصولات فعلی کاملاً مشهود است البته محصولات فعلی هم باید با کیفیت بسیار بالاتر عرضه شوند.

 

۵. مدیران سیستم های همکاری در فروش باید به یک نکته توجه ویژه داشته باشند و آن اخلاق تجاری است. این عزیزان باید توجه داشته باشند راه اندازی سیستم یعنی تقبل مسئولیت تأمین محصولات و خدمات ارائه شده در سایت، ارسال به موقع، ارائه پشتیبانی برای این محصولات و خدمات، تسویه حساب منظم و روشن با بازاریابان و تأمین آموزشهای مورد نیاز برای بازاریابی محصولات سیستم.

مدیرانی که صرفاً با ۲ ۳ میلیون تومان دست به کار می شوند (و البته در تجربه ای که من با آن درگیر شدم، با ۱۰۰هزار تومان هم این اتفاق نیفتاد!) باید بدانند که سایت و سیستم و محصولات چیزهای ابتدایی همکاری در فروش هستند و آنچه دوام کار آنها و بازاریابان را تضمین میکند، آموزش صحیح برای فروش است و البته هزینه کردن برای این آموزشها. آموزش چیزی نیست که قابل کپی کردن از بقیه چیزها باشد و دل به کپی پیست معروف خوش کنید!

 

۶. مدیران باید توجه داشته باشند، در بین انبوه سیستم های همکاری در فروش، پشتیبانی، محصولات متنوع و با کیفیت، آپتایم بالای سرور سیستم، آموزش مناسب برای بازاریابان و ارسال مرتب و مسئولانه محصولات از مواردی هستند که بازاریابها را تشویق به همکاری با شما می کنند. اما چیزی که به جرأت میگم در صنعت همکاری در فروش ایران جایگاهی ندارد و در واقع ۹۹٪ افراد فعال در این صنعت آشنایی با آن ندارند، طرح های پاداش دهی به بازاریابان است که با کمال تأسف بعد از مطالعه این متن همه متخصص این قضیه خواهند شد!!!! (اینو دیدم که عرض میکنم)

اینکه برای پرداخت پورسانتهای بازاریابان از روشهای خاص استفاده کنید و در چهارچوبهای خاص پرداخت داشته باشید، با جوایز و هدایای خاص و کلاً هر نوع عملی که نوع پرداخت شما رو متمایز کنه و اون رو برای بازاریابها جذاب جلوه بده، میتونه در موفقیت بیشتر سیستم شما نقش داشته باشه… .
بررسی همکاری در فروش

۷. حالا وقتشه به سراغ بازاریابها بریم:

  • سیستم همکاری در فروش شما هرچی که باشه از یک قاعده مستثنی نیست و اونم اینه که وقتی شما از اون پول در بیارید، اون میشه بهترین سیستم همکاری در فروش دنیا! پس وقتی دنبال بهترین سیستم میگردید، باید توجه کنید که شخص شما با چه سیستمی میتونه بهترین ارتباط رو برقرار کنه. این شمایید که بهترینها رو می سازید… .
  • بعد از انتخاب سیستم مناسب باید توجه داشته باشید بازاریابی اینترنتی فقط داشتن یک وبلاگ یا سایت و ارسال ایمیل انبوه نیست! برای بازاریابی اینترنتی باید اننتظاراتتون رو با مدیر سیستم خودتون در میان گذاشته و از او جواب بخواهید. از او آموزش بخواید، پشتیبانی برای آموزش بخواید، ازش بخواید تا برای معرفی صحیح محصولات کمکتون کنه (البته این در مورد کپسول عشق و لیزر انگشتی و … نیست که درباره محصولات درست و حسابی است!) از مدیر سیستم بخواید تا اطلاعات کامل درباره محصولات رو منتشر کنه تا شما در وب سایتها، وبلاگها، انجمن ها، جمع های دوستان و … از اونها استفاده کنید.
  • بازاریاب اینترنتی عزیز، همیشه به یاد داشته باشید که بازاریابی اینترنتی به معنی صرفاً اینترنتی بودن نیست، برای فروش محصولات سیستم همکاری در فروشتون میتونید حتی آگهی روزنامه بدید و تراکت پخش کنید. من شخصاً توی شهری مثل مشهد با توزیع تراکت های معمولی، تونستم بازی بفروشم!
  • قبل از شروع به کار با یک سیستم خاص، حتماً به نرخ پورسانت و مقدار آن توجه داشته باشید. اگر قرار باشه ۶۰٪ ۵۰۰۰ تومن رو پورسانت بگیرید برای محصولی که با قیمت بهتر و با شرایط بهتر توی بازار عرضه میشه، این دلیل بر خوبی محصول نمیشه. حتماً دقت داشته باشید که محصولات سیستم، اینقدر سوددهی داشته باشند که بعد از هزینه های تبلیغاتی، چیزی هم نصیب شما بشه!

 

خود من از افرادی هستم که فروش از طریق سیستم های affiliate marketing رو به فروشگاه شخصیم ترجیح میدم ولی به هیچ عنوان دوست ندارم روی انگشتر تشخیص احساس، ساعت CK، دستبند پاور بالانس، کپسول عشق و محصولاتی در این سطح ثانیه ای وقت بذارم… .

 

بحث کامل درباره این موضوع در انمجمن گفتگوی فروشگاه های اینترنتی ایران در جریان است. می توانید به ما بپیوندید.

۱۰ دیدگاه

  1. با سلام خدمت شما جناب مهندس زاده
    سئوالی داشتم مبنی بر اینکه #FWF یک ورکشاپ هست که از طریق چند استرالیایی آموزش داده میشود و آموزش روشهای بازاریابی اینترنتی است. آیا میتواند در این زمینه واقعا کمکی کند؟
    با تشکر

    پاسخ
    • سلام
      راستش رو بخواید، هیچ آشنایی ندارم با این ورکشاپ.
      اطلاعات در زمینه سیستم های همکاری در فروش توی وب فارسی هم میشه پیدا کرد. توی همین لینکی که از شاپکیپر دادم، میتونید بحث رو پیگیری بفرمایید.
      موفق باشید

      پاسخ
  2. سلام
    ممنونم از این همه اطلاعات مفید!
    من تقریبا یک ماه هست که این کار رو شروع کردم و با داشتن ۵۰ تا آگهی تو ۳ تا سایت درج آگهی تا حالا ۳ تا فروش داشتماونم دقیقا از محصولاتی که نیاز های ضروری مردم رو فراهم میکنه پس از این به بعد فقط چیزایی که این ویژگی ها رو دارن می فروشم…ولی نمیدونم آیا کار کردن رو افزایش بازدید فروشگاهم توسط گذاشتن لینکش تو وبلاگای خودم درسته و وقتی که میزارم هدر میره یا نه؟
    از بقیه مطالب در ارتباط با این موضوع هم ممنونم!
    لطفا نظرتون رو بگید!

    پاسخ
    • سلام
      ببینید کل پروسه بازاریابی اینترنتی، به هیچ وجه تک بعدی نیست و نباید بهش تک بعدی نگاه کرد…
      شما نیاز به مجموعه ای از فعالیتها دارید که فقط یکی از اونها آگهی های سایت های درج آگهی هست و یکی از اونها قراردادن لینکتون (با رعایت یک سری شرایط) در سایر سایتها و وبلاگهاست و موارد مختلف دیگه…

      در خدمتتون هستم
      موفق باشید

      پاسخ
  3. امکان داره منو راهنمایی کنید .در مورد سوالی که خانوم نگین پرسیده بودن”سلام، در مورد affiliate marketing صحبت کردید. آیا برای کسی که در ایران زندگی می کند و از ایران می خواهد کسب درآمد کند کاربرد دارد؟”

    پاسخ
  4. سلام و خسته نباشید . من از کسانی هستم که بازاریابی اینترنتی می کنم اما تا حالا برای کسب و کار و محصولات تراکت پخش نکردم.
    علاقه به حرفه ای شدن دارم و از بازاریابی برای محصولات فوق الذکر در متن خسته شدم همه برای حجم بالای تبلیغات این محصولات توسط بازاریاب ها خیلی زیاد هم بخاطر دوره ای و کوتاه مدت بودن فروش این محصولات(تقریبا)
    می خواستم بدونم چه نوع محصولاتی ارزش دارند که روشون کار بشه و برای اون محصولات تراکت پخش بشه ؟

    پاسخ
    • سلام
      در حال حاضر، محصولات موجود به قدری کم ارزش هستند که نشه این کار رو برای هیچکدومشون انجام داد… اما یه سری محصولات توی بعضی سیستم های همکاری در فروش هست که متأسفانه باز خود سیستم پشتیبانی مناسب و قدرت کافی نداره و اونجا هم از این بعد میتونه بهتون ضربه وارد بشه!

      به همین خاطر خود من شخصاً ترجیح میدم فعلاً دست نگه دارم تا سیستم مناسب با محصولات مناسب بیاد بالا.

      موفق باشید

      پاسخ
  5. سلام، در مورد affiliate marketing صحبت کردید. آیا برای کسی که در ایران زندگی می کند و از ایران می خواهد کسب درآمد کند کاربرد دارد؟

    پاسخ
    • سلام
      خوشبختانه بله. با یک سری محدودیتها و کاستی ها، سیستم های ایرانی هستند که میشه باهاشون همکاری کرد و در داخل ایران این بیزینس رو انجام داد ضمن اینکه اگر بخواهید به صورت بین المللی کار کنید هم راهکارهایی وجود دارد که شخصاً دنبال این روشها نرفتم چرا که همیشه ریسک بالایی دارند.
      اما نمونه های فارسی قابل قبولی هم یافت میشن که ارزش همکاری داشته باشند.
      در صورت تمایل، از بخش تماس با من، پیگیری بفرمایید.
      موفق باشید

      پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. 6 دروغ بزرگ درباره راه اندازی سیستم همکاری در فروش - صفحه 2 - [...] شریف باشه، پیش از این در پستی بلند بالا در بلاگم به نام بررسی بیزینس همکاری در فروش و…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!