موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

نتورک مارکتینگ چیست؟

مولتی لول مارکتینگ، بحث داغ و مفصلی است که طرفداران زیادی در سطح دنیا و از جمله ایران دارد. برای دادن تعریفی مناسب از نتورک مارکتینگ یا MLM یا بازاریابی شبکه ای!! باید تعریفی از یک سری مطالب دیگر داشته باشیم.

برای شروع نگاهی به اصل نتورک مارکتینگ یا MLM می اندازم: نتورک مارکتینگ یا MLM در واقع زیرمجموعه کانال توزیعی به نام فروش مستقیم هستند؛ در فروش مستقیم، کالا یا خدمات مصرفی، خارج از مکان ثابت خرده فروشی، یعنی مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقیم به مصرف کننده فروخته می شود. یعنی به جای عبور کالا از زنجیره ای از واسطه ها تا رسیدن به دست مغازه دار و از آنجا به مصرف کننده، کالا به فروشنده مستقیم (که می تواند هر کسی باشد) فروخته می شود و وی آن را با درصد سود مجازی که توسط شرکت تعیین می گردد به مصرف کننده نهایی می فروشد.

این دو شکل بیانگر این دو کانال توزیع در قیاس با هم هستند:

این شکل کانال توزیع با واسطه های فراوان را نشان می دهد:

شبکه توزیع کالا در بازار

این شکل کانال توزیع فروش مستقیم را نشان می دهد:

توزیع کالا در روش فروش مستقیم

 

همانطور که در شکل مشاهده می فرمایید، یک فروشنده مستقیم معمولاً مصرف کننده محصولاتی که به فروش می رساند نیز هست.

خوب تا اینجا متوجه شدیم که فروش مستقیم در واقع روشی از توزیع کالا یا خدمات مصرفی است که در آن خبری از انواع واسطه ها نیست و محصولات از طریق فروشنده مستقیم به مصرف کنندگان نهایی فروخته می شود.

 

اما نتورک مارکتینگ یا MLM یا مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای!!

هر اسمی که در مورد این صنعت توی ایران به کار می رفت رو سعی کردم بگم.   نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای در واقع کلاسی از فروش مستقیم است که دسته بندی آن بر اساس تعداد سطوح فروشندگان مستقیم در طرح درآمدزایی یا طرح پاداش شرکت است.   به طور کلی می توان از منظر تعداد سطوح فروشندگان مستقیم، طرحهای پاداش شرکتهای فروش مستقیم را به دو دسته تقسیم نمود.

۱. طرحهای تک سطحی یا Single Level : در این طرحها به فروشنده مستقیمی که با شرکت فروش مستقیم قرارداد بسته است، اجازه داده می شود تا برای یک سطح به عضوگیری بپردازد و بابت فروشهای فروشندگان مستقیم این سطح، پورسانت دریافت کند. در این حالت، افرادی که توسط یک فروشنده مستقیم به طرح معرفی شده اند نیز اجازه عضوگیری دارند و برای فروشهای اعضایی که وارد کرده اند می توانند پورسانت دریافت کنند اما فروشهای این افراد تازه وارد برای بالاسری بالاسریشان، پورسانتی به ارمغان نخواهد آورد. اجازه بدهید اینگونه بگویم: من فرد ۱ هستم، شما فرد ۲ و امیر فرد ۳. ۱ بالاسری ۲ و ۲ بالاسری ۳ است. در این حالت، یعنی در طرحهای تک سطحی، ۱ بابت فروشهای ۲ پورسانت می گیرد و ۲ بابت فروشهای ۳ و ۱ بابت فروشهای ۳ پورسانتی دریافت نمی کند. به چنین طرحی، تک سطحی یا Single level می گویند که البته طرفدار چندانی ندارد… . شکل زیر یک طرح تک سطحی را نشان می دهد که در آن یک فرد ۳ نفر دیگر را به طرح پاداش شرکت معرفی نموده و تنها بابت فروشهای این ۳ نفر و احیاناً دیگر افرادی که شخصاً معرفی نماید، پورسانت دریافت می کند. فروش مستقیم تک سطحی ۲. طرحهای چند سطحی یا Multi Level: دقیقاً موضوع بحث ما یعنی نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای یا MLM!!! در طرحهای پاداش چند سطحی به فروشنده مستقیم اجازه داده می شود تا علاوه بر دریافت سود از فروشهای افرادی که مستقیماً به طرح معرفی نموده (فرض می کنیم که اینها a باشند) (یعنی در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته می شود)، از فروشهای افرادی که توسط a معرفی می شوند نیز سود دریافت نمایند. البته بسته به نوع طرح پاداش شرکت، امکان دریافت پورسانت از فروشهای سطوح بیشتری نیز وجود خواهد داشت. به هر حال، نتیجه آن که به هر طرحی که در آن به فرد بابت فروشهای گروهی از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفی چه خدمات مصرفی) بطور مستقیم به مصرف کنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههای فیزیکی معمول چه فروشگاههای آنلاین) پورسانت پرداخت می شود، نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتیگ یا MLM یا فروش مستقیم چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای و یا بازاررسانی شبکه ای گفته می شود. به این شکل توجه کنید: فروش مستقیم چند سطحی

مولتی لول مارکتینگ

همان طور که در این شکل می بینید، هر کسی که تمایل به ساختن شبکه ای از فروشندگان مستقیم داشته باشد، می تواند اقدام به عضوگیری نماید و بابت فروشهای اعضا سازمانش (چه مستقیم وارد کرده باشد چه نه) پورسانت دریافت کند.

نقش فروش در نتورک مارکتینگ

در تمام این عبارات باید به لفظ فروش دقت بسیار داشت؛ هرجا که فروشی صورت گرفت، پرداخت پورسانت بلامانع است و طرح، طرحی سالم است. اما خود فروش هم دردسر ساز است؛ چرا که منظور از فروش، فروش توسط شخص فروشنده مستقیم است نه فروشهای شرکت. یعنی خریداری کالا از سوی فروشنده مستقیم به منظور بازفروش از شرکت را نمی توان انجام فروش در نظر گرفت که منظور از فروش، ارائه کالا به مصرف کننده نهایی است. اما چون خود فروشنده مستقیم هم می تواند مصرف کننده کالا یا خدمات باشد بنابراین حجم منطقی مصرف خود فروشنده مستقیم را نیز می توان فروش نامید. یعنی مثلاً مصرف دو کرم مرطوب کننده یا یک پک ۳۰تایی از کپسولهای روی را می توان منطقی نامید اما آیا ده کرم مرطوب کننده حجم منطقی مصرفی توسط یک فرد هست؟ مسلماً خیر. پس با این حساب می توان فروش در فروش مستقیم را اینگونه تعریف نمود: مجموع مصرف منطقی کالا یا خدمات مصرفی شرکت و حجم فروخته شده به مشتریان خارج از طرح درآمدزایی شرکت.

با توجه به این تعریف، اگر چنین وضعیتی در یک طرح پاداش مشاهده کردید، در سلامت آن نباید شک کنید.   آنچه گذشت به نوعی کامل ترین تعریف نتورک مارکتینگ است. در ادامه مقالات، می توانید با با سایر مضامین نتورک مارکتینگ و دیگر بیزینسهای آنلاین نیز آشنا شوید. با ما همراه باشید.    

۱۴۹ دیدگاه

  1. باسلام
    اقای مهندس زاده واقعا از دیدگاهنون خوشم اومد چون من در این مورد اطلاعات زیادی ندارم ولی از بابت شغلم تمام ترفند ها و نظرات شمارا نسبت به این شغل کاذب دارم و الان با دیدن نظرات شما بخودم مطمعن شدم امیدوارم خیلیارا از این حیله بیدار کنیم

    پاسخ
    • سلام قربان
      ظاهرا سوء تفاهمی پیش آمده. من از طرفداران پر و پا قرص این شغل هستم. کار بسیار خوب و با آینده ای هست به این شرط که درست انجام بشه! که متأسفانه در اغلب موارد نمیشه، چه داخل ایران و چه خارج.

      پاسخ
  2. توی همین بلاگ مطالب مناسبی در این باره منتشر شده که میتونید ازشون استفاده کنید.

    پاسخ
    • سلام خسته نباشین میخواستم ازتون بپرسم نتورک مارکتینگ دراصل چجور شغلیه چون امروز یکی بهم پیشنهاد داده نمیدونم برم یا نه پخش مواد گل آلوورا هستش به نظرتون چجور شغلیه درآمدش چطوره خواهس میکنم یه راهی بگین که بدونم برم یا نه ممنون از سایت خوبتون

      پاسخ
      • سلام
        کاری به شدت جذاب و با پتانسیل درآمدی بسیار خوب اما قدری حساس مخصوصا توی ایران به دلیل نبود قوانین مشخص و کارشناسی شده.
        من توی ایران به کسی توصیه نمیکنم بره سروقت این کار! مخصوصا اگر شرکت مورد نظر، مجوز لازم از وزارت صنایع و معادن برای فعالیت رو نداشته باشه.
        شاد و سربلند باشید.

        پاسخ
  3. سلام
    من درباره نتورک مارکتینگ معلومات کسب کردم اما فقط یک مورد برای من واضح نشده لطف کنید برایم واضح تر سازید و آن اینکه آیا میتوان محصولات سازمان را به سایر اشخاص بیرون سازمان و بدون زیر مجموعه به طور عمده یا پرچون فروخت ۲ خیر؟ و همچنین از فروشهای زیر مجموعه ها به خارج سازمان به طور عمده یا پرچون آیا پورسانت برای لیدر محسوب میشود و یا خیر؟

    با سپاس و تشکر

    پاسخ
    • سلام
      اگرچه چیزی که مد نظر دارید یعنی فروش عمده، با اصل فروش مستقیم در تضاد هست ولی در کل بله میشه و البته که خرده فروشی به خارج از سازمان هم چیزی هست که باید انجام بشه! اما تحت چه شرایطی رو باید با شرکتی که باهاش همکاری میکنید، بپرسید.
      براتون آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم.

      پاسخ
  4. سلام به همه
    بی مقدمه میرم سر اصل مطلب
    جون مادرتون یکی بره پیگیری کنه ریشه اینارو بخشکونه من دوستم و برادرم رفتن تو این کار قشنگ مغزشونو شستن آکبند گذاشتن کنار هر چی میگم هیچی حالیشون نیست ۶ ماهه رفتن تو این شرکت به اصطلاح بازاریابی بیز پدرمونو در آوردن هر روز با یه جنس میاد خونه خونمون شده انبار همه جنسای بنجلنن و سه چهار برابر بازار قیمت دارن هر چی بهش میگم بکش بیرون میگه نه تو میخوای جلو پیشرفت منو بگیری جون عزیزتون بگین چه طور میشه پیگیری کرد گیره یه مشت کلاه بردار افتادیم.

    پاسخ
    • در اینکه شستشوی مغزی ترفند اصلی شرکتهای اصطلاحا بازاریابی شبکه ای توی ایران هست، شکی نیست…! اما اینکه بشه واقعاً شکایت کرد رو بعید میدونم چون پشت این شرکتها و گردانندگانشون به جاهایی خاص گرمه!
      نمیدونم واقعاً شاید تنها راه صحبت کردن با فرد و نشون دادن تفاوت یه بیزینس واقعی نتورک مارکتینگ با یه بیزینس شبیه به نتورک‌مارکتینگ باشه.
      در خدمتتون هستم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  5. سلام وقت بخیر من بیست سالمه و دانشجو هستم و دوست دارم از الان یه شغل درامد زا و خوب داشته باشم و میخوام در نتورک مشغول بشم میخواستم بدونم اگه بخوام شروع کنم چجوری و از چه طریق باید وارد این حرفه بشم و درامد نتورک چجوریه برای یه دانشجو خوبه یا نه و یا اینکه ارزششو داره وارد این حرفه بشی؟؟

    پاسخ
    • سلام
      با توجه به سبک سئوال کردنتون و وضعیت نتورک توی ایران، باید عرض کنم بدترین اشتباه شما میتونه این باشه که به این سمت برید!
      بازار نتورک مارگتینگ فعلی ایران، جایی هست که فعالیت توش نیاز به کلی تحقیق داره و نوع طرح سئوال شما نشون میده که اصلاً تحقیق کردن براتون معنی خاصی نداره جز رفع تکلیف! با این روش خیلی ساده تر از بسیاری افراد دیگه، مورد سوء استفاده اغلب اصطلاحا لیدرها قرار خواهید گرفت!

      کلاً به کسی توصیه نمیکنم سراغ شرکتهای فعلی بازاریابی شبکه ای توی ایران بره ولی به شما به طور خاص توصیه میکنم که سمتشون نرید!
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
    • سلام ب نظرم مفیدترین کارى ک توى زندگیم کردم انتخاب حرفه ى نتورک بود چون ب خیلى از خواسته هام رسیدم و دارم میرسم باید بگم ک صد در صد ارزشش رو داره ولى در صورتى که با یک شرکت معتبر استارت بزنین که پشت داشته باشى . شک نکن . شروع کن . هیچیتو از دست نمیدى به جز کمى زمان و انرژى و در عوض دست پر میاى بیرون . اگه هم الان استارت نزنى ١٠ ساله دیگه مجبورى ک بزنى و خیلى عقب میمونى چون دنیا داره ب سمت الکترونیک پیش میره و دست منو شما نیس سرعت رشدش .

      پاسخ
      • تمام فرمایشات شما کاملا متین فقط یه سئوال: رفتن دنیا به سمت الکترونیکی شدن به قول شما، چه ربطی به نتورک داره که همه باید استارتش بزنن؟!!!

        پاسخ
        • سلام
          الکترونیکی شدن به قول اون خانم یعنی جایگزین شدن ربات ها و سیستم های الکترونیکی به جای انسان
          پس در نتیجه بهتره شغلی داشته باشی که تو هر بستری(چه اینترنتی و چه غیر اینترنتی) بتونی اون کار رو انجام بدی
          و البته نتورک تنها شغلی هست که سیستم های الکترونیک نمیتونه جایگزین این حرفه بشه
          چون احساسات و تاثیر استفاده محصول بر افراد اصلی ترین روش فروش محصولات در این شکل بازاریابی هست

          پاسخ
          • تنها شغل که صد در صد اشتباه هست اما خب بقیه فرمایشتتون هم کاملا درسته.

            پاسخ
    • سلام من حدود یک ساله ک دارم بازاریابی شبکه ای انجام میدم اینکه میگن ۶ماهه میای بنز میخری و پورش ۶ماهه همش دروغه من الان ١ساله کار میکنم پراید ام با زور دارم اما الان به درامد حدود ١ملیون تومن رسیدم ک خداروشکر بیشترم میشه به نظرم برای شروع کردنش برای شما هم بد نیست شاید برای شما هم خوب بود

      پاسخ
  6. هر وقت تو زندگی ناامید میشم،فقط یک لحظه به زندگی و کار یه نتورکر فکر میکنم و وقتی این درجه از بدبختی و حقارت رو توشون میبینم به خودم امیدوار میشم

    پاسخ
    • یه نتورکر واقعی درجاتی از خوشبختی و لذت بردن از زندگی رو تجربه میکنه که شما رویای اون رو هم نمیتونید حتی در آرام ترین خوابهاتون ببینید! بین یه نفر که فکر میکنه نتورکره و یه نتورکر واقعی، دنیایی تفاوت وجود داره… .

      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  7. با سلام
    ممنون ازسایتتون و اطلاعات مفیدتون
    بنده چنتا سوال توی ذهنم هست ک جواب روشنی براشون پیدا نکردم. اگه اطلاعاتی دارید ممنون میشم در اختیارم بذارید
    ۱- شرکت های هرمی، پول های افراد را در اصل در کجا سرمایه گذاری میکنند؟شرکتی وجود خارجی دارد؟آن شرکت در چ زمینه ای کار میکند؟و چگونه کسب درامد میکند که افراد را از این درامد شریک میکند؟
    ۲- در این شرکت ها میشنویم ک مثلا شما اگر این تعدا زیر مجموعه داشته باشی و آنها هم این تعدا داشته باشند به این مبلغ سود خواهید رسید. این سود یا درامد چگونه تعیین می شود؟مثلا فردی ک داری دو زیر مجموعه و آنها هر کدام داری ۲ زیر مجموعه هستند به فلان مقدار درامد میرسد. این مبلغ چگونه محاسبه می شود؟مثلا پول این ۷ نفر در بانک با نرخ سود X می شود یک مقدار.حالا پول این ۷ نفر در این سرمایه گذاری هرمی چقدر می شود؟چطور محاسبه می شود؟
    ممنون.بنده استاد دانشگاه هستم.دانشجویان از این قبل سوالات پرسیده اند و بنده ب دنبال جواب برایشان بودم.جواب اکثر سوالات و ابهامات را فهمیدم.ولی جواب واضحی برای سوالاتی از این قبیل پیدا نکردم.

    پاسخ
    • وقتتون بخیر و سپاس بابت حضورتون.
      ۱. مهمترین نکته در مورد این سئوال این هست که منظور از شرکتهای هرمی چه نوع شرکتهایی هستند؟ شرکتهایی دارای ساختار هرم شکل در شبکه فروش یا شرکتهایی که از ساختار هرمی شکل یک شبکه فروش سوء استفاده میکنند؟ در مورد اول باید عرض کنم که عمده سرمایه گذاری روی بخش توسعه و تحقیق (R&D) هست. در مورد دسته دوم نکته بسیار مهم همینه که این شرکتها میان و پولی رو از فرد میگیرن و ادعا میکنن که این پول در جایی سرمایه گذاری میشه ولی هرگز مدرک معتبری برای این سرمایه گذاری ارائه نمیشه و در واقع صرفاً با پول اعضاء بازی میکنند و بخشی از اون رو میدن به بالاسریها و بخشیش رو خودشون به جیب میزنن! این وسط یه سری کاغذ و/یا محصولات نمایشی و غیر واقعی هم رد و بدل میشه تا بشه از اسم نتورک مارکتینگ سوء استفاده ی لازم رو کرد.

      ۲. در یک شرکت بازاریابی شبکه ای واقعی هرگز سودی بابت ورود افراد و تعداد زیرمجموعه پرداخت نمیشه. چیزی که در واقع بابتش سود پرداخت میشه، میزان فروش یک شبکه فروش هست که به هر یک از اعضاء اون شبکه، بسته به میزان نقششون توی فروش صورت گرفته، پرداخت میشه.
      طرحی که شما مثال زدید طرح معروف باینری هست که در اون افراد بابت فروش دو زیر مجموعه مستقیم خودشون و همینطور فروشهای افراد زیرمجموعه این دو نفر، پورسانت دریافت میکنند. اما در تمام حالات پورسانت فقط برای فروش کالا و/یا خدمات مصرفی واقعی پرداخت میشه و نه بابت افراد و ورود افراد جدید ولی از اونجایی که اغلب افراد هنگام استارت کار، مبادرت به خرید کالا هم میکنند و بابت این خریدشون به بالاسریها پورسانت پرداخت میشه، این شبهه به وجود میاد که این شرکتها دارن برای ورود افراد پول پرداخت میکنند و در واقع همین میشه زمینه سوء استفاده های بسیار… .

      در حالت کلی، در نتورک مارکتینگ فقط بابت فروش کالا یا خدمات واقعی هست که پورسانت پرداخت میشه و این دقیقاً بخشی از سود فروش هست که از سمت شرکت بین بازاریابهاش توزیع میشه.
      در خدمتتون هستم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  8. سلام موضوع عالی بود

    پاسخ
  9. سلام این شرکت های نتورک ملرکتینگ که میفرمایید یکشون biz که تو ایران فعالیت داره با ۲۵۰۰۰ کاربرآیا کارشون قانونیه به خود من مجوز نشون دادند؟؟؟؟؟اگه مشکلی داره طرفشون نریم خواهشا آگاه بفرمایید

    پاسخ
    • وقتی در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن یک شرکت میخواید تحقیق کنید، باید برید سراغ مراجع مسئول نه وبسایتهای مختلف…! اما کلا: یک سری شرکت هستند توی ایران که مجوز گرفتند و اسمهاشون توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان منتشر شده که می بایست سایت اون رو بررسی کنید:
      http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  10. اول بگم توی نتورک مارکتینگ خرده فروشی جایی نداره پس باید برید سمت جذب زیرشاخه.
    اشباع در نتورک مارکتینگ اتفاق نمیفته:
    چرا؟؟؟؟
    چون همدیگرو کنترل میکنن و اونی که اتفاق میفته ریزش در کف هرمه.
    پس این وسط اون درآمد میلیونی که حاصله از شبکه سازیست نه خرده فروشی هم اتفاق نمیفته.
    چرا؟؟؟
    چون توی جلسات پرزنت یه پلن میکشن و تصاعد ( همون تصاعدی که بدون ریزش بررسی شده)
    اگه قرار باشه به مبالغ بالا برسیم باید کل جمعیت ایرانو پرزنت کنیم!!!!
    خب حالا آقای ادمین به سوای بحث اشباع، بحث غیرقانونی بودن و صورت شرعی نداشتن نتورک مارکتینگ هستش که با توجه به استفتاعات من این نتیجه رو گرفتم و از خودم در نمیارم.
    مقام معظم رهبری میگن: این گونه معاملات صورت شرعی ندارند و برای مشروعیت باید به تصویب مجلس و فقهای شورای نگهبان برسند…
    آیا رسیده؟؟؟
    معنی صورت شرعی نداشتنو هم برخی لیدرای شبکه ها میگن یعنی شرع چیزی براش نگفته!!!
    یه کم احکام بلد باشیم میفهمیم که اعمال روزانه از ۵ حالت (واجب، مستحب، مباح،مکروح و حرام)خارج نیست.۴مورد اول صورت شرعی دارند و شرع اجازه آن امور را داده ولی مورد ۵ ام (حرام) صورت شرعی ندارد.
    درسته مجوز قراردادی از صنعت معدن داره ولی توی مجلس براش قانونی نیست.
    برای این مورد نتورکرا از بند ۸۷ استفاده میکنن و میگن اگه قراره نتورک بره مجلس تاییدیه بگیره اون موقع باید بگیم نانوایی قصابی هم صنف هستن و باید برن مجلس! در حالیکه چنین نبوده و برای صنوف خاص این مورد انجام شده که بازاریابی شبکه ایهم جزو اوناست و باید قانون مجزا داشته باشه تا کارش حلال و قاونوی باشه…
    بقیه فقها هم بگردید توی اینترنت هست.
    امیدوارم شما مثل بقیه نتورکرها از نظراتی همچون : شکست خورده یا بحث “همه یخچال دارند و …” یا “نتورک مال همه اس ولی همه مال نتورک نیستن ” و… استفاده نکنید که این جوابها دقیقا اشاره به کم سوادی ونداشتن مطالعه داره.
    اینجانب با داشتن اطلاعات جامع و دقیق از تمامی ۲۲ شرکت نتورک مارکتینگ در ایران به این نتیجه رسیدم که کلا صنعت ام ال ام به هیچ وجه نمیتونه شغل یا کار سالم باشه.دلیلش هم پورسانت از زیرمجموعه هستش.
    توی جواب پورسانت از زیرمجموعه هم نتورکرها میگن: که ما آموزش میدیم و وقت میذاریم روی زیرمجموعه ها!!!!
    این آموزش ها باید درآمد مقطوع از طرف شرکت داشته باشند نه از پورسانت زیرمجموعه. که اینطور نیست و در نتیجه پورسانت از زیرمجموعه حرامه.
    اگه قرار باشه همه زیر مجموعه رو که ازش پورسانت میگیری آموزش بدی باید تمام زندگیتو اختصاص بدی نتورک …
    همه تاپ لیدرها و لیدرهای میانی (لیدرهای میانی اونایی هستن که با فروپاشی کف هرم درامد رسوبی آنان به شدت کاهش پیدا میکنه) اینو میدونن که نتورکی که دارن آموزش میدن کلا کلاهبرداریه ولی دارن پنهونش میکنن و اینو فقط خداداند…
    امیدوارم مردم ما آگاه بشوند آگاه بشن که سیستم اشباع شده و دارن وقتشونو توی نتورک تلف میکنن

    پاسخ
    • اول بگم توی نتورک مارکتینگ خرده فروشی جایی نداره پس باید برید سمت جذب زیرشاخه: سنگ اول گر نهد معمار کج | تا ثرنیا میرود دیوار کج 🙂

      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  11. سلام من خیلی از نظرات خوندم اما دنبال یه چیز دیگم …تازگی ها یه شرکت جدید اومده به نام … که کارش نت ورکینگ اما معلوم نیست در واقع چی کار می کنه الان فقط در حال عضو گیری هست و باید برای عضو شدن ۸ میلیون تومن پول بدی به این شرکت تا این که به شما اجازه بده که از هر هتلی که بین اللملی می تونید استفاده کنید و مانند شرکت های باد ران وبیز وخیلی های دیگه با هر مقدار عضو گیری شما سودی را دریافت می کنید با این تفاوت که از این شر کت های بادران و بیز قانونی تره برای این که اصل قانون نت ورکینگ اینه که شما مکانی برای تبلیغات نداشته باشید اما هر کدوم اینا الان چند تا نمایندگی دارند اینو تو هر سایتی سرچ کنید متوجه می شید بعد تمامی اقتصاد دانان دانشگاهی گفتند که ما بهتره عضو کارهای نتی جهانی بشیم ولی عجیب اینه که اصلی ترین نکته هم هست اینه که این شرکتا کالای پست رو می فروشن اما شرکتای مثل … از کالای لاکچری استفاده می کنند اما من هنوز اصلیت کار این شرکت که چجوری همچین سودای کلونی رو با چنین سرعتی در میارن برای من سوال اگر کسی می دونه به ما هم بگه که این شرکت چه سودی می کنه که این همه به ما پورسانت بده وتازه این که این شرکت خارجی با دلار پورسانت می ده خیلی ممنون که متن منو خوندید

    پاسخ
    • سلام
      نکته بسیار مهم: اگر شرکتی توی لیست شرکتهای مجوزدار نیست، تحت هیچ شرایطی نباید باهاش وارد همکاری بشید.

      اما این شرکتها چطور کار میکنن: یه نکته ی خیلی ساده هست، شما پول میدی و عضو میشی و شرکت بخشی از پولتون رو میده به معرف و بالاسریهاتون و بخشی رو هم میزنه به جیب و با توجه به نوع محصولش هم، اولا به این زودیها نباید هزینه ای بکنه برای اجاره هتلی برای شما چون این شرکتها خوب میدونن که از ایران کسی به این راحتیها نمیتونه از کشورهای دیگه ویزا بگیره پس تمام پول میشه سود شرکت که باهاش سرمایه گذاریهای مختلف خواهد کرد… . نکته بعدی در مورد محصول اینه که از زمان عضویت تا زمان استفاده فرضی از یک هتل، پول در حال سرمایه گذاری هست و سودش صرفاً به شرکت میرسه که اتفاقا اصلاً هم کم نیست… .

      در مورد ادعای قانونی بودن: تنها شرکتهایی رو بهش میشه گفت قانونی که توی ایران ثبت شده باشن به عنوان شرکت بازاریابی شبکه ای. حالا معتبرترین شرکت نتورک مارکتینگ دنیا هم که باشه، تا توی ایران شعبه ثبت نکنه و مجوز نگیره، همچنان غیر قانونی هست. در مورد این قانون من درآوردی هم که فرمودید باید عرض کنم که توی تعریف فروش مستقیم این نکته ای که فرمودید اومده ولی کسی نمیتونه بگه که چون شرکتی داره از یه راه دیگه خرده فروشی هم استفاده میکنه، پس غیر قانونی هست!!! این حرفها هیچ سندی ندارند… .

      در مورد ادعای اقتصاددانان دانشگاهی… . کدوم اقتصاددانی این رو گفته؟!! اصلاً لفظ اقتصاددان دانشگاهی یعنی چی؟!! اقتصاددان دبیرستانی هم داریم؟!! در اینکه بهتره عضو شرکتهای جهانی معتبر بشیم خب نمیشه شک کرد چون درآمد بهتر خواهد بود و سازمانتون پتانسیل رشد جهانی داره، چیزی که توی شرکتهای ایرانی به خاطر نوع محصولات، قیمت و میزان سود، هرگز اتفاق نخواهد افتاد!

      مهمترین نکته ولی همونطور که عرض کردم اینه که این شرکت مجوز نداره داخل ایران و بهتره به همین دلیل فراموشش کنید… .

      پاسخ
      • از دیدگاه خودم و تجربه شخصی خودم میگم هر فرد coachیا راهنمای کسب و کار باید داشته باشه …تا coachکسب و کار نداشته باشیم نمی تونیم در هیچ کسب و کاری رشد کنیم

        پاسخ
  12. سلام منم قصد دارم مثل شما زبانمو کامل کنم برم خارج و با شرکت های خارجی حرفه بازاریابی شبکه رو برای خودم راه بندازم…

    پاسخ
  13. سلام و خسته نباشید من می خواستم راهنماییم کنید کدوم شرکت خارجی رو بهم پیشنهاد میدید عضو بشم ؟

    پاسخ
    • سلام
      وقتتون بخیر
      اگر داخل ایران زندگی میکنید، بهتون پیشنهاد میکنم هرگز با شرکتهای خارجی بدون مجوز فعالیت داخل ایران کار نکنید… .
      موفق باشید.

      پاسخ
  14. سلام کار شرکت بیز ام ال ام درسته یا الکیه؟؟؟؟

    پاسخ
    • سلام
      وقتتون بخیر
      من موردی صحبت نمیکنم. کلاً شرکتهایی که فعلاً توی ایران دارن فعالیت میکنن، هیچکدوم رو به کسی توصیه نمیکنم. تا روزی که شاید این شرکتها بخوان یک سری چیزها رو تغییر بدن به اون شکلی که باید… .

      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  15. دارید با کار در این شرکت ها مال حرام وارد خونه هاتون میکنید حواستون باشه این سود ها کاملا حرامه و کسی نیست که بههتون بگه

    پاسخ
    • وقتتون بخیر و ممنون بابت دیگاهتون.
      خب این همه نقطه نظری هست که در حد خودش میشه بررسیش کرد ولی حدش خیلی پایینه و به ندرت کسی هست که به این چیزها حداقل توجهی داشته باشه چرا که همه خوب متوجه شدن که چقدر این موضوع به سخره گرفته شده توسط خود کسانی که کنترلش میکنن!!!
      قبل ها بسیاری اون رو حروم اعلام کردن و بعد خیلیهاشون اون رو باز حلال اعلام کردن که خب برمیگرده به زمان قانونی شدن این صنعت توی ایران و … .

      ولی کلاً سود حرام از طریق نتورک مارکتینگ غیر ممکن هست مگر وقتی که کسی دروغ ببافه و سوء استفاده هایی بکنه که این دیگه ربطی به نتورک مارکتینگ نداره…!
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  16. سلام من تازه واردنت ورک مارکتینگ شدم وجلساتمورفتم واینکه میخوام خیلی خوب کارکنم ولی دانش اموزبودنم نگرانم میکنه ک یوقت ب درسم صدمه نزنه …میتونیدراهنماییم کنیدکه چطورمیتونم کارموبه نحو احسنت ادامه بدم واینکه تیم سازی کنم

    پاسخ
    • سلام
      براتون آرزوی موفقیت میکنم.
      ببینید آیا شرکتی که باهاش کارتون رو استارت زدید، اصلاً پتانسیل این رو داره که شما یه سازمان از فروشندگانی بسازید که خودشون هم مصرف کننده ی وفادار محصولات شرکت هستند یا خیر و اینکه آیا با انجام این پروسه، شما میتونید سودی حاصل کنید یا خیر… .
      اگر پاسخ این سئوالات مثبت بود و واقعاً این اتفاق میتونست بیافته که شما درآمدی منطقی از این روش حاصل کنید، بعد وارد مراحل بعدی میتونید بشید وگرنه سنگ اول رو کج گذاشتید و دیگه هیچ کاری نمیشه کرد!
      در خدمتتون هستم.
      شادو سربلند باشید.

      پاسخ
  17. سلام.. وقت بخیر.. من سوالی داشتم..
    همه ی این پیغام ها برای پارسال بوده.. ومن راجع ب محصولات تا جایی ک الان متوجه شدم بیشتر محصولات خارجی مثل محصولات ایتالیا توزیع میه..
    اگر دلیل رد کردن شرکتای ایرانی شما این گزینه باشه.. بااین حسابک محصولات خوبی ب فروش میرسه.. پس دلیلای دیگه چی هست مهندس؟!!

    پاسخ
    • وقتتون بخیر و سپاس بابت دیدگاهتون.
      در مورد محصولات یه نکته کوچک: یعنی به صرف اینکه یه شرکت اومده محصول ایتالیایی میده به بازار، میشه گفت که شرکت خوبه؟ فقط چون محصول ایتالیایی هست؟! خب با این منطق شما من این قسمت رو ادامه نمیدم و قضاوت رو میذارم به عهده ی دوستانی که دنبال تحقیق هستند… .

      اگر فرض محال رو بذاریم بر اینکه شرکتهای ایرانی محصولات خوب و مناسب نتورک رو ارائه میکنن، باید ببینیم استراتژی این شرکتها برای ورود به بازار چیه؟ چه استراتژی برای حفظ مشتریان خودشون دارند؟ برای افزایش فروش بازاریابها و در نتیجه افزایش فروش خودشون چه آموزشهایی دارند؟ مدیران این شرکت تا چه حد با این صنعت و حواشی اون آشنایی دارند و اینکه این شرکتها تا چه حد قابل اعتماد هستند؟ پتانسیل بزرگ شدن این شرکتها چقدر هست و با اینها چقدر میشه رشد کرد؟ اگر فردی نتونه سازمان فروش خودش رو گسترش بده، آیا سوددهی شرکت و بازاریابهاش همچنان ادامه خواهد داشت؟

      من برای این سئوالات هرگز پاسخ منطقی پیدا نکردم و صد البته با منطق ٬چون محصول خارجی و ایتالیاییه، پس خوبه٬ هم انتظار پاسخ منطقی ندارم 🙂

      بنده هرگز نگفتم مهندس هستم که بارها تکرار کردم مهندس نیستم!

      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  18. سلام به همه..

    من خودم در استانه پیوستن به این کار بودم ..ولی خوب فعلا وارد این کار نشدم..دلایلی زیادی داشتمو دارم..
    نمیگم نتورک بده..نمیگم کار خوبی نیس..

    ولی نتورک فقط یه کاره..مثله همه یه کار هایه دیگه..تویه کل دنیا اینکار داره انجام میشه ولی همه یه نتورکر های دنیا سوار ماشین صدملیونی نمیشن..ممکنه تویه این کار شکست بخوری..ممکنه ام موفق شی..

    یکی میگه من از این کار خوشم نمیاد..یکی میگه نع من عاشقشم چون پول میده…اکه اینجور باشه ک الان باید همه یه ادما تو اروپا و امریکا میلیونر میشدند…تویه اروما و امریکا ام فقیر هست ..کارگر هست..دکتر مهندس هست…نتورک واسه ادم های بیکار و بی هدف خوبه …حداقل زندگیشونو از حالت مردگی خارج میکنه اما واسه کسی ک هدف داشته نتورک خوب نیس چون ادمی ک دوس داره استاد دانشگاه شه یا مهندس شه یا دکتر نیازی به نتورک نداره..یکی دوس نداره به هرقیمتی پول در بیاره..یکی دوس نداره واسه پول همه کار کنه..نتورک کاریه ک نیاز به یه ادم سخت کوش داره.. کاره سختیه…من از رفتن توش منصرف شدم چون چن تا نقطه ابهام داره..

    واز همه مهمتر… پدیده شاندیز..از اون بزرگتر تویه ایران بود؟؟؟اونو شکستن و انداختن..

    بیز و پنبه ریز و سیمرغ و اینااا از اون بزرگتر نیستند.. مطمئن باشید بزرگ ام شن میوفتن و میندازنشون..

    کلاس های این شرکت ها هم توسط ادمایی ک بعضا از نظر علمی مدرکی ندارن انجام میشه و مکان مناسبی ام نداره…میبینی تویه خونه دانشجویی یا تویه پارک پرِزندت و دعوت میکنند.. خوب معلومه تاثیر منفی داره…

    به هرحال اینم یه شغلِ… فقط یه کاره.. ممکنه موفق شی ممکنه هم نشی..

    ممنون..

    پاسخ
    • دوست عزیز صحبتهای شما درست است ولی حرفایی که شما زدید بازتابی از ناتوانی های خودت هست و طرز دید شما نسبت به ای تجارت هست نگاهاهی انسنها فرق میکند یکی میگوید شب شده ولی دیگری میگوید صبح در راه است .تجارت نتورک مارکتینگ تجارت عالی هست …… و همه تجارت ها خوب هست و سود میدهد ولی همه تاجران خوب نیستند.
      بزرگی میگوید….
      چه سکوتی دنیا را فرا میگرفت
      اگر هر کس به اندازه عملکردش سخن میگفت

      پاسخ
      • و البته نکته ای که فراموش کردید: توی ایران واقعاً نتورک مارکتینگ هست که داره اجرا میشه و معرفی یا چیزی شبیه اون که برای تامین منافع برخی داره به خورد مردم داده میشه!

        پاسخ
  19. سلام من تو شرکت مگا هولدینگز کار میکنم خواستم بدونم مشکل شرعی دارە؟؟؟ بە نظر شما

    پاسخ
    • سلام
      مشکل شرعی که خب راه حلش کلاه شرعی هست و توی ایران هم خیلی معموله! البته بنده از قشر زحمتکش فعال تو این زمینه نیستم…!
      اما اینکه کلا این شرکتها چطور میکنن جای سئوال داره که من جای شما بودم سمتشون نمیرفتم… .
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  20. سلام:
    طرح نتورک مارکتنک خیلی عالی است اما مشکلی که در آن وجود دارد این است که باید افراد که وارد میکنی بصورت موازی پیش بروی در غیر آنصورت درآمدی از آن برایت داده نمیشود.

    پاسخ
    • با سلام به هموطنان خوبم …ما اول باید کسب و کارهای سنتی و مدرن خودمون اصلاح کنیم بعد نتورک انجام بدیم …گوشه مارکت یا nich marketدر کسب و کارهای خانگی و سنتی و فروشگاهی و تولیدی ایران رعایت نمیشه …من فعلا با کمک یکی از افراد به صورت رایگان دارم به افرادی که حتی کسب و کار کوچک دارند آموزش رایگان میدم چه جوری خدمت ارائه بدهند چه جوری رفتار بکنند با مشتریان و ….متاسفانه بازارهای ما در نوع و ویژگی محصولات و ارائه خدمات رقابت نمی کنند در پایین آوردن قیمت رقابت می کنند و مثلا قیمت مانتو در ۵تا فروشگاه مختلف متفاوت هستش بدون هیچ تغییری در مانتو ….این یک نمونه کوچک هستش بسته بندی محصولات صحیح نیست …و یک مورد دیگر همیشه عادت داریم همکاران خودمان تخریب کنیم و این باعث میشه کسب و کار ما از رونق بیفته

      پاسخ
      • وقتتون بخیر
        بخشی از صحبتهاتون قابل پذیرشه ولی این به این معنی نیست که اطلاعاتتون به روز و درست هستند. قبل از مشاوره دادن سعی کنید کمی بیشتر مطالعه کنید. اینکه مشاوره رایگان میدید مهم نیست، مهم اینه که اطلاعات درست و مفید بدید حالا در قبالش پول خیلی خوب هم بگیرید…!
        شاد و سربلند باشید.

        پاسخ
  21. با سلام خدمت دشمن نتورک ایران اقای مهندس زاده…..
    اولا من کار ندارم شما کی هستید و در چه سطحی علم دارید….
    دوما اینکه شرکت های ایرانی هم میشه مانند زمان جنگ مثال شون رو زد….
    که زمان جنگ برا رسیدن به اهدافشون گیر نمیدادن دستشون کلاشه یا اسنایپ….فقط میرفتن میجنگیدند تا به ناموسشون توهین نشه …..
    الان نتورک ایران کمی ایراد داره ولی کار کردن توی نتورک ایران هم جواب میده صد در صد من که جوابم رو گرفتم و دارم میگیرم الحمدالله….بعدش هم هیچ وقت تو ایران شکت های خارجی نمیتونن فعالیت کنند و شرکتهای ایرانی تو عراق و عمان هم دفاترشدن رو زدند .موفق باشی دوست عزیز

    پاسخ
  22. سلام خدمت آقای مهندس زاده عزیز و ممنون از گذاشتن زمانتون برای اطلاع رسانی های دقیقتون امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید انشاالله
    من در شرکت بادران فعالیت میکنم و خیلی هم خوشحالم که این تجارت بهم معرفی شده،تمام دیدگاه ها رو خوندم و متوجه خیلی مسائل شدم که مدیون این وبلاگ هستم دونستن این اطلاعات رو،من ترجیح میدم این کار رو با تمام کم و کاستی هاش ادامه بدم چون قشنگیای خیلی زیادی داره و من از معنویات این کار لذت میبرم.
    سوال بنده اینه که آیا پول های خرید از شرکت به طور کل یا قسمتی از اون که مثلا به مقدار پورسانتهای ماهیانه ی اون شرکت هست درست گفتن که پیش بانک مرکزی بلاک میمونه که اگر اختلاس یا هر چیز دیگه ای اتفاق افتاد پورسانتهای اون ماه به حساب فروشندها واریز بشه؟یکی از دوستان به من این حرف رو زده و ازفعالان شرکت نبودن
    ممنون از توجه شما
    شاد و پیروز و موفق باشید

    پاسخ
    • سلام دوست عزیزم و سپاس بابت لطفتون.
      در مورد سئوالتون من نمیتونم نظر بدم و البته بهتره منابعی رو مورد اطمینان قرار بدید که رسمیت نسبی داشته باشند. در این مورد شاید بهترین کار تماس مستقیم با وزارت بازرگانی باشه.
      براتون آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم.

      پاسخ
  23. سلام
    من نتورک مارکتینگ رو باورو ایمان کامل بهش دارم که میشه زندگی خیلی ها رو تغییر داد.فقط مهمترین دغدغم به لحاظ شرعی بودنشه که درهمه مذاهب حرام اعلام شده است.لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • سلام
      بحث حرام بودن مختص اسلام هست و تا جایی که من میدونم اغلب سایر مذاهب چنین چیزی ندارند! و هزار بار مهمتر اینکه: در سایر کشورها مذهب فقط مذهب هست و جامعه با قانون اداره میشه پس اینکه مذاهب مختلف چه نظری دارند، منعی بر فعالیت شرکتها ایجاد نمیکنه.
      اما اینکه توی اسلام حرام هست یا نه رو باید عرض کنم چند سال پیش برخی از علمای مشهور اون رو حرام اعلام کردن و به محض وضع قوانین، همون علما بازاریابی شبکه ای رو حلال دونستن! تنها تغییر هم این بود که حالا شرکتها یه چیزی به دولت پرداخت میکنن و سودی نصیب مسئولین دلسوز میشه!

      مشکل با نتورک نبوده، مشکل با سودده نبودن فعالیتها برای مسئولین بوده که باعث شده چند سال پیش نتورک حروم باشه و الآن حلال! پس بهتره با این بازیها سرگرم نشیم.

      البته شما که تا این حد به این بازی علاقه مندید، میتونید از مرجع تقلیدتون سئوال کنید. چون با افتخار، من مرجع تقلید نیستم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
      • همش کشکه این کارا
        قدیمیا ی ضرب المثلی دارن که باید طلا نوشت که میگن برو فکر نون کن که خربزه ابه
        این همه ادم به جایی رسیدن از این کارا بوده نه از این خبرا نیست درس خونده زحمت کشیده به اینجا رسیده شما به فکر راحتی هستین نمیخواین سختی بکشین
        خدا تو کتابش گفته من بعد هر سختی اسونی گذاشتم براتون
        خودتونو مسخره کردین
        واینم میدونم شما خیلی عقبین از این دنیا که حقوق مردم این کشورو نمیدونین و ادعای بیشترین حقوق و دارین تو ی ماه

        پاسخ
        • خانم دکتر (اگر واقعاً دکتر باشید!) چیزی که شما باور ندارید و یا ازش بی اطلاع هستید، دلیلی نداره که وجود نداشته باشه و اشتباه باشه!

          من روش کاری توی ایران رو تایید نمیکنم ولی در تمام دنیا، نتورک مارکتینگ از فعالیتهای قانونی و به شدت جدی هست… .
          شاد و سربلند و منطقی تر باشید.

          پاسخ
      • دوست عزیز
        اون زمان حرام اعلام شد بخاطر مالیات نبود بلکه خیلی ها دزدی میکردنند و از کنترل دولت و ftc خرج بودنند و کار غیر اصولی میکردنند خیلی ها هم بسیار ضرر کردند حرام اعلام شد
        اکنون نتورک مارکتینگ در تمام ایران مسیر درست را در پیش گرفته و حلالو شرعی میباشد
        تمام مراجع حلال اعلام کردنند

        پاسخ
        • وقتتون بخیر
          حرام اعلام شد ولی نه به خاطر مالیات که به خاطر دلایلی که شما فرمودید. من جوابی نمیدم بهتون فقط یه سئوال ازتون میکنم: شما اصلاً میدونید ftc چیه؟! اصلاً میدونید این نهاد کجا کار میکنه و در چه زمینه ای و …؟!!!!

          پاسخ
      • برو بابا شاسکول…
        یعنی مراجع تقلید ما اونقد بی کس شدن که یه نفر مثه تو که معلوم نیس از کدوم درکی بلند شدی بهشون توهین میکنی.
        مراجع هرمی ها رو حرام کردن نه نتورک رو .
        من موندم تویی که فرق نتورک و هرمی رو نمی دونی چطور مهندس شدی؟
        مواظب حرف زدنتم باش داری به مراجع تهمت میزنی…

        پاسخ
        • وقتتون بخیر
          ادب متاع گرانبهاییست. بدون شک هر کسی توانایی خریدش رو نداره 🙂

          مراجع رو من بهشون کلا کاری ندارم که بخوام توهین کنم بهشون یا نکنم! اونها کار خودشون رو دارند و من کار خودم رو. اگر من فتوای شرعی بدم همونقدر اشتباه هست که مراجع بخوان هر چیز رو بهش لباس درست و غلط بپوشونن… .

          در مورد تفاوت هرمی و نتورک و این بازیها هم جوابی نمیدم 🙂

          من جایی نگفتم مهندس هستم و بالعکس همیشه گفتم مهندس نیستم دوست فرهیخته.

          سنگ بدگوهر کاسه زرین گر بشکست، قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود

          شاد و مودب باشید.

          پاسخ
  24. با سلام
    من نزدیک به ۵ ماهه تو شرکت سیمرغ استارت زدم
    میخواستم بدونم نظر شما در مورد این شرکت چیه؟
    تا چه حد با یه شرکت ایده ال نتورک مارکتینگ فاصله داره؟

    پاسخ
    • اگه ممکنه کمی هم در مورد اشباع بازاریابی شبکه ای توضیح بدید

      پاسخ
      • در بازاریابی شبکه ای واقعی، چنین چیزی وجود نداره. چون در این شرکتها، محصولاتی مصرفی و مورد نیاز افراد به فروش میرسه. خب وقتی به مرحله ای برسیم که امکان جذب بازاریابان جدید به هر دلیلی وجود نداشته باشه، و در واقع به نقطه پایداری (stability) برسیم، فروش محصولات مصرفی به دنبال همین صفت مصرف پذیر بودن، همچنان ادامه خواهد داشت و در نتیجه درآمد شرکت و بازاریابان شرکت هم همچنان ادامه پیدا میکنه.
        پس چیزی که فرمودید هرگز اتفاق نمیفته و فقط در مورد طرحهای هرمی صادق هست که درآمدزاییشون به ورود افراد جدید وابسته هست و اگر افراد جدید نیان، هیچ اتفاقی توی اون طرحها و شرکتها نمیفته.

        پاسخ
    • سلام
      وقتتون بخیر
      محصولات که خبر از چیز جدیدی نمیدن!
      اما کلا من بررسی کاملی نداشتم و تقریباً مطمئنم با این سبک محصولات، نباید هم انتظار جدیدی از این شرکت داشت. اینها بیشتر از شرکتهای منطقه ای نمیتونن باشن.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
      • اقای مهندس زااااده اولین شرکت دنیا که شرکت ام وی امریکاس اولین محصولش مکمل غذایی بود فقططط و الان حدود ۸۰۰۰ هزار نوع محصول داره و هفتاد سال عمر داره یعنی اون موقع شما تو کمر بابات بودی یعنی عمری بیشتر از عمر بانک داری ایران و تو ایران ۵ ساله شروع کردن نتورکو و دارن میرن جلو نتورک یا خدمته یا خیانت شما داری خیانت میکنی و جواب هر سوالو هم که نمیدونی با سوال جواب میدی مثل ftc که به اون اقا گفتی لطفا سنگ جلو پای نتورک ایران ننداز

        پاسخ
        • با یک آی پی و با یک آدرس ایمیل، کامنتهای مختلف میذارید و توش خودتون، شخصیتتون و سطح شعورتون رو نشون میدید که چی رو اثبات کنید؟! اگه نتورک توی ایران درست کار بشه، کسی نیازی نداره به این جبهه گیریها و فحاشیها، اگر هم که نه، که خب مجبوره این رفتارهای در حد شخصیتش رو بکنه و شما دقیقا رفتارهای در حد شخصیتت رو میکنی و طوری صحبت میکنی که توی محیط امن خونوادت بهت یاد دادن! پس یه جای کار میلنگه اونم اینکه کارتون بدجور ایراد داره و وحشت دارید از رو شدن دستتون…!

          پاسخ
  25. با عرض سلام و خسته نباشید. آقای مهندس زاده من دانشجو هستم و از طریق یکی از دوستانم با این کار آشنا شدم. یکی دو جلسه هم برای آشنایی رفتم اما یه جورایی حس مثبتی نسبت به افراد بالاسر اون جا ندارم. احساس میکنم بیش تر میخوان با تکنیک های روانشناسی و امثالهم کارو پیش ببرن. شرکتی هم که دوستم تو اون کار میکنه biz هستش. چه توصیه ای دارین واسم؟ به درد یه دانشجو میخوره این کار؟

    پاسخ
    • سلام
      وقتتون بخیر
      نتورک مارکتینگ به درد همه میخوره و یه دانشجو هم از این قاعده مستثنی نیست اما شرکتهای فعلی مجوزدار توی ایران، هیچ کدوم ایده آل همکاری نیستند.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
      • سلام خدمت اقای مهندس زاده عزیز
        من اون طوری که فهمیدم شما با نتورک کاملا موافق هستین ولی با شرکت هایی که تو ایران فالیت میکنن نه……حالا سوال من اینه به نظر شماکسی که تو ایران علاقه به کار تو این صنعت داره باید چکار کنه؟؟؟؟؟با شرکت های خارجی کارکنه؟؟؟؟؟ایا امکان این وجود داره؟؟؟

        پاسخ
        • سلام دوست خوبم
          دقیقاً درست متوجه شدید.
          اما اونهایی که علاقه دارند و تعدادشون هم اصلاً کم نیست، بهترین کاری که میتونن بکنن صبر کردن هست. صبر تا آغاز به کار یه شرکت مناسب!
          کار کردن با شرکتهای خارجی رو اصلاً توصیه نمیکنم تا زمانی که مجوز فعالیتشون صادر بشه توی ایران که خب با توجه به چیزهایی که میبینم، بعید میدونم این اتفاق به این زودیها بیفته!
          شاد و سربلند باشید.

          پاسخ
          • ممنون جناب مهندس زاده از پاسخ خوبتون…….یه سوال دیگه که برام پیش اومده اینه که فاکتور هایی که یه شرکت باید داشته باشه چیه؟؟؟ که به نظر شما هنوز تو ایران رعایت نمیشه

            پاسخ
            • وقتتون بخیر
              اونهایی که باید داشته باشه یه شرکت رو توی کتابم توی یه بخش بهش اشاره کردم و دقیقاً هیچکدوم رو شرکتهای ایرانی ندارند!!
              و البته نکته بسیار مهم درباره شرکتهای ایرانی، منطقه ای باقی موندنشون هست که پتانسیل رشد جهانی رو اصلاً ندارند.
              شاد و سربلند باشید.

    • قبول دارم حرفتونو از راه روان شناسی ادم و مجبور به انجام فعالیت می کنن
      مغزشونو شست وشو میدن
      زور بالای سرته تو این شرکتا و ثبت نام اجباریه قانعت میکنن از ی راهی که فکرشو هم نمی کنی

      پاسخ
    • هم وطنان محترم این اقا مهندس زاده دشمن نتورکه و طرف داره دسیسه های هرمی اگه به حرفاش گوش کنید هرررررررررررررررررر سوالی میپرسید بهانش فقط شرکت های ایرانی هست همینو بس

      پاسخ
      • دوست نسبتا بی سواد؛
        به خودتون زحمت خوندن کتاب «نتورک مارکتینگ از نگاهی دیگر» رو بدید بعد متوجه میشید که من طرفدار چی هستم و مخالف چی!
        توی ایران داره به شکل خیلی حرفه ای شرکتهای هرمی گسترش داده میشه بعد امثال شما چنین خضعبلاتی رو منتشر میکنند! ایران صنعت نتورک نداره؛ مرگز ترویچ طرحهای هرمی هست و بس!
        سال ۸۶ که کتاب من مجوز نگرفت، بهم گفتن چیزی به نام نتورک ممنوعه حالا بهم میگن تو طرفدار طرحهای هرمی هستی!
        الحق که بیسوادی درد اصلی جامعه امروزمونه!

        پاسخ
  26. سلام
    من به یه شبکه بازاریابی معرفی شدم و دارم کلاسها رو میگذرونم. از طرفی مطمئن هستم که نمیتونم اجناس این شرکت رو به اطرافیانم بفروشم تاکید میکنم مطمئنم.
    در این صورت میتونم اجناس رو در بازار سرد مثل سوپر مارکتهاو… بفروشم (به قیمت خرید)؟ امکان موفقیتش چقدره؟

    پاسخ
    • سلام
      در حالت کلی بله میتونید اما باید دید واقعاً قیمتها طوری هستند که کسی حاضر باشه از شما بخره طوری که شما سود کنید یا مجبورید به فروشگاه ها با ضرر بفروشید جنستون رو!
      البته بسیاری از شرکتهای معتبر دنیا، فروش جنسشون از طریق مجاری خرده فروشی مثل همین مغازه ها رو ممنوع میکنن. در این مورد در شرکتی که توش فعال هستید، حتماً تحقیق کنید.
      براتون آرزوی موفقیت میکنم.

      پاسخ
  27. با سلام با توجه به قانونی که هست اینکه هر شخص میتونه فقط در یکی از این شرکت ها فعالیت کنه. کد ملی شخص هم در سامانه ثبت میشه تا همزمان در شرکت دیگری مشغول نشه سوال من این است که: آیا افرادی که در سایت های مشارکت در فروش مانند سایت ایسام فعالیت دارند و عضو هستن نیز میتوانن در این شرکت های نتورک مارکتینگ هم فعالیت داشته باشن یا نه؟
    ممنون

    پاسخ
    • سلام
      با توجه به چیزهایی که من میدونم و اطلاعاتی که دارم، بله و محدودیتی در این مهم وجود نداره. قانون گذار اصلاً سیستمهای همکاری در فروش رو به حساب نیاورده توی قانون و انگار شناختی از این سیستمها نزد قانون گذاران وجود نداره به کل. البته نمیدونم ایسام سیستم همکاری در فروش مشابه داره یا خیر اما سیستم هایی هستند که طرحهای دو سطخی دارند ولی قانون گذار توجهی به اونها نکرده و نمیکنه ودر واقع این سیستم ها جایی به ثبت نرسیده اند!
      در خدمتتون هستم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
    • سلام.خسته نباشید من ی سوال داشتم ممنون میشم اگه امروز جواب بدی.من مدتی هست که توشرکت پنبه ریزفعالیت میکنم اما بنظرم قیمت محصولات خیلی بالاوکیفیت پایینتره ک همین باعث شده مشتری ناراضی بشه واگرم خریدی میکنه بخاطرخودمه نه رضایت ازمحصول.به همین خاطر باتحقیقات زیادی به این نتیجه رسیدم بادران بهترین شرکته ولی چون ی بارتعلیق خورده شاید عضوگیری سخت بشه .نظرتون چیه به عنوان یک کارشناس

      پاسخ
      • سلام
        بابت تأخیر در پاسخگویی عذرخواهم.
        انتخابهای موجود توی ایران، انتخاب بین بد و بدتر هست و نمیشه گفت یه شرکت خاص ایده آل همکاری هستش…!
        توصیه من به همه همیشه این بوده که فعلاً از این شرکتها دوری کنند چرا که هر یک ایرادات خاص خودشون رو دارند، ایراداتی اساسی و حیاتی… .
        براتون آرزوی سربلندی و شادکامی میکنم.

        پاسخ
  28. اقا ببخشیدا یه سوال دیگه
    اینجور که فهمیدم یه چیزی میخری یه چیزی میفروشی این وسط . سوالم اینه که برای ورود سرمایه لازمه ؟

    پاسخ
    • اینطور که شما فهمیدید، برای خرید باید سرمایه داشت دیگه!
      ولی در واقع برای استارت نتورک مارکتینگ هیچ سرمایه ای نیاز نیست.
      نمیدونم توی شرکتهای ایرانی هم این ممکن هست یا خیر.

      پاسخ
    • بسته به شرکتش داره بعضی ها پول میگیرن بعضی هم پول نمیگیرن

      پاسخ
      • با سلام
        بنده انالیزوز پلن هستم و تقریبا ۱۴ شرکت ایران که محوز دارند را باهاشون اشنا هستم
        و باید بگم که نتورک در ایران مثال بچه ای است که تازه میخواهد راه رفتن را یاد بگیرد
        در حال حاضر که این پی امرا میگذارم در حال تحقیق مجدد بر روی شرکتها هستم.
        ارادتمندتون

        پاسخ
  29. سلام ببخشید . من هیچ چیز در مورد این شغل نمیدونم و سنم کمه و حتی نوشته های بالا هم حالیم نکرد . این شرکت ها ممنوعن ازادن ؟ چی هستن ؟

    پاسخ
    • سلام
      خواهش میکنم.
      محدودیت سنی ۱۸ سال که برای فعالیت در شرکتهای دارای مجوز اعمال میشه.
      در مورد قانونی بودن یا نبودن هم خب یه سری ها هستند که مجوز دارند و صد در صد قانونی هستند ولی اینکه چون قانونی هستند، درست هم کار میکنند، داستان دیگه ای داره… .
      براتون آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم.

      پاسخ
  30. سلام
    من سروان نیروی انتظامی هستم. پلیس اگاهی تهران
    حقوقی که به من میدهند کفاف زندگی را نمیدهد
    برای همین با اینکه خودم تا حالا صدها شرکت هرمی را جمع کرده ام با توجه به قانونی بودن چندین شرکت تصمصم گرفتم وارد شرکت بادران شوم
    توسط چند تن از دوستانم وارد شدم و شروع به فعالیت کردم. پول دریافتی پس از چند ماه بیش از حقوق نیروی انتظامی بود.
    وقتی قشنگ وارد سیستم شدم و همه چیز برایم روشن و واضح شد و درامدم ماهی ۶ میلیون شد (یک ماه قبل) تحقیقات وسیعی انجام دادم.
    کار این شرکت ها دقیقا شبیه شرکت های هرمی قبل هست. دقیقا مثل اینکه من میخواهم از تهران به شما بروم. قبلا از مسیر چالوس میرفتم. پلیس گفته چالوس (گلدکوییس) بسته. الان دارم از راه هراز (بادران یا…) میرم.
    پس نتیجه میگیریم با توجه به تحقیقاتم این پول شرعی نیست. من با این درامدم یک آپارتمان خریدم که اونو وقف امور خیریه کردم.
    دوستان یک نصیحت از آدمی که خیلی وقته تو این کار دارم فعالیت میکنم.
    وارد نشوید به چند علت:
    ۱- پرستیژ کاری نداره (اصلا کاری وجود نداره. همش کاذبه. مثل شغل خرید ضایعات)
    ۲- مطمئن باشید دقیقا سال دیگه همین موقع اکثر این شرکت ها مجوز ندارند. قراره مجلس این شرکت ها رو رد کنه.
    ۳- اونایی که میگن امریکا ۷۰ ساله داره این کار میکنه. آمریکا ۷۰ ساله دنیا دستشه. بهترین اجناس را تولید میکنه. نه مثل شرکت های ایرانی که مثلا ادکلن از چین میاره و اینجا برند میزنه روی اون. پس بدونید این شغل خیلی سطحی هست و دوام اون تا یک سال دیگه هست. البته برای بالا سری ها تا اون موقع میلیاردها دراومد داره. البته به قیمت از دست رفتن وقت پایین دستیها و ضرر به اقتصاد مملکت
    ۴- اگه اومدید تو این کار. قانونش میگه باید به اونی که اعتماد داری بیاری داخل گروه. چند ماهی نگذشته که میبینی مادر و پدر و خواهر و برادر و تمام اقوامت عضو شدن. با توجه به شست و شوی مغزی که در کلاسهای تغییر ذهنیت و … برگزار میشه اونا محکم میچسبند به این شرکت ها و حتی اکثریت اونا شغل اولشون رو رها میکنند و تک شغلشون میشه کار تو این شرکت ها. سال بعد همین موقع میبینی اشباع شده همه چیز (این اشباع رو شک نکینید میشه. کار به ۷۰ سال قبل آمریکا هم نداشته باشید یادتون نره ما هنوز داریم پراید و پیکان وانت میزنیم پس مقایسه نکنید) وقتی اشباع شد نه تنها طایفه شما بلکه صدها هزار بیکار در جامعه به وجود میاد.
    ۵- من خودم محصولات این شرکت ها رو استفاده کردم بسیار بی کیفت هستند. اونایی که مثال یخچال میزنند یا مثال ۷۰ سالگی آمریکا. بله اونجا آمریکا هست و اوپا. اینجا ایرانه. جسن چینی میاد با برند ایرانی میدیم دست مردم بدبخت. اینجا ایرانه ما هنوز داریم وانت پیکان تولید میکنیم ولی اونا چی. پس مقایسه صد درصد اشتباه هست. اونا لوازمی مثل شامپو و وسایل ارایش را خودشون تولید میکنند که علاوه بر توزیع تو کشور خودشون تو کشورهای دیگه هم به صورت نتورکر توضیع میکنند. ولی ما نمیتونیم با جنس چینی بازار دنیا را دست بگیریم. پس دوستان بدونید این جور کارها در ایران بی فایده و لطمه به هزاران هم نوع هست.
    ۶-اونایی که الان میخواهید صحبت های منو نقد کنید میدونم که تو کلاس های مختلف مشاوره شدید البته خودم هم شدم و مغزتون تو اون کلاس های تغییر ذهنیت شسته شده. و این نقد شما به خاطر کوته فکری شما هست. دلایل کاذب نیاورید لطفا. واقعیت اینه که ما تو ایرانیم. فراموش نکنید. بسچبید به تولید واقعی و از این کارهای کاذب فاصله بگیرید. مطمئن باشید تا یکی تو ایران بدبخت نشه دیگری پولدار نمیشه. با تولید واقعی هست که اقتصاد ایران دگرگون می شود وبا تولیدات کاذب این شرکت ها هست که اقتصاد فرو میریزد.

    پاسخ
    • سلام
      ممنون از حضورتون و زمانی که گذاشتید برای درج دیدگاه ارزشمندتون.
      از اونجایی که با یک شرکت ایرانی با این صنعت آشنا شدید و بر اساس اطلاعات دریافتی به واسطه همکاری با یک شرکت ایرانی نظر خودتون رو اعلام کردید، بنده پاسخ خاصی نمیدم چون پایه اطلاعات شما سست و نادرست بنا شده و در نتیجه بررسیتون بر اساس چنین داده هایی نمیتونه ملاک بحث قرار بگیره… .
      در هر صورت براتون آرزوی شادکامی و سربلندی در تمام مراحل زندگی دارم.

      پاسخ
    • جناب سرووان شما با دفتر آقا مکارم شیرازی تماس می گرفتی در مورد حلال بودن اون پول ها پرس جو می کردی

      پاسخ
    • دمت گرم، دختر عموم امروز منو بر یه جا که پر از الاف بیکار، مثله خودش بود

      پاسخ
      • و البته این به این معنی نیست که نتورک مارکتینگ اشتباه هست و کاری مناسب افراد بیکار…! نتورک مارکتینگ یک بیزینس کاملاً شناخته و تأیید شده در سطح جهان هست اما نکته مهم اینه که توی ایران بیشتر و اغلب، فقط اسم نتورک مارکتینگ استفاده میشه… .

        پاسخ
  31. سلام مهندس روز خوش
    من تازه میخوام برم تو کار نتورک مارکتینگ میخواستم ببینم چطوریه کارش
    خوبه برم؟
    اگه میشه امروز جوابم رو بدین ممنونم

    پاسخ
    • سلام
      روزتون بخیر
      بنده مهندس نیستم قربان.
      کار خوبیه ولی برای شما مناسب نیست!
      توصیه میکنم بیشتر تحقیق کنید.
      در مورد چیزی که گفتم مطمئنم.
      مطالعه و تحقیق بیشتر رو چاشنی تصمیماتتون کنید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  32. باسلام وخسته نباشید
    من ۲ سال پیش تو یک شرکتی که تعلیق شد پرزنت شدم و نرفتم ..و خداروشکر که نرفتم و گرنه منفی میخوردم
    و الان بیشتر دوستای من و همشهری های من واقعا منفی خوردند و کاپشون پره
    من بهانه های الکی میاوردم.و واقعا سرمایه ای نداشتم.الان ۱ماه وارد کار شدم و از هر طرف منفی خوردم..و واقعا هدف هامو مشخص نکرده بودم فقط ویژن داشتم.و خعلی شل گرفته بودم..اما دارم با تلاش خودم راه درستی انتخاب میکنم.و این رو میدونم اون روز میرسه که همه بهت ایمان بیاورند.
    به هیچ وج فکر منفی رو به خودتون راه ندید.چون من خودم صرفا تجربه دارم ولی با مطالعه همه چیز برطرف شده.
    من خودم رو باور دارم و به کارم ایمان و به شرکتم اعتقاد دارم.
    من یک نتورکرم و برای رسیدن به موفقیت باید هزاران مشکلات رو پشت سر بگذارم پس نباید زود ناامید بشم و بکشم کنار.خعلی ها رو میشناسم که به خاطر اومدناشون تو این کار باعث شدن خعلی ها رو منفی بزنند و حتی چند تا از شرکت هام با قوانین نادرست منفی زیادی زدن.
    متاسفانه ما فقط اولش فک میکنیم ارزوست.
    باید بهاشو بدی عزیزم تا موفق بشی نه بهانه بیاری
    اگ وسط راه ول کنی بری شکست میخوری
    هیچ ریسکی نداره.تنها ریسکش شکست خودته،کنار گیری خودته و گرنه من بهش ایمان دارم
    و هرگز نتورک رها نمیکنم
    پس از من به شما نصیحت دوستانه.همیشه به افکار مثبت فکر کنید نه منفی .
    خودت رو با افراد شکست خورده و سست عنصر مقایسه نکنید.همین افراد هستند که زندگی رو یک پنیر تلخ میدونن و دنبال یک پنیر جدید نمیرن .
    برای موفق شدن باید قوی باشی. هر روز شادتر از روز قبل.از ادم های منفی دور بمانید و به دنبال ادم های موفق بروید.
    پس یادتون باشه هیچ گاه به دیدگاه های کسانی که تو دنیای مجازی اوج منفی رو میزنند اعتماد نکنید اینا فقط اومدن واسه گمراه کردن شماها.
    و اینکه هر کسی میگه کارش حرامه و هرمی و هزار تا حرف دیگه ..اگر حرام بود تایید قانونی نمیشد. و هر سازمان و نهادی از ساختار هرمی تشکیل شده و این دلیل بر هرمی بودن ان نیست و باید نوع عملکر ان ساختار را در نظر بگیرید.
    پس با ایمان قوی به کارتون ادامه بدهید ( با مطالعه و اطلاعات قوی). و همیشه تغییر ذهنیت خود را تغییر دهید و طرز فکر خودتان را عوض کنید تا موفق باشید.
    در پناه حق.
    من شکست های نامحدود را میپذیرم ولی هرگز امیدهای نامحدود را از دست نخواهم داد

    پاسخ
  33. سلام خدمت دوستان و اقا بهروز گل.
    در مورد بازاریابی شبکه ای به چند نکته اشاره می کنم.
    اول اینکه اکثر شرکت ها از طریق یک نوع حقه زدن به مشتریانشون
    برای خودشون حاشیه سود ایجاد کردند.
    دوم به فرض که شرکت ها کاملا قانونی باشند.تنها چیزی که میتونه یک شبه بنیان مشتریا رو به هم بریزه اختلافات درون شرکتی یا اختلاف با مرجع قانون گذار یا همون دولت و وزارت صنعت معدنه.
    یعنی چی:مثال خودم که در شرکت بادران فعالیت داشتم و همه چیز داشت عالی پیش میرفت مثل روند مجموعه گیری و اموزش پرزنتوری و…
    تا اینکه ندا رسید شرکت بادران با اون همه دبدبه کبکبه به دولت جمهوری اسلامی مالیات نمی دهد و قراره شرکت تا ۳ماه بره تعلیق.همین خبر باعث شد تا لیدر ارشد به فکر کوچ از این شرکت به شرکت بیز بیافته.
    بنده متاسفانه یا خوشبختانه کوچ نکردم.الان هم شرکت در حال فرو پاشی و منحل شدنه.
    نتیجه قصه ما اینه که شرکتی که داری وقت و هزینه و اعصاب و هزار رقم چیزای دیگه براش میزاری به شبی و تبی بند شده.یعنی توقع نداشته باشید که شرکتا تا ۱۰۰سال پا برجا باشند که شما رو میلیاردر کنن.اینا همش رویاست و متاسفانه بعضی لیدر ها فکر کردند که شرکت پدرشونه و با تمام اطمینان حرف میزنن.
    در کل بازاریابی شبکه ای خوبه اما این شرکتها هستند که با تخلفاتشون بازاریابی شبکه ای رو مخدوش می کنند.
    ومن الله توفیق

    پاسخ
    • عزیزم شما برو کشکتو بساب..همین که جوابی دریافت نکردی بدون فقط واسه گمراه کردن دیگران اومدین

      پاسخ
    • دمت گرمممممممممممممممممممممممممممم…….

      پاسخ
    • شما خودت معلومه تو بیز فعالیت میکنی اما بدون شیفت کار قشنگی نیست یه نتورکر باید از نتورک حمایت کنه نه دعوا و ترس بندازه.این کار خوبی نیس که شما با نتورک میکنید و باعث متلاشی شدنش میشین

      پاسخ
  34. سلام من ۴ماهه نتورک کارمیکنم ولی به جای پیش رفت پس رفت دارم شما راهنمایی کنید تواین کارخیلی نه شنیدم

    پاسخ
    • سلام
      توی هر کسب و کاری، نه شنیدن بخش مهمی از پروسه موفقیت هست. وقتی کسب و کار شخصی خودتون رو دارید، به کرات باید منتظر نه شنیدن باشید، توی یه شغل معمولی که حقوق میگیرید در قبالش، شما یه سری وظایف از پیش تعیین شده رو انجام میدید و خبری از سر و کار داشتن با مشتری نیست. اما در کسب و کار شخصی شما که در اینجا نتورک مارکتینگ هست؛ شما دقیقاً پیشنهاداتی رو به مخاطبین خود عرضه میکنید که این پیشنهادات پاسخهای مثبت و منفی در پی خواهد داشت.
      به هر حال قرار نیست همه بیان و پیشنهاد ما رو بپذیرن. البته شاید در روش پیشنهاد دادن و چیزی که پیشنهاد میدید هم مشکلاتی باشه که بدون بررسی رو در رو نمیشه اظهار نظر خاصی کرد.
      براتون آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم.

      پاسخ
  35. جناب مهندس زاده سلام
    از صحبتهای دوستان وشما فوق العاده استفاده کردم اما در بین صحبت شما حرف از کیفیت محصولات شد
    من نزدیک به ۴ ماه که ممشغول نتورک هستم و طبق تحقیقات من محصولات با کیفیتی به بازار ارائه میده
    خواستم اطلاع بدم که که این یکی از شرکتهای که نتورک مارکتینگ که عالی ترین محصول با کیفیت بالا داره که من به تنهایی در بازار سرد اجناس به راحتی میفروشم

    پاسخ
    • سلام
      زنده باشید
      خوشحالم که اینطور هست سمیه خانم.
      موفق باشید.

      پاسخ
    • سلام.روزتون بخیر نام شرکتی که فعالیت میکنید چیه؟

      پاسخ
      • سلام.
        در حال حاضر با هیچ شرکت ایرانی یا غیر ایرانی به نتورک مارکتینگ مشغولیت ندارم.

        پاسخ
  36. سلام
    خیلی ممنون از سایت واقعا خوبتون
    من ۲ ماه شده وارد کار شدم.۳ سال پیش بهم معرفی شد و بنا به پرزنت بدی که شدم سراغش نرفتم تا اینکه الان دوباره معرفی شد با کلی تغییر و پیشرفت. من مصرانه خواهان ادامش هستم و به نتورک ایمان کامل دارم. مشکل بزرگ من ۲ چیزه: در خانوادم فوق العاده جو منفی وجود داره و همیشه به چشم دیگه نگام میکنن با اینکه تحصیلاتم بالاست اما مسخرم میکنن. مورد بعد فروش محصوله که روشهای فروش با من کار نشده. مشکل دومیم خیلی حادتره. واسه اولی هیچکس نمیتونه نظرمو عوض کنه. اما واسه مورد دومی لطفا چند راهکار مفید ارائه کنید. ضمنا از بستگان من هم تعداد بسیار کمی در شهر با ما هستن و تنهاییم.

    پاسخ
    • خواهش میکنم
      در مورد فروش شما باید توجه داشته باشید که فاکتورهای مختلفی دخیل هستند: ابزار فروش مثل کاتالوگ، نمونه محصول، تجربیات مصرف کننده ها و موارد اینچنینی. مورد بعدی محصولات هست که اصلاً محصولات خاص و قابل کار کردنی هستند یا خیر، شرکتهای فعلی که محصول جالبی برای کار کردن ندارند به هیچ وجه.
      همینطور آموزشی که برای فروش دریافت میکنید هم از اهمیت بالایی برخورداره که خب میفرمایید خبری نیست ازش…!
      با توجه به این نکات، من نمیدونم باید در مورد چی بهتون کمک کنم چون کار از پایه مشکل داره!
      ببینید بحث اصلی من در مورد شرکتهای فعلی همین موارد هست که به هیچکس توصیه نمیکنم سراغ اینها برند وگرنه خب صنعت نتورک مارکتینگ به قدری معتبر و مطمئن هست که هرکسی باید بهش ایمان بیاره!
      این شرکتها محصولات مناسب ندارند، آموزشهای حرفه ای و درست و حسابی هم در کار نیست، مدیریت و استراتژیها هم گفتنی نیستند دیگه!

      پاسخ
      • با سلام پیرو مطالب و گفت و گوی مفید جنابعالی
        در مورد کیفیت و نحوه فعالیت لطفاً تمام شرکت ها رو نقض نکنید
        بنده در بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای ایران فعالیت دارم که لیدر هایی با تجربه و با تحصیلات و با اطلاعات علمی بالا در زمینه نتورک داره همچنین محصولاتی کملاً با کیفیت ارائه میده و از لحاض آموزش هم تیم کاملاً حرفه ای و آموزش دیده داره تمام سعی تیم R&D شرکت هم بر اینه که نتورکی سالم و اصولی و مطابق با قوانین کشورمون بسازه تا الانم کاملا موفق بوده و از پرستیژ کاری بالایی بر خورداره
        پلن درآمد زایی ساده و قابل فهم و کاملا قانونی داره
        دو لاین محصول با کیفیت و مناسب عموم هم ارائه میده
        ۱ محصول ورزشی یکی از بهترین برند های شناخته شده در دنیا
        ۲ محصول ایرانی اورگانیک و باز هم شناخته شده
        با علم زیادی که تو این زمینه دارید خیلی ممنون میشم که اطلاع رسانی درست هم انجام بدین

        پاسخ
        • سلام
          از لطفتون ممنونم.
          حکایت مشهوری هست: هیچ ماستبندی نمیگه ماست من ترشه!

          مسلماً وقتی منافع شما رو پوشش ندم، باید هم بفرمایید اطلاع رسانی نادرست انجام شده!
          در هر صورت براتون آرزوی موفقیت میکنم.

          پاسخ
          • سلام من ۱۷ سالمه ولی علاقه ی زیادی به کار کردن دارم
            می خواستم ببینم می تونید منو در این کار راهنمایی کنید
            و بهم بگید میونم تو این کار شرکت داشته باشم یا نه ؟؟؟

            پاسخ
            • سلام
              فکر میکنم شرط سن برای همکاری با شرکتها همون ۱۸ سال باشه پس این امکان برای شما وجود نداره.
              موفق باشید.

            • تو شرکت بادران فرد سیزده ساله هم مشغول بکار هست! بنده خودم دیدم ,

            • دوست عزیز طبق مقررات وزارت بازرگانی هیچ کس تا زمانی که به سن قانونی نرسیده باشد نمتواند در این شرکت فعالیت کند اما بعضی افراد هستند که با استفاده از کد ملی شخصی دیگر وارد کار میشوند

        • سلام دوست عزیز:
          جالب میدونی کجاست؟
          اینکه شما و دیگر دوستان فک میکنید آدمی مثل من بابت مطالبی که مینویسه لابد یه چیزی به جیب میزنه که اینجا وقت میذاره،اما باید بگم نه خواهر من اصلا هم اینطور نیست شما میتونید هر کجا که دوست دارید فعالیت کنید و نه به من و نه به هبچ کس دیگه ای مربوط نیست و حق دخالتی نداریم فقط ازتون اونم به خاطر هموطن بودنمون یه خواهش دارم شبیه به افرادی نباشید که منتظر میمونن یه عده فتوا بدن و شما بدون فک کردن بهش فقط نجامش بدید اگه در روز بدون تعصب و اطلاعات غلطی که تو ذهن شما گذاشتن فقط ۵ دقیقه فک کنید شما هم به نتیجه ای میرسید که من رسیدم،کدوم برندهای شناخته شده؟
          اصلا شما چرا تو نتورک فعالیت میکنید؟یا نه بهتره بگم چرا نتورک تو ایران شروع به کار کرده؟جدای از این هستش که باید در کنار بهبود بخشیدن به شرایط مادی شخص شما و دیگر افراد باعث پیشرفت اقتصاد ملی اون هم در سطح بین المللی باشه؟یعنی پیوستن نتورک ایران به نتورک جهانی؟به نظر شما چند سال طول میکشه که این اتفاق بیوفته؟که یه فرد مثل شما به اون حدی که تو ذهنشه و الان براش تلاش میکنه برسه؟به نظر من خیلی زیاااااااااااااااااااد!!!
          بیایید باهم صادق باشیم ایران کشور عزیز و دوست داشتنی و جهان سومی ما محصولی داره که بخواد به بازار اروپا ویا کشورهای پیشرفته ارائه بده؟منظورم نتورک جهانی هستش،مثلا میخواییم یه خودرو بفروشیم خب به نظر شما کدومشون بهتره؟پیکان وانت یا نیسان؟سمند یا پراید؟
          اصلا کدوم آدم احمقی تو اروپا پیدا میشه این خودرو هارو بخره؟یا اصلا محصولات بی کیفیته دیگه…
          اینارو گفتم که بدونید ایران هیچوقت به نتورک جهانی نمیرسه و نخواهد رسید چون زیر ساخت های کشورمون مشکل داره و همین زیر ساخت ها روی قوانین حاکم بر نتورک ایران تاثیر گذاشته و نتورکی که تو ایران فعالیت میکنه قوانینش با نتورکی که توی دنیا در حال فعالیته زمین تا آسمونه،آدمای عاقل کسای هستن که اسم حماقت رو ریسک نذارن،چون این وسط زمان و پول و آبرو و خیلی چیزای دیگه رو از دست میدید تا یه عده پولی رو به جیب بزنن که حاصل تلاش شماست

          مزایایی که به سود شرکت های به اصطلاح قانونی که زیر نظر نتورک ایران هستند:

          ۱- فروش اجناس به صورت کاملا نقد توسط فروشگاه های مجازی: (اجناسی که از لحاظ کیفیت تقریبا درسطح پایینی قرار دارن و هیچ برند معتبری هم ندارن توسط شما خریداری میشه و اگر بازاریاب نتونه بفروشه روی دستش باد میکنه و تقریبا احتمال مرجوعیتش ۰ درصد هستش،مگر در تاریخ تعیین شده به شرکت برگردونید که امکانش بسیار کم هستش.)

          ۲- هزینه حمل و نقل محصولات بر عهده بازاریاب هستش: (شرکت ها هیچ نوع هزینه ای بابت حمل و نقل اجناس عهده دار نیستن و بازاریاب خودش باید بره محصولشو تحویل بگیره،این یعنی کلی سوووووووووووود)

          ۳-شرکت ها هیچ حقوق ماهیانه ای به افراد نمیدن: (در واقع یکی از مهمترین سیاست های این شرکت ها اینه که شما چه درآمد داشته باشی چه نداشته باشی هیچ حقوق دریافتی ماهیانه ای از سمت شرکت نداری و به گونه ای رایگان داری برای این شرکت ها بازاریابی میکنید.به این توجه کنید هزاران نفر مثل شما رایگان دارن این کار رو انجام میدن،به نظر شما این موضوع تا چه حد به سود این شرکت هاست؟ میدونستید با این پشت کاری که شما دارید اگر توی یه شرکت معتبر بازاریابی کنید جدای از حقوق حداقل ۲۰۰۰۰۰۰ تومانی بیمه و مزایای بیشتری هم دارید؟)

          ۴- سود حاصله از فروش اجناس توسط بازاریاب: (و اما سودی که از فروش اجناس قراره به جیب بازیاب یا فروشنده ای که من و شما هستیم برسه تقریبا ۰ تومان هستش و در بعضی حالت ها حتی ضرر هم میکنیم،چرا؟چون محصولاتی که خریداری میکنیم تقریبا قیمتشون بالاتر از محصولات مشابه ای هستش که در بازار موجوده.)

          ۵- شکست و شرایط شکایت قانونی از شرکت: ( زمانی که به شکست مواجعه میشید در حالی که کلی وقت گذاشتید و هزینه کردی و هستند کسایی که کار اصلیشونم بخاطر این کار از دست دادن و به نقطه اول برگشتن،در این حالت شما دستتون به هیچ کجا بند نیست چون در قبال هزینه ای که کردید اجناسی رو تحویل گرفتید و فاکتور هم تحویلتون دادن پس حق با شرکت هستش نه شما)

          و اما در آخر اضافه کنم حدود ۹۰ درصد سود نتورک ایران متعلق به شرکت ها هستش ۵ درصد به امور مجوزی که معمولا این درصد پایین و بالا میشه و ۵ درصد ناقابل هم اگر شما تیم سازی کنید و توی عضو گیری موفق باشید تمام افراد اون طوری که باید فعالیت کنن احتمال گرفتن پاداش هستش.

          التماس تفکر…!!

          پاسخ
          • سلام و سپاس بابت حضورتون. این پاسخ رو گذاشتم تا یه نکته رو ذکر کنم: فرمایشات شما درباره نتورک مارکتینگ توی ایران خیلی درسته ولی نباید فراموش کنیم که فقط در مورد این صنعت توی ایران و حقیقت صنعت نتورک مارکتینگ به هیچ وجه با صحبتهای شما همخوانی نمیتونه داشته باشه.
            به هر حال براتون آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم.

            پاسخ
            • سلام و درود:
              با حرفاتون کاملا موافقم و بنده هم فقط و فقط منظورم نتورک مارکتینگی هستش که توی کشور عزیزمون فعالیت داره نه کشورای پیشرفته ای مثل امریکا،و امیدوارم دوستانمون خیلی زود متوجه واقعیت این صنعت که کاملا به اشتباه معرفی شده پی ببرن و وقتشونو صرف این شرکتای احمقانه نکنن،که البته بعید میدونم هم وطنای عزیزم به این سادگیا عبرت بگیرند،چون این عزیزای مهربون از لحاظ مطالعه در سطح ۳ درصدی دنیا قرار دارن

    • اول شرکت
      بعد تیم
      بعد سازمان
      بعد حامی
      و مهم ترین فاکتور خودتون هستین
      راهکارهاای فروش تو شرکت ما ک زیاده و فوق العاده
      نمی دونم کدوم شرکتین ولی حتما حامیتون .میتونن کمکتون کنند

      پاسخ
  37. سلام خدمت کسانی رک و راست حرفشونو میزنن چونکه لازمه این کار صداقت
    من خودم تازه وارد این کار شدم . کارشناسان در مورد شرایط کاری ونحوهی آموزشها توضیحات لازمه دادن .منم با مطالعه در این زمینه و پیگیری این کار از لحاظ قانونی کارم ادامه دادم . اما وقتی چند تا از دوستام برای کار کردن تو این کار معرفی کردم و کارشناسان همه توضیحات در مورد این کار بهشون گفتن هیچکدام قبول نکردن چندتا از حرفاشون این بود که اینجا ایران است پول بدی همه کار واست انجام میدن مجوز که جای خود دارد ..این کار اصلا آینده تورو تضمین نمیکنه امروز هست شاید فردا نباشه.. بعد یکی دو سال کارکردن ویه سازمان فروش تشکیل دادن میبینی که همه چیز یه شبه از بین رفت هر دلیلی ممکنه باشه افرادی بیان کار غیر قانونی انجام بدن … رئیسات دیگه از پول درآوردن سیر بشن کلا برو که رفتی … توکه تازه میخوای یه درآمد خوب در بیاری هیچی روز از نو روزی از نو باز.. دوباره باید منتظره یه قانون جدید باشیم . حرف اینچنینی زیاد حالا من چیکار کنم .لطفا واضح وشفاف بگین بیش از این با آینده مردم بازی نکنین با صداقت حرف بزنین

    پاسخ
    • سلام
      وقتتون بخیر
      کی با آینده مردم بازی کرده؟؟؟ بدون شک من نبودم و این بلاگ نبوده اما در مورد موضوعی که طرح فرمودید متأسفانه باید عرض کنم که مشکلات مدیریتی و غیر قابل اعتماد بودن مدیران در سطوح مختلف، یکی از مشکلات اصلی صنعت نتورک مارکتینگ در ایران هست که خود منم خیلی بهش انتقاد کرده و میکنم. وضعیتتون کاملاً قابل درک هست ولی خب همیشه گفتم یا باید به کل ببوسید و بذارید کنار نتورک رو یا اینکه بسازید و بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنید!
      راه حل نداره!

      پاسخ
    • ببینید آبجی من نه مدیر این سایتو میشناسم نه میخوام بشناسم اگرم الان اینجام و دارم اینارو مینویسم بخاطر موضوعش هستش چون با خوندن اکثر پیام ها متوجه شدم ملت این آقای مهندس زاده رو یه جانی شناختن چون هدفش اینه چشم و گوش افراد رو باز کنه ملت ما از جمله شما به علت سادگی و زود باوری و اطلاعات کمی که دارید تو دام کسایی میوفتید که از نامهای معتبری که تو دنیا هستش کمال سوء استفاده رو میبرن و مغازه های خودشونو باز میکنن،در واقع این کار کاری اصولی اونم تو خارج کشور هستش که میلیون ها آدم درگیرش هستن اما نه قراره این افراد ۱ ساله پولدار بشن نه بهترین ماشین روز دنیارو یه شبه سوار بشه،این کار اصولی داره که تو شرکتای ایرانی و به اصطلاح قانونی رعایت نمیشه و یقینن با این شیوه ی کاری عمر بسیار کمی خواهد داشت و اینجور شرکتا یا قوانینشون اصلاح میشن که احتمالش کمه تو ایران یا بعد از به جیب زدن کلی پول اونم توسط مدیران فراری میشن و دست احدی هم بهشون نمیرسه،به نظر من به هیچ وجه به این شرکتا اعتماد نکنید و یاد داشته باشید تو مملکتایی که جهان سومی هستن قانونی و اصولی کار کردن مساوی هستش با شکست،اونم شکست شرکت هایی که میخوان از چارت اداری کشورهای پیشرفته استفاده کنن

      پاسخ
      • ممنونم از لطفتون. به قول معروف: صاف زدید تو خال.
        تمام تلاش من همین هست که این معایب رو رو کنم!

        پاسخ
  38. عالی بود

    پاسخ
  39. سلام تازه دارم به یسری باورها میرسم ک نت وورک مارکتینگ حقیقته دوستان / بس ادمهای از خدا بی خبر پیدا شدن که از طریق ایده های جالب اومدن سر مردمو کلاه گذاشتنو رفتن. مث گلکوئیس
    اما این اصلاح شده شه وما در قبال پول جنس میگیریم.خیلی بده ک این کار انقد دیر تو ایران داره استارت میخوره .باید با یکم دو دوتا کردن بفهمیم ک همه چیز اطرافمون الکی نیس.بلاخره اشرف مخلوقات فرقش با بقیه ی مخلوقات توی عقله/

    پاسخ
    • سلام
      اولین نکته: گلد کوئست gold quest
      خیلی زشته حتی توی صدا و سیما هم خیلی از اصطلاحاً کارشناسها، میفرمایند گلوکوئیست!!!
      هنوز خیلی بخشها مونده که توی ایران مهم بشه. اینکه product inventory هم باید خیلی روش ریز شد و دید چی هست و کدوم شرکتها اینطوری میشه روش کارشون، از مواردی هست که به زودی در موردش باید بشنویم. اینکه به خاطر پورسانت، خریدهای عجیب انجام میشه و در نهایت مقدار زیادی از محصولات باقی میمونه رو دست بازاریاب! بدون برنامه خاصی برای فروش و یا حتی امکان فروش!

      پاسخ
  40. سلام .باعرض خسته نباشین خدمت دوسته عزیز آقای مهندس زاده و همه دوستان.
    من خودم تازه دارم وارد این عرصه میشم راستش میخام که راهکار های موفق شدن تو این تجارت رو به هم دیگه بگیم ن خوب یا بد بودنش حالا اگه تجربه ای داریم که به دردمون بخوره که بنویسید همه بهره ببرن ممنون .

    پاسخ
    • دوست عزیز تلاش و تلاش وتلاش
      شما اگه تلاش کنید و بلند پرواز باشید میتونید تنها دردو سال درامد ملیونی داشته باشید

      پاسخ
  41. حقیقتا ممنونم که با این صحبت ها دید مردم رو درست میکنید.هر چند در خیلی از موارد نرود میخ آهنین در سنگ
    میخواستم بپرسم شما چیزی از آموزش step by step تو نتورک چیزی میدونید؟

    پاسخ
    • خواهش میکنم و البته باهاتون موافقم.
      آموزش استپ بای استپ که چیز خاصی نیست!!! قدم به قدم بهتون یاد میدن که چطوری استارت بزنید و توی هر نوع کسب و کار و شغلی وجود داره این. توی نتورک روی چیستی mlm، روی چطور انتخاب کردن مشتریان و شرکای تجاری، چطور دعوت کردنشون برای معرفی مناسب محصولات و خدمات و کسب و کار و در نهایت چطور نهایی کردن این پروسه و بعد چطور آموزش دادنش متمرکز شده.
      موفق باشید.

      پاسخ
  42. ممنون از آقای مهندس زاده

    نتورک فقط فروشندگی نیست , نت یعنی رشد شخصیتی , که مسلما با تغییراتی همراه خواهد بود و تغییر هم مسلما آسون نیست. امیدوارم هرکس که وارد این صنعت شده و دوام نیاورده و رفته بیرون , بره اطلاعاتشو بیشتر کنه که یا دوباره برگرده جدی استارت بزنه یام به خودش اجازه نده بدگویی کنه.

    پاسخ
    • خواهش میکنم
      کلاً بیزینس همونطور که زیگ زیگلار هم میگه یعنی: رابطه سازی با آدمها و بعد آدمها هستند که بیزینس رو میسازند.
      نمیشه ارتباطات مؤثر برقرار کرد بدون رشد شخصیتی.
      در مورد قسمت آخر فرمایشاتتون راستش فکر میکنم هرکس آزاده نظرش رو بده ولو بد و بدون داشتن اطلاعات کامل، کاش مخاطبین اهل تحقیق باشن تا بتونن حقیقت یک چیز رو کشف کنند… .

      براتون آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم.

      پاسخ
  43. آقای مهندس من این پستو در جواب دوستمون آقای عماد نوشتم

    پاسخ
  44. در ابتدا اینو بگم که تجارت ناموفق نداریم تاجر ناموفق داریم یعنی شمایی که وارد نتورک میشی و شکست میخوری مشکل از تو نه نتورک شما بقالی محله تونو با یه فروشگاه زنجیره ای بین المللی مقایسه کنین هر دوشون یه تجارتو انجام میدن ولی یکی ابتکار و تلاش داشته و به این سطح رسیده واینم بگم که نتورک سومین شغل سخن دنیا محسوب میشه یعنی کار هر کسی نیست گاو نر میخواهد عزیزم……………..گوش دادن را یاد بگیریم چون فرصت ها آرام در میزنند…

    پاسخ
    • خب فرمایش شما متین اما ارتباطش با موضوع این مطلب؟؟؟ کسی گفت نتورک آسونه و همه میتونن موفق شن یا کسی صحبت از این کرد که نتورک مارکتینگ به درد نمیخوره؟ داستان چی هست؟

      پاسخ
  45. این شرکت کاملا هرمی بوده و هیچ گونه ضمانتی برای ازاد بودن فرد بعد از فرار از این شرکت نخواهد بود

    پاسخ
    • سلام
      کدوم شرکت رو میفرمایید دوست خوبم؟! اینجا شرکت خاصی معرفی نشده و صرفاً کلیت صنعت مورد بررسی قرار گرفته است!

      پاسخ
    • نتورک مارکتینگ یعنی دروغ و چاپلوسی، بزرگترین اشتباه و وقت گذرونیه ، من وارد شرکت بازاریابان ایرانیان زمین شدم و اجناسم رو دستم موند ، خریت بود اشتباه نکنید

      پاسخ
      • سلام
        ممنون از به اشتراک گذاری تجربیاتتون
        ممنون میشم بفرمایید دقیقاً چه اتفاقاتی افتاده که نظرتون به این تغییر کرده.
        چطور استارت زدید و چه آموزشهایی دیدید برای فروش که ناموفق بودید؟
        برای بسیاری از افرادی که شکست میخورند، بهترین بیزینس دنیا هم میشه بدترین فقط به خاطر تجربه بد و ناموفقی که داشتن!

        پاسخ
      • پس چرا من محصولات خودم و ۲تا خواهرامو فروختم؟!!!!
        کم کاری و ندونم کاری خودتون رو الکی سر شرکت نندازید.اتفاقا” بهترین شغل هست،من چندین بار خرید کردم و همه محصولاتم فروختم.
        هدف نداشتی عمو وگرنه آدم باهدف به این راحتی نتورک رو ترک نمیکنه

        پاسخ
        • در اینکه عده ی بسیاری موفق به فروش محصولات میشن شکی نیست اما در این هم نمیشه شک کرد که محصولات چندان ایده آل بازار ایران و کلاً چندان ایده آل فروش از طریق نتورک مارکتینگ نیستند در بین تقریباً تمام شرکتهای دارای مجوز فعلی.

          پاسخ
      • عزیزم تواصلا نتورک رودرک نکرده ای ،کسی که میاد تونتورک نمیادکه محصول بخره وبفروشه بلکه روش خرید محصولشو عوض می کنه واینو به بقیه هم یاد میده وازاین طریق کسب درآمدمیکنه

        پاسخ
        • دوست عزیزم، جناب آقای عباسیان: ما برای نتورک کار کردن سه راه مختلف داریم. یکی ساختن یک سازمان مصرف هست که همونی هست که شما فرمودید، دوم ساختن یک سازمان فروش هست یعنی بیایم و تا میتونیم بازاریاب بگیریم که به بیرون از سازمان بفروشند کالاها رو و همین کار رو به افراد تیمشون هم یاد بدن و سومی هم ساختن سازمان مصرف و فروش تؤامان هست؛ یعنی من نوعی بیام و محصولات شرکت رو مصرف کنم و با توجه به تجربه مصرفم از محصولات، اون رو به بقیه هم پیشنهاد بدم که بیان و از اون برند خرید کنند و مصرف کنند و در این بین به برخی هم پیشنهاد بدم که بیان و مثل من همین کار رو بکنن، یعنی از محصولات بخرن و خودشون مصرف کنند و به بقیه هم بر اساس تجربیات مصرفشون، بفروشند.
          حالت سوم ایده آل ترین حالته اما چرا:
          ۱. تو حالت اول درآمد به شدت محدود میشه چرا که هر کسی تا یه حدی مصرف داره و بیشتر از اون حد وقتی خریدی میکنه همون اتفاقی میفته که توی مقاله https://84edu.net/mlm-big-problem-in-iran-product-inventory توضیح دادم. پس همیشه محدودیت درآمد وجود داره به شدت!
          ۲. تو حالت دوم، کار خیلی سخت میشه چون باید بازاریابهای بسیار حرفه ای داشته باشیم برای درآمد مناسب داشتن چون کسی محصول رو شخصاً استفاده نمیکنه که بخواد تجربه شخصیش رو به راحتی برای فروش استفاده کنه. همینطور تو این حالت، کار از یه حالت پاره وقت، تبدیل به یه فعالیت تمام وقت و به شدت سنگین میشه که توش فعالیتهای مستقیم فروش صورت میگیره چیزی که مطلوب بسیاری نیست و از این جهت، توسعه سازمان هم با مشکل مواجه میشه.
          ۳. اما حالت سوم که ترکیبی از دو حالت بالاست، بهترین موقعیت رو در اختیار ما میذاره برای کسب درآمد مناسب و همینطور به شرکت پتانسیل بیشترین فروش رو میده: هرکسی محصولاتی که نیاز داره رو از شرکت تهیه میکنه و مصرف میکنه و با داشتن تجربه مصرف محصول، میاد و همون رو به سایرین که نزدیکان و اطرافیانش هستند، توصیه میکنه. تو این حالت ما سازمانی داریم که با داشتن تجربه مصرف محصولات میتونن راحت اونها رو به اطرافیان توصیه کنن و با این روش، میفروشن ولی فروشندگی به سبک و سیاق ویزیتورها رو تجربه نمیکنن که خودش از عوامل زننده در استارت فعالیت فروش هست.

          با این تفاسیر، احساس میکنم بیش از حد حرفم درسته که همچنان فقدان آموزشهای حرفه ای در صنعت نتورک مارکتینگ در ایران داره بیداد میکنه. توصیه میکنم کتاب “نتورک مارکتینگ از نگاهی دیگر” رو از لینک زیر دانلود کنید و مطالعه بفرمایید:
          https://84edu.net/network-marketing-from-the-other-aspect

          براتون آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم.

          پاسخ
    • هرمی بودن یعنی چی؟ هرم یک شکل هندسی مثل مربع یا مستطیل. نمیتونیم بگیم مربع خوبه یا بد چون تفاوتی ندارند هرم هم یک مثلث. کاربرد اشکال و اجسام مهمه. یک چاقو هم میتونه مفید باشه و هم مضر هرم هم همینطور. برای مثال عرض میکنم پدربزرگتون درنظر بگیرید و بعد پدر و عموهایتان را و بعد شما و پسرعموهایتان را. خب حالا شکل هرم تشکیل شد این بده یا خوب؟ قانونیه یا غیرقانونی؟!!!

      پاسخ
      • دقیقاً حق با شماست. حالا اثبات این به قانونگذار کار اصلی هست که البته بخشیش اثبات شده و الباقی موارد هم امیدوارم به مرور زمان انجام بشه.

        پاسخ
    • آخه عزیز من . شما که چیزی از شرکت های هرمی چیزی نمی دونی و هر شکل درختی رو فرض میکنی غیر قانونیه چرا اظهار نظر میکنی ؟؟؟ اصلا شما به من توضیح بده که هرمی چیه ؟؟؟؟؟

      پاسخ
  46. همه به درد نتورک نمیخورن ولی نتورک به درد همه میخوره
    همه توانایی درک نتورک رو ندارن واگر داشتن برای کار کردن صف میکشیدن نه اینکه جبهه بگیرن .مارکتینگ با هرمی فرق داره بازاریابی چند سطحی کاملا محصور محور هست و پورسانتها از فروش محصولات به دست میاد

    از نویسنده ی این سایت هم تشکر میکنم

    پاسخ
  47. اینطور که مشخصه فقط وفقط ادم ها را به نحوی می کشونید شرکتتون که همگی بریزید سرشو و …….. کنیددر واقع بعدشم می گید تفکر ادم ها به این چیزها منفی درصورتی که دروغه!!

    پاسخ
    • این هم برداشتیه
      البته اگه من مالک شرکت نتورک مارکتینگی بودم، که خب اون وقت تضمین میکردم توی شرکت خودم همچین اتفاقی نمیفته هرگز…

      پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. مشکل بزرگ این روزهای بازاریابی شبکه ای در ایران: Product Inventoryبرگزیده ها | برگزیده ها - […] نتورک مارکتینگ در ایران در ابتدایی سطح ممکن باقی مانده است و متأسفانه […]
  2. آموزش بازاریابی شبکه ای: product inventory و طرحهای هرمی - آموزش بازاریابی اینترنتی | بازاریابی شبکه ای | كسب درآمد از اينترنت - […] نتورک مارکتینگ در ایران در ابتدایی سطح ممکن باقی مانده است و متأسفانه […]
  3. راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران-بخش سوم | یک کارآفرین | کسب درآمد از اینترنت - [...] قرن ۲۱٫ برای آشنایی با نتورک مارکتینگ، حتماً مقاله نتورک مارکتینگ چیست را مطالعه [...]

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!