موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بازاریابی در بازار گرم

بازاریابی در بازار گرم

بازاریابی در بازار گرم از قوی ترین تکنیکهای بازاریابی و فروش به شمار می رود که همه ما به طور کاملاً ناخواسته در حال انجام آن هستیم در حالی که اصلاً توجهی به آن نداریم!

بازار گرم چیست؟

منظور از بازار گرم، افرادی هستند که با ما ارتباط داشته و ما را می شناسند. هر کسی بازار گرم خود را دارد که وسعت این بازار به گستردگی شبکه ارتباطات وی بستگی دارد. برای مثال افراد موجود در بازار گرم مدیر یک مؤسسه تبلیغاتی به مراتب از افراد موجود در بازار گرم کارمند بخش حسابداری یک شرکت بازرگانی، بیشتر هستند و این به معنی پتانسیل بالاتر مدیر مذکور در بازاریابی در بازار گرم هست.

مفهوم بازار گرم دقیقاً نقطه ی مقابل بازار سرد است. بازار سرد به افرادی اطلاق می شود که آشنایی با ما ندارند. هنر ما به عنوان یک فروشنده این است که افراد مختلف را وارد بازار گرم خود کنیم و بعد در زمان مناسب به شکل مناسبی پیشنهاد خود را ارائه دهیم.

 

نکته ی مهم در بازاریابی در بازار گرم

تا اینجا با مفهوم بازار گرم آشنا شدیم. اگر به پاراگراف قبل توجه کنید، متوجه می شوید که یکی از فاکتورهای موفقیت را گسترش دامنه بازار گرم خود اعلام کردم. اما آیا این به این معنی است که باید به تمام آدمها به چشم یک مشتری احتمالی نگاه کنیم؟ قطعاً خیر. توسعه بازار گرم باید در وهله ی اول با هدف بهبود زندگی مخاطب صورت گیرد.

بازاریابی در بازار گرم

در این بین، اگر سرویس ها و محصولات ما از مواردی بودند که به تأمین نیازها و خواسته های مخاطب کمک میکردند، باید در زمان مناسب و به شکل مناسبی آن را معرفی کنیم در غیر این صورت رابطه برقرار شده صرفاً به عنوان رابطه بین دو انسان عادی می بایست ادامه پیدا کند.

 

اما حتماً می پرسید چرا وقتی نمیتوانم بفروشم باید رابطه را ادامه دهم: پاسخ من این است: ۱. روش شخص ثالث. ۲. شما هم انسانید.

۱. روش شخص ثالث را می توانیم اینگونه تعریف کنیم:

رابطه ای که بین من و علی برقرار شده را در نظر بگیرید، در زمان مناسب (که من تشخیص میدهم) از علی میپرسم: من کارم فروش محصولات مکمل درمانی هست، کسی رو میشناسی که این محصولات به دردش بخوره؟

در این حالت هم خود علی به دانستن بیشتر درباره محصولات من علاقه مند می شود و هم می توانم افرادی که احتمالاً به محصولات من علاقه دارند را بهتر و بیشتر بشناسم.

 

۲. به عنوان یک انسان، داشتن رابطه با سایر آدمها اصلی گریز ناپذیر است. رابطه ای فقط به خاطر رابطه و نه هیچ چیز دیگر… .

 

توجه داشته باشید که اصل در بازاریابی در بازار گرم و کلاً رمز موفقیت در فروش، توجه به مخاطب است. اگر کالا یا سرویسی مناسب مخاطب دارید، قطعاً رابطه ای برد-برد ایجاد کرده اید اما اگر محصول شما چنین ویژگی ندارد، باید تجدید نظر اساسی در آن داشته باشید.

 

بازاریابی در بازار گرم را می توان در تعریف از یک فیلم خوب نزد دوستتان که به تازگی دیده اید یا تعریف از شامپوی خود نزد هم کلاسیتان مشاهده نمود.

۷ دیدگاه

  1. اگه بشه واقعا آدم تا حد امکان حواسش به موج‌ها و بازارگرمی‌هایی که داره به وجود میاد باشه حسابی میتونه برد کنه

    پاسخ
  2. مرسی مطلب جذابی بود
    مطالب بازاریابی رو بیشتر قرار بدین
    تشکر

    پاسخ
  3. سلام آقای مهندس زاده میخواستم اگه امکان داشته باشه باتون در تماس باشم این یاهو ایدی منه مننون میشم ادد کنید :
    ….
    یا اینکه اگه لطف کنید yahoo id تون رو برام ایمیل کنید
    مررسی

    پاسخ
    • ID شما رو اد کردم.
      توی متن کامنتتون هم ویرایشش کردم تا دست اسپمرها نیفته

      پاسخ
  4. سلام
    وبلاگ بسیار خوب و آموزنده ای دارید
    واقعا مفید بود و استفاده کردم
    گفتم مراتب تشکر خودمو اعلام کنم
    امیدوارم همیشه همینطور ادامه بدید و فعالیتتون رو در این وبلاگ شاهد باشیم
    ممنونم

    پاسخ
    • سلام
      خواهش میکنم
      باعث افتخار هست که مطالب من به دوستان کمک میکنه
      براتون آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم همیشه در خدمتتون باشم.

      پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. 8 ویژگی لندینگ پیج مناسب در تبلیغات اینترنتی - آموزش بازاریابی اینترنتی | بازاریابی شبکه ای | كسب درآمد از اينترنت - […] مستقیم در اولین قدم خودداری کنیم چرا که با توجه به استراتژی فروش در بازار گرم میتوان بر افزودن…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!