موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

چطور به کسب درآمد اینترنتی بپردازم؟

کسب درآمد از طریق اینترنت، تبدیل به یکی از محبوب ترین روشهای کسب درآمد در ایران شده است. عمده این محبوبیت را هم مرهون عدم آشنایی علاقه مندان با کلیت موضوع کسب و کار اینترنتی است! چرا که عمده افرادی که به این سمت حرکت می کنند، گمان می کنند که از فردا درآمد به سمت آنها سرازیر خواهد شد! اما طی مشاوره هایی که داشتم، این مورد را به خوبی دریافته ام که به محض آشنایی با دشواریهای مسیر، ۹۵% متقاضیان از ادامه مسیر پشیمان می شوند! در این مقاله میخواهم مسیر کسب درآمد از اینترنت را روشن کنم.

گام اول در کسب درآمد از اینترنت

 

برای نخستین گام در کسب درآمد، بهتر است ببینیم که پایه یک کسب و کار اینترنتی چیست؟

یک بیزینس آنلاین موفق، بیزینسی است که بتواند اطلاعات کاملی در یک موضوع خاص به مخاطبین خود ارائه کند. با این روش، می تواند مشتریانی داشته باشد که در واقع به دنبال تأمین اطلاعات مورد نیاز خود در یک زمینه، وارد سایت یا بلاگ می شوند و در صورت تمایل از خدمات یا محصولات آن سایت یا بلاگ هم استفاده می کنند. همان طور که مشاهده می کنید، اطلاعات و در واقع محتوای مفید سایت، عامل اصلی ورود و بازگشت بازدید کنندگان (که در حقیقت مشتریان احتمالی شما هم هستند) به آن است. حضور بازدیدکننده در سایت یعنی افزایش پتانسیل کسب درآمد و افزایش بازدید کننده یعنی افزایش بیشتر پتانسیل کسب درآمد. با این حساب متوجه می شوید که وقتی به غنای مطالب سایت می افزایید در واقع شانس کسب درآمد خود را بالاتر می برید و در واقع بدون محتوا، هیچ بازدیدکننده ای و در نتیجه هیچ درآمدی نخواهید داشت. پس به عنوان اولین قدم به یاد داشته باشید:

 

“داشتن سایت یا بلاگی که دارای محتوای جدید و دائماً در حال بروز شدن است، پایه اصلی کسب و کار اینترنتی شما است.”

نقش صبر در کسب و کار اینترنتی شما

 

عنصر دوم در مسیر کسب درآمد از اینترنت که بدست آوردن آن هم کار ساده ای نیست. مشکلی که من با اکثر دوستانی که با من تماس می گیرند، دارم همین صبر است. بسیاری از عزیزان به دنبال راههای سریع و یک شبه پولدار شدن به سراغ اینترنت و کسب و کارهای آنلاین می آیند. اما نکته همین جا است که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق و ایجاد درآمد اهرمی مانده واقعی، باید صبور بود و بر محتوای سایت تمرکز کرد نه بر زمان. نکته ای که درباره بیشتر متقاضیان راه اندازی کسب و کار اینترنتی جلب توجه می کند این است که اکثراً به دنبال رسیدن به درآمدهای میلیونی در مدت زمانی بسیار کوتاه مثلاً ۶ ماه هستند!

 

در مورد کسب و کارهای اینترنتی این نکته را عرض کردم که محتوا مهمترین اصل است. تولید محتوای جدید و با ارزش پروسه ای زمان بر است و از طرف دیگر به دست آوردن رنک مناسب برای کلمات کلیدی مناسب هم زمان بر است و البته که پیاده سازی استراتژیهای بازاریابی اینترنتی مختلف و حصول نتیجه از آن نیز مستلزم تخصیص زمان است. زمان دقیقاً مسأله ای است که بیشتر دوستان تمایلی به هزینه کردن آن ندارند و فکر میکنند به محض اتخاذ تصمیم کسب درآمد اینترنتی، پول باید به سمت آنها سرازیر شود طوری که در آن غرق شوند!

 

اگر برای تولید محتوا و ایندکس شدن و جذب بازدیدکننده برای محتوایتان صبور نباشید، درست مثل این است که بخواهید با ریختن نانهای نانوایی خود در کوچه، انتظار پول درآوردن داشته باشید!

برای کسب درآمد از اینترنت از کجا شروع کنم؟

 

شما دوست عزیزی که این مطلب را مطالعه فرمودید، حتماً از خود می پرسید که چطور باید شروع کنم؟ شروع خود از دو بخش تشکیل می شود: ۱. تصمیم گیری. ۲. استارت.

 

تصمیم گیری برای کسب درآمد از طریق اینترنت شاید به نظر ساده بیاید و با خود بگویید: “خب من میخوام پول دربیارم و تصمیم خودم را هم گرفته ام تا از اینترنت کسب درآمد کنم” اما نکته اینجاست که برای تصمیم گیری می بایست اطلاعات لازم را داشت. در وهله نخست باید با سختیهای مسیری که در آن قدم می گذارید آشنا باشید. باید بدانید که چه مقدار هزینه برای پیاده سازی ایده شما لازم است و اینکه آیا شرایط کسب و کار اینترنتی شکل گرفته در ذهنتان، با واقعیت زندگی همخوانی دارد یا خیر. وقتی برای چنین سئوالاتی جوابهای قانع کننده منطقی یافتید، آنگاه زمان تصمیم گیری برای ورود یا عدم ورود به عرصه بیزینس های آنلاین است.

 

اما استارت: برای استارت زدن بیزینس اینترنتی خود باید مواد لازم را فراهم کنید. ماشین بدون بنزین روشن نمی شود، بیزینس آنلاین شما هم بدون سایت یا بلاگ وجود نخواهد داشت! برای رانندگی باید مهارت کسب کنید و دقیقاً برای کسب درآمد از اینترنت هم باید مهارتهای لازم را بدست آورید. البته تفاوت این دو با هم این است که بدست آوردن مهارت رانندگی هزینه دارد و بدست آوردن مهارت کسب درآمد از اینترنت، رایگان است. (البته همین رایگان بودن شاید یک عیب هم به حساب آید!) برای فراگیری مهارتهای مورد نیاز کسب درآمد اینترنتی می توانید از بخش آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت بهره بگیرید. همچنین سئوالات خود را از طریق بخش تماس با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسختان را دریافت نمایید.

 

فراموش نکنید مسیر کسب درآمد از اینترنت مسیری ناهموار است که در آن باید صبور باشید تا ناهمواریها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. و البته تولید محتوا را هدف اصلی خود برای شروع قرار دهید.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!