موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

کسب درآمد با affiliate marketing

کسب درآمد از affiliate marketingسه راه برای کسب درآمد از طریق affiliate marketing وجود دارد. در این مقاله باید به تعریفی جامع تر از affiliate marketing توجه کنیم. تعریفی که هرگونه همکاری را تحت پوشش قرار می دهد نه صرفاً همکاری در فروش را.

در واقع affiliate marketing به هر شیوه ای اطلاق می شود که در آن صاحب کالا یا سرویسی خاص، اقدام به جذب نظر علاقه مندان جهت همکاری در تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات خود می کند. این شیوه ی کسب درآمد از اینترنت به دلیل سادگی پیاده سازی و رایگان بودن انجام، بسیار پرطرفدار است. اما ببینیم به چه روشهایی می توان از affiliate marketing پول درآورد.

 

۱. پرداخت به ازای عملکرد بازدیدکننده (pay per action):

در این روش، همکار بابت عملکرد بازدیدکننده ای که به سایت فروشنده کالا یا خدمات ارسال می کند، کسب درآمد می نماید. برای مثال بابت عضویت فرد در خبرنامه سایت مقصد یا پرکردن یک فرم در سایت مقصد.
این روش از آنجا که هیچ فروشی نیاز ندارد و صرفاً بابت ثبت اطلاعات بازدیدکننده ی سایت مقصد در دیتابیس آن، درآمدزاست؛ بسیار محبوب است اما در بین سایتها و شرکتهای فارسی زبان چنین موردی را نتوانستم پیدا کنم تا بخواهم معرفی کنم.

 

۲. پرداخت به ازای فروش محصولات:

در این روش، همکار بابت فروش محصولات سایت یا شرکت affiliate marketing کسب درآمد می کند. معروف ترین نمونه غیرفارسی این سبک، clickbank.com است که در آن انواع محصولات دیجیتالی وجود دارد که می توان با فروش آنها سود خوبی بین ۵۰ تا ۷۵% قیمت فروش کسب کرد.

این مدل بین شرکتها و سایتهای فارسی زبان گستردگی جالبی دارد. برای مثال سیستم تجارت الکترونیک پایگان و سیستم ایران مارکت سنتر از این نوع هستند. در این دو مورد، می توانید پس از عضویت مبادرت به فروش محصولات متنوعشان نمایید و سود خوبی هم به دست بیاورید.

البته تعهد مدیریت شرکت ها از مواردی است که پیش از عضویت در چنین موقعیتهای کسب درآمدی باید درباره آن خیلی خوب تحقیق کنید ضمن اینکه متذکر میشوم این شیوه کسب درآمد اینترنتی، جای سوء استفاده های بسیار دارد که امیدوارم شما در دام این سوء استفاده ها، نیفتید.

 

۳. برنامه های چند سطحی:

در این مدل affiliate marketing، شما به عنوان همکار، نه تنها از فروشهای خود که از فروشهای دیگر افرادی که به شرکت معرفی می کنید نیز سود کسب می کنید. دقت داشته باشید که پرداخت سود به خاطر فروشهای افرادی است که توسط شما به شرکت معرفی می شوند نه عضویت آنها یا عضویت افراد جدید.

در مدل دوم، دو شرکت معرفی شدند که آنها هم بابت فروشهای افرادی که شما به سیستم معرفی می کنید، پورسانت پرداخت می کنند اما این کار فقط برای یک سطح انجام می شد یعنی فقط برای فروشهای افرادی که مستقیماً توسط شما به شرکت معرفی شده اند، سود پرداخت می شود اما در مورد SFI Marketing Group وضع فرق می کند. در این شرکت، شما نه تنها بابت فروشهای افرادی که مستقیماً به شرکت معرفی کرده اید سود دریافت می کنید که بابت فروشهای افرادی که از طریق زیر مجموعه شما معرفی شده اند نیز کسب درآمد می کنید.

این مدل از affiliate marketing بسیار پرطرفدارتر از مدلهای دیگر است چرا که پتانسیل تولید درآمد اهرمی مانده را دارد.

 

این ویژگی هاست که Affiliate marketing را به یکی از پرطرفدارترین کسب و کارهای قرن ۲۱ تبدیل کرده است. اینکه به سادگی قابل انجام است و برای انجام سرمایه خاصی نیاز ندارد… . البته توجه داشته باشید تقسیم بندی بالا را می توان با روشهای متفاوتی انجام داد و دسته های گوناگونی در نظر گرفت.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!