موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

۸ مزیت بیزینس آنلاین

این مطلب توسط یکی از دنبال کنندگان بلاگ ۸۴edu.net ارسال شده است و تمامی مسئولیت و حقوق آن متوجه نویسنده می باشد.

مزایای کسب و کارهای اینترنتیبا ۸ مورد از مزایای اصلی کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی اینترنتی آشنا شوید که هر یک به تنهایی دلیلی بسیار محکم برای شروع کسب درآمد از اینترنت به شمار می رود.

۱٫    شما رییس خود هستید!
مانند همه انواع کارآفرینی‌ها، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی افراد را مستقل می‌کند. آنها خود ریس خود هستند. و این یکی از دلایل افرادی که دوست دارند برای خود کار کنند و نه دیگران است. هیچ‏کس به شما نمی‏گوید که چه کنید چطور کار کنید.هیچ‏کس از شما سؤالی‏ نمی‏پرسد،از کار شما شکایت نمی‏کند،شما را به‏دلیل تأخیرتان‏ توبیخ نمی‏کند،نمی‏گوید که چرا کاری را انجام نداده‏اید،چرا کاری را انجام داده‏اید و… اگر شما هم از این نوع افراد هستید راه اندازی یک کاسبی اینترنتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
البته فراموش نکنید که انظباط و برنامه ریزی برای هر کاری از جمله کسب و کارهای اینرتنتی لازم و ضروری است. و باید مواظب باشید که در این تله نیافتیم. در این رابطه باورهای اشتباه را حتما مطالعه کنید.

۲٫    وقتی در خوابید نیز پول درمی‌آورید!
تقریبا امکان خودکار سازی همه فعالیت‌ها در یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد. و این باعث می‌شود که حضور شما عمدتا محدود به تولید محتوا، برنامه ریزی، راه‌اندازی و پیگیری‌ها شود. چیزی شبیه خلبان خودکار  که فقط برای بلند شدن و نشستن نیاز به حضور خلبان هست و باقی مدت پرواز توسط سیستم ها هواپیما هدایت می‌شود. بنابراین وقتی در محل کسب و کار خود حضور نداریم، مسافرتیم یا حتی در خواب هستیم مشتری به سایت مراجعه کرده محصولات ما را می‌بیند، سفارش خود را می دهد، پول را پرداخت می کند و محصول را دریافت می دارد!

۳٫    از کار کردن لذت می برید!
این یکی از بزرگ تر ین  محاسن کسب و کارهای اینترنتی است چون اکثر مردم به شغلی مشغول هستند که آن را دوست ندارند و روی اجبار آن را انجام می دهند.
ولی کسب و کارهای اینترنتی بر اساس علاقه و توانمندی های افراد شکل می‌گیرند که اگر غیر از این باشند محکوم به شکست هستند. بنابراین همواره مشغول کاری هستیم که عاشق آنیم.

 

۴٫    از خانه خود خارج نشوید!
یکی از مزایای کسب و کارهای اینترنتی مستقل بودن از مکان است. این امر کمک می کند تا برای کسانی که خانه دار هستند، معلولیت حرکتی دارند، باید از کودکان یا افراد دیگر نگهداری کنند و امثال آن بتوانند کارهای خود را از هر محلی که به اینترنت دسترسی دارند انجام دهند. علاوه بر آن دیگر زمانی را در ترافیک از دست نخواهیم داد و هزینه ای را برای ایاب و ذهاب یا تهیه لباس های اداری نخواهیم پرداخت.

۵٫    زمان در اختیار شما است!
یکی از مزایای کسب و کارهای اینترنتی مستقل بودن از زمان است. هنگامی که برای دیگران کار می کنیم باید به قواعد زمان کاری آنها پایند باشیم ولی وقتی برای خود کار می‌کنیم هانطور که در مورد اول گفته شد خودمان برنامه های کاری را زمانبندی  می‌‌کنیم.

البته این به این معنا نیست که هر روز هر وقت دلمان خواست کار می‌کنیم بلکه بدین معنا است که زمان کارها را ما مشخص می‌کنیم. مثلا اگر جز افرادی هستیم که در روز مشغل های دیگری داریم یا از افرادی هستیم ک هشب ها بهتر کار می کنیم می توانیم ساعت کاری خود را از ۱۱ شب تا ۳ صبح قرار می‌دهیم. درحالی که اگر قرار بود بک کسب و کاری سنتی داشته باشیم یا برای یک کاسبی سنتی کار کنیم دیگر این امر امکان پذیر نخواهد بود. باز تکرار می‌شود زمانبندی در اختیار ما است ولی باید به یک زمان بندی تعیین شده پایبند باشیم و از بی نظمی جلوگیری کنیم.

۶٫    پول بیشتری به دست می‌آورید!
اگر کسب و کار اینترنتی را درست اداره کنیم احتمالا پول بیش تری از این که برای دیگران کار کنیم به دست خواهیم آورد. علت این امر چند چیز است:
–    بدیهی است در هر کسب و کاری ارزشی که افراد ایجاد می ‌کنند باید بیش از حقوقی باشد که می ‌گیرند در غیر این صورت آن شرکت ورشکست می‌شود. بنابراین ارزشی که ما برای شرکت ایجاد می‌کنیم بیش‌تر از آن پولی است که دریافت می‌کنیم. اگر برای خود کار کنیم کل پول را دریافت خواهیم کرد.
–    همانطور که گفته شد بسیاری از کارها قابل خود کار سازی است  پس هزینه‌ها نسبت به کاسبی ها سنتی کاهش می یابد.
–    هزینه های بالا سری فردی مانند ایاب و ذهاب، لباس، تعمیر  و بیمه اتومبیل و غیره و هم چنین هزینه های کاسبی مانند محل کار، تجهیزات اداری، آب و برق و امثال آن نیز کاهش می یابد.

۷٫    محیط کارتان را خودتان انتخاب می‌کنید!
بعضی ها محیط کارشان را دوست ندارند. فضا، نور، رنگ بندی  و … هنگامی که در یک محل کار می کنیم در اختیار ما نیست. با همکاران نیز ممکن است اختلاف نظر و عقیده داشته باشیم. یا از آنها به هر دلیلی خوشمان نیاید ولی به هر حال باید آن ها را تحمل کنیم. کسب و کار اینترنتی را می‌شود یک نفره اداره کرد یا حداقل اش این است که خودمان همکاران خود را انتخاب می‌کنیم.

۸٫    می‌توانید همزمان دارای چند شغل باشید!
اختیار برنامه ریزی و زمانبندی، امکان خودکارسازی فعالیت ها، کاهش بالاسری‌ها و هزینه‌ها به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم چندین کسب و کار اینترنتی را هم زمان اداره کنیم و این به معنای داشتن چندین منبع درآمدی است و دریافت پول بیشتر است. البته به یاد داشته باشیم که با یک دست بیش از یک هنداونه بر نداریم و اول فقط با یک کسب و کار اینترنتی شروع کنیم. بعد از مدتی که آن کار سر و سامان گرفت و نیاز کمتری به حضور ما داشت آن وقت کسب و کار دوم را شروع کنیم و همین طور الی آخر. طبیعتا این کار نیز نا محدود نیست و یک نفر نمی‌تواند در آن واحد تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی را درست اداره کند ولی نسبت به مشاغل سنتی دیگر در تعداد بیش‌تر می‌توان انجام داد.

By: علوی

بازتاب های این مطلب

  1. آیا مدیریت فروشگاه اینترنتی، بچه بازی است؟برگزیده ها | برگزیده ها - […] باشیم، به اینکه چرا به مدیریت فروشگاه اینترنتی و به کسب و کارهای آنلاین، صفت بچه بازی […]

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!