موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

تبادل بنر و لینک در بازاریابی اینترنتی

تبادل بنر و لینکدر مقاله پیش با صفحات درگاه به عنوان یکی از روشهای متداول بازاریابی اینترنتی آشنا شدیم؛ در این مقاله به روش معروف و محبوب تبادل بنر و تبادل لینک خواهیم پرداخت که با سه متد مختلف انجام می شود که البته در برخی حالات شاید عنوان تبادل چندان مناسب نباشد.

قرار دادن تبلیغات بنر و متن (برنامه معاوضه)

برای به دست آوردن ترافیک باید تبلیغات بنر و متن موثر برای سایت خود فراهم کنید. وقتی بنر و تبلیغات متن آماده شد باید جایی در اینترنت پیدا کنید تا تبلیغ خود را قرار دهید. یکی از اولین روشهایی که در اینترنت برای این کار وجود دارد تبادل بنر است. با صاحبان سایت های دیگر توافق می کنید که تبلیغ آنها را در سایتتان بگذارید، در عوض آنها هم تبلیغ یا بنر شما را در سایتشان می گذارند. این کار با ظهور برنامه های مبادله بنر راحت شده است. شما در برنامه ثبت نام و بنر خود را آپلود می کنید، در نتیجه بنر شما خودکار در سایت های دیگری که ثبت نام کرده اند قرار داده می شود. در عوض آنها کدی را به شما می دهند تا بر روی سایت خود قرار دهید. این کد بنر های سایت های دیگر را بر روی صفحه شما نمایش می دهد. این روش خیلی موثر نیست، چرا که بنر به ندرت در متن قرار می گیرد. برای به دست آوردن ترافیک قرار دادن تبلیغ یا بنر در متن صفحه بسیار حیاتی است.

یکی از معروف ترین سیستم های تبادل بنر، پارس تولز است که از طریق این لینک می توانید در آن ثبت نام کنید.

تعویض بنر برای یک هدف بسیار مفید است. بیشتر برنامه های مبادله بنر به شما اجازه می دهند که انواع سایتی که بنر شما در آن سایت ها نمایش داده میشود را انتخاب کنید. اگر سایتی دارید که ترافیک بالایی مربوط به جامعه آماری خاص دارد، ولی هدف شما در برنامه Affiliate یک جامعه آماری دیگر است میتوانید از طریق برنامه مبادله، مبادله ترافیک داشته باشید. فرض کنیم ترافیک سایت شما مربوط به بازنشسته هایی است عاشق باغچه و سفر هستند. با معاضه بنر، مثلا میتوانید بنر خود را بر روی سایت های که مربوط به تجارت های خانگی هستند قرار دهید. در عوض، میزبان بنرهایی بر روی سایت خودتان باشید که بازدید کنندگان سایت شما را هدف قرار میدهند(برای مثال تبلیغات، ابزار باغبانی، کاراوان). چون احتمال موثر بودن متن در این روش بیشتر است، معمولا برای تمام طرفهای مبادله به خوبی جواب می دهد.

 

قرار دادن تبلیغات بنر و متن (نیازمندیهای آنلاین)

 

یکی از ساده ترین روش ها برای قرار دادن تبلیغ یا بنر شما بر روی یک سایت با ترافیک بالا این است که این بنر یا تبلیغ را در یک صفحه نیازمندیهای آنلاین بگذارید. چند سایت اصلی اجازه می دهند تا شما بنرتان را مجانی روی این سایت ها بگذارید. برخی دیگر از سایت ها برای قرار دادن تبلیغ روی آنها هزینه ای در یافت می کنند. این میتواند بسته به حجم تبلیغاتی که در یک زمان مشخص نام نویسی میکنند موثر باشد. اگر ترافیک سایت بالا باشد تبلیغ شما فقط چند ساعت قبل از آنکه توسط تبلیغات جدید ثبت نام شده پایین رانده شود نمایش داده میشود. توجه روزانه و ثبت نام مجدد برای داشتن تبلیغات مفید در سایت نیازمندی ها حیاتی است. از ۱۴ سایت برتر تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید.

 

قرار دادن تبلیغات بنر و متن ( بر اساس پرداخت و Affiliate)

 

میتوانید برای گذاشتن بنر خود در سایت های دیگر هزینه ای پرداخت کنید. این یک شاخه گسترده است که امکانات متفاوتی را فراهم میکند. شما می توانید برای زمان مشخص که بنر شما در سایت قرار داشته باشد هزینه پرداخت کنید. میتوانید برای کلیک هایی که از تبلیغ در آن سایت دریافت میکنید پول بدهید. میتوانید برای فروش یا ثبت نام هایی که از یک سایت خاص دریافت میکنید پول بپردازید. برنامه های Affiliate امکانات این مورد آخر را در بر می گیرند. خدماتی وجود دارد که شما میتوانید در آن یک برنامه Affiliate ثبت کنید و افرادی که به این خدمات مراجعه میکنند میتوانند ثبت نام کنند و تبلیغات شما را میزبانی کنند. این افراد وقتی که ثبت نام کردند بنر یا تبلیغ شما را بر روی سایت خود بارگذاری میکنند. این سرویس مستقلا کلیک ها، فروش ها و ثبت نام های یک سایت Affiliate خاص را دنبال و شناسایی میکند و پرداخت دستمزد را راحت تر میکند.

تبلیغات خبرنامه های الکترونیکی(ezine) نیز در همین دسته جای می گیرند. خبر نامه های الکترونیکی خبرنامه های ایمیلی هستند که افراد ثبت نام کرده اند تا دریافت کنند. چون پر از مطالب جالب هستند افراد وقتی که آنها را در صندوق دریافت خود (Inbox) مشاهده می کنند آنها را میخوانند. میتوانید به ناشر خبرنامه پول بدهید تا لینک سایت شما یا بنر تبلیغاتی شما را در یکی از شماره های مجله قرار دهد. در نتیجه تبلیغ شما در متن شماره خاص مجله قرار می گیرد.

«pay per (پرداخت به ازاء…)» : خدماتی است که به افراد پول داده می شود تا ایمیل دریافت کنند یا نرم افزاری نصب کنند که تبلیغات را در صفحه نمایش خودشان ببینند. این خدمات هم در دسته تبلیغات پرداختی قرار می گیرند. شما پول می دهید تا ایمیل تبلیغاتی خود را برای افرادی ارسال کنید که قبول کرده اند برای دریافت مبلغ کمی برای هر ایمیل آن ایمیل را دریافت کنند. این با اسپم یا هرزنامه متفاوت است چون افرادی که دریافت کننده ایمیل هستند برای دریافت این ایمیل ثبت نام کرده اند تا در عوض برای هر ایمیل که می گیرند و مطالعه می کنند مبلغ کمی دریافت کنند. این روش خیلی مؤثر است چرا که هر ایمیل به درستی خوانده شده و بر روی لینک ها کلیک می شود.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!