موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بک لینک رایگان از ODP

بک لینک رایگان با ثبت سایت در ODPپروژه فهرست راهنمای باز (ODP:Open Directory Project) به نوعی دیتابیس بسیاری از موتورهای جستجو و در واقع راه ورود به فهرست آنها است از این رو ثبت سایت و بلاگ در این فهرست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در ODP درست مانند دایرکتوری یاهو، برای فهرست کردن سایتها در دسته های متفاوت از ویراستاران انسانی استفاده می شود یعنی تمام مراحل ثبت توسط داوطلبین این کار انجام می شود تا پروژه بزرگترین دایرکتوری وب انسانی به حیات خود ادامه دهد.

 

ثبت سایت در فهرست راهنمای باز ODP

تمام سایتهایی که به ODP معرفی می شوند، وارد لیست آن نمی گردند. ODP خود را اعتلافی از شهروندان اینترنت می داند که فضای وب را برای بقیه جمعیت اینترنت سازمان دهی می کنند. این شهروندان اینترنت مأموریت خود را جمع آوری مطالب بد و بدون کاربرد و نگهداری بهترین مطالب می دانند. از آنجایی که ویراستاران ODP بدون دستمزد کار می کنند، این مطلب را می رساند که آنها اندکی جهت گیری ضد تجاری دارند. آنها تنفر خود نسبت به آنچه آن را «مزرعه لینکهای همکاری» می نامند، مخفی نمی کنند. بنابراین وب سایت شما می بایست با مطالب حقیقی و اصلی و با حداقل لینکهای همکاری با هر هدفی، منقوش شده باشد تا در ODP لیست شود.

 

مطلب دیگر این است که ورود به لیست ODP ربطی به محبوبیت سایت شما، که با تعداد لینکهایی که به آن داده شده است تعریف می شود، ندارد بر خلاف آنچه در گوگل و برخی دیگز از موتورهای جستجو شاهد آنیم. در ODP شما واقعاً فقط باید یک نفر را تحت تأثیر قرار دهید: ویراستاری که سایت شما را بررسی می کند. ODP این فرصت را به یک سایت واقعاً خوب می دهد که به لیست چندین موتور جستجوی برتر وارد شود حتی اگر سایت هنوز زیاد محبوب و معروف نباشد. بنابراین ODP راهی را فراهم ساخته که مشکل وحشتناک عدم نمایش سایت در موتورهای جستجو به خاطر عدم محبوبیت و عدم محبوبیت و شهرت به خاطرعدم نمایش در موتورهای جستجو را حل می کند.

 

باید توجه داشت که ODP سایتها را رتبه بندی نمی کند. یا سایتها را لیست می کند یا نمی کند. رتبه بندی اطلاعات در زمان جستجو توسط موتورهای جستجو با استفاده از اطلاعات ODP انجام می شود. به هر حال به نظر می آید ورود به ODP می تواند به رتبه سایت شما در بیشتر دیگر موتورهای جستجو کمک کند.

 

روش ثبت سایت در ODP

همانند یاهو، می بایست مرتبط ترین دسته به موضوع سایت خود را انتخاب کنید و مستقیماً از صفحه همان دسته، سایت خود را معرفی کنید. برای معرفی سایتهایی به زبان غیرانگلیسی، به بخش world رفته و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس به دنبال دسته مورد نظرتان بگردید. دقت کنید سایتهای فارسی را در دسته persian ثبت کنید. آدرس سایت خود را در دسته مورد نظر از طریق لینک “پیشنهاد آدرس” ثبت کنید تا توسط ویراستاران بررسی شود.

به سمت دسته ای که بیشترین همخوانی با موضوع سایت شما را دارد پیش روید و در صفحه آن دسته روی لینک «پیشنهاد آدرس» (در زبان انگلیسی: add url) کلیک کنید. توجه داشته باشید که برخی دسته های ODP لینک «پیشنهاد آدرس» ندارند. در نتیجه می بایست همچنان در سلسله دسته ها پایین روید تا به دسته ای اختصاصی تر رسیده و سایت خود را معرفی نمایید.

قوانین و دستور العملهای ODP را قبل از معرفی سایت خود کامل مطالعه کنید. مطمئن باشید که پیش از این سایت شما وارد نشده است. همانند دیگر موتورهای جستجو و دایرکتوریها، سایتهای با مطالب ضعیف و یکسان را معرفی نکنید. سایت شما باید مطالب حقیقی و جدید داشته باشد تا برای وارد شدن به فهرست مورد توجه قرار گیرد. بنابراین نباید صفحاتی که صرفاً تعدادی لینک دارند یا به صفحات دیگر منقل می شوند را معرفی نمایید. سایتهایی که هنوز در حال ساخت هستند را نیز معرفی نکنید.

همچنین همانند یاهو، ODP از شما می خواهد که عنوان و توصیف سایت خود را وارد نمایید. اصولی که در مورد برچسبهای متا و کلمات کلیدی در دیگر مقالات فرا گرفته اید را نیز مد نظر قرار دهید.

 

۲۳ دیدگاه

  1. سلام یک سوالی ازتون داشتم، ما یک سایت تاسیساتی خدماتی در زمینه لوله بازکنی داریم، وقتی کاربرها سرچ می کنن و نتیجه ای رو می بینن، آیا وقتی روی یک سایتی کلیک می کنن، این برای گوگل مهمه؟
    یعنی کاربر وقتی ده تا نتیجه می بینه و روی یکی اش کلیک می کنه، برای سئوی اون یک سایت خوبه این کلیک کاربر؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    پاسخ
    • سلام
      بله مهمه و هرچی بیشتر کلیک بشه، یعنی کاربر سایت رو بیشتر میپسنده و این یعنی گوگل سایت رو به کاربرهای بیشتری نشون میده یعنی رنکتون توی نتایج جستجو بهتر میشه.

      پاسخ
  2. سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    با تشکر

    پاسخ
  3. ممنون. بسیار کاربردی بود.

    پاسخ
    • راههای مختلفی وجود داره
      http://www.alexa.com/siteinfo/coiniran.ir
      بخش مربوط به لینکها میاد و لینکهای موجود رو نشون میده. البته باید عضویتتون رو ارتقاء بدید تا تمام لینکها رو نشون بده.
      توی وبمستر تولز گوگل هم کامل لیست لینکهای موجود به سایت رو مینویسه که رایگان هست و لیست تک تک صفحاتی که به سایت شما لینک دادن رو نمایش میده.

      این دو راه مطمئن ترینها هستند که البته سایتهایی هم وجود دارند که با سرچ عبارت backlink checker توی گوگل میتونید بهشون برسید.

      موفق باشید.

      پاسخ
  4. من یکبار سعی کردم سایت خودم رو تو این دایرکتوری ثبت کنم ولی ثبت نکرد!دلیلش چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • بررسی لینکهای ثبت شده و انتشار اونها دستی انجام میشه و توسط اپراتورهای داوطلب. به همین خاطر تأخیر معمولاً زیادی وجود داره توی انتشار سایتها… .
      و البته ثبت مکرر یک سایت برای بررسی هم خودش میتونه انتشارش رو به تأخیر بندازه.
      ضمن اینکه رد شدن یک سایت هم بدون ارائه توضیح اتفاق میفته پس شاید سایتی رد بشه و ما روحمون هم خبردار نشه!

      موفق باشید

      پاسخ
  5. سپاسگزارم. مطالب خوبی مینویسید@@

    پاسخ
  6. سلام. ممکنه چند تا سایت خارجی مانند dmoz معرفی کنید ؟
    چند تا سایت که ارزش بالایی داشته باشند

    پاسخ
    • سلام
      با ذکر عبارت سایتهایی مثل dmoz منظورتون روی دایرکتوریها متمرکز شد و بعد با اعلام ارزش بالا به مسیر دیگه ای رفت!
      ببینید, این دایرکتوری خیلی ارزشمنده چون هم کاملاً انسانی هست و هم اینکه خیل یاز موتورهای جستجو ازش بهره میگیرن….
      اما سایتهای ارزشمند دیگه ای که باید نام برد، تمام سایتهای هم موضوع با سایت شما هستند که دارای بازدید و اعتبار مناسبی هستند. همینطور سایتهایی مثل wikipedia رو هم نباید از یاد ببرید.

      موفق باشید

      پاسخ
  7. سلام
    مطلب خوبیه و واقعاً هم تاثیر گذاره البته ایگه شما رو قبول کنن؟
    ببخشید تا حالا شما خودتون تنونستید سایت فارسی تو این پروژه ثبت کنید؟
    اگر لینکاشو بدید، ممنون میشم.
    http://www.daratarin.com

    پاسخ
    • سلام
      انصافاً ثبت شدن در dmoz.org یکی از سخت ترین کارهاست!
      زمانی که bazisara.net رو داشتم، ثبتش کرده بودم و زود هم پذیرفته شد اما بعد از اون هیچ سایت یا بلاگی رو نتونستم ثبت کنم… .
      شاید تکرار دفعات ثبت یک سایت، یکی از دلایل اصلی عدم پذیرش یا به تعویق افتادن پذیرش باشه… .

      موفق باشید
      سایت فوق توی بخش فارسی و قسمت خرید کالاهای عمومی ثبت شده که البته وارد dmoz که شدید میتونید اسمش رو توی همون کادر جستجو، جستجو کنید تا آدرسش رو بهتون بده….

      پاسخ
  8. ممنون .اضافه کردم ۲ ماه قبل ولی کسی نیست کنترلش کنه و تایید کنه

    پاسخ
  9. مطلب مفید و جالبی است .

    پاسخ
  10. مطلب جالبی بود
    من که همین الآن اقدام کردم.

    پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. 8 روش ایجاد بک لینک رایگان | آموزش بازاریابی اینترنتی | كسب درآمد از اينترنت | کسب درآمد اینترنتی - [...] از این در مقاله ای تحت نام بک لینک رایگان از odp درباره این موضوع صحبت کردم اما از…
  2. 9 روش ایجاد بک لینک رایگان | آموزش بازاریابی اینترنتی | كسب درآمد از اينترنت | کسب درآمد اینترنتی - [...] از این در مقاله ای تحت نام بک لینک رایگان از odp درباره این موضوع صحبت کردم اما از…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!