موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

۱۰ راه برای کاهش هزینه های بیزینس

کاهش هزینه های بیزینسدر این مقاله، ۱۰ راه اصلی برای کاهش هزینه های کسب و کار و بیزینس شما را معرفی میکنیم. امید که مفید واقع شده و باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود شما گردد.

 

۱. معاوضه: اگر صاحب کسب و کاری هستید، می بایست کالا و خدمات خود را با دیگر بیزینسها معاوضه نمایید یعنی در واقع مبادله پایاپای انجام دهید. باید قبل از اینکه چیزی بخرید، نخست سعی کنید آن را با معامله بدست آورید. مبادلات پایاپای اغلب یا هیچ پولی لازم ندارند و یا پولی کمتر از هزینه خرید کالا یا سرویس مورد نظر نیازمندند.

۲. شبکه سازی: سعی کنید بیزینس خود را با دیگر بیزینس ها مرتبط سازید. می توانید با این کار فهرستهای ایمیل یا سایر اطلاعات مفید درباره مشتریان بالقوه به دست آورید. مسلماً با این کار هزینه های تبلیغات و بازاریابی شما کم می شود. همچنین می توانید کالا یا خدمات مورد نیاز خود را از طریق معاوضه از این بیزینسها تأمین نمایید.

۳. عمده فروشی/ خرید عمده: با تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود از طریق عمده فروشها، می توانید پس انداز کنید. سعی کنید موادی را از این طریق تهیه کنید که اعلب از آن کم میاورید… .

۴. حراجی های آنلاین و آفلاین: در حراجی های آنلاین و آفلاین می توانید ابزار مورد نیاز خود را با قیمتهای پایین تر تهیه کنید. نمیگویم همیشه اما قبل از خرید این ابزار، برای تهیه شان پیشنهاد مزایده بدهید.

۵. برنامه ریزی: لیستی از مواد و ابزار مورد نیاز خود برای آینده را آماده کنید تا در صورتی که فروشگاههای بزرگ دوره تشویقی را شروع نمودند، بتوانید از فرصت بوجود آمده استفاده کرده محصولات مورد نیازتان را تهیه کنید.

۶. کالاهای دست دوم: اگر ضرورتی در نو بودن ابزار مورد استفاده در بیزینستان نیست، می توانید موارد دست دوم را در فروشگاههای دست دوم فروشی، حراجی های خانگی، روزبازارها، آگهی های روزنامه و … یافته و تهیه نمایید.

۷. مذاکره: می بایست برای هر نوع ابزار یا کالایی که لازم دارید، برای قیمتهای مناسب ترش مذاکره کرده و از آن وحشتی نداشته باشید.

۸. جستجو: همیشه می توان برای تهیه اقلام مورد نیاز خود دست به جستجو زد. به دنبال تولیدکنندگانی با قیمتهای پایین تر بگردید. به چند مورد، اکتفا نکنید. بگردید… .

۹. محصولات رایگان: پیش از تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود، سایتهای متنوع محصولات رایگان در سطح اینترنت را کنکاش کنید. می توانید نرم افزارها، خدمات کسب و کارهای اینترنتی، ابزار گرافیکی و بسیار چیزهای دیگر را از طریق سایتهای محصولات رایگان در اینترنت بیابید. البته بین محصولات رایگان و محصولات دزدی تفاوت بسیار وجود دارد. منظور محصولاتی است که تولید کننده آن، آنها را رایگان معرفی نموده است.

۱۰. قرض گرفتن / اجاره کردن: تا حالا پیش آمده که ابزاری را برای بیزینس خود تهیه کرده باشید که آن را فقط برای مدت زمان کوتاهی لازم داشه اید؟ می توانستید آن را از کسی دیگر قرض بگیرید یا آن را از یک سری اماکن خاص اجاره نمایید.

 

موارد فوق شاید بسیار پیش پا افتاده به نظر رسند اما به واقع کمتر کسی به آنها توجه میکند.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!