موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

تضمین آینده ی کسب و کار اینترنتی

آینده بیزینس های آنلاینشروع یک بیزینس کار بسیار سختی است از این رو باید ریسک راه اندازی آن منطقی باشد. کسب و کارهای اینترنتی از آن دست بیزینسهایی هستند که به دلیل نو بودن حساسیت بسیار بالایی درباره آنها وجود دارد. اینکه این سبک بیزینسها در آینده وجود خواهند داشت یا نه سئوالی است که ذهن اکثریت قریب به اتفاق کارآفرینان را به خود مشغول کرده است. در این مقاله دلایل تضمین کننده ی آینده بیزینس های آنلاین را خواهیم شناخت.

 

قانون مور و بازاریابی اینترنتی

 

قانون مور هزینه نزولی تکنولوژی دیجیتال را شرح می دهد. وقتی دختر من (این مقاله ترجمه شده است اما متأسفانه نام نویسنده خاطرم نیست.) در سال ۱۹۸۰ به دنیا آمد قیمت یک تراشه حافظه ۱۰۰۰۰۰ دلار بود (دقت کنید که این قیمت کل کامپیوتر نیست، که فقط یک تراشه حافظه). وقتی دخترم یک ساله بود قیمت همین مقدار حافظه ۵۰۰۰۰ دلار بود. وقتی سه ساله شد همین حافظه ۲۵۰۰۰ شد. وقتی به کلاس اول رفت این حافظه قیمتی برابر ۶۲۵۰ دلار داشت. در سال ۱۹۹۸ وقتی دخترم از دانشگاه فارغ تحصیل شد قیمت این تراشه حافظه به زیر ۲۵/۰ کاهش یافت. حالا که دخترم سال اول کالج مقدماتی را شروع کرده قیمت حافظه ای برابر حافظه ذکر شده در کامپیوتر های اصلی فقط چند پنی است. به شما اطمینان میدهم که هیچ چیز دیگری را که در طول زندگی خریده اید تا این حد افت قیمت نداشته اند. نه مثل این! البته ما ظرفیت حافظه مورد استفاده خود را در طول این سالها افزایش دادیم. هر بار که ما حافظه را بالا میبردیم تقریبا همان مقدار پول میپرداختیم اما قدرت محاسباتی بیشتر و بیشتری میگرفتیم. پس آنچه واقعاً اتفاق افتاد این بود که قدرت محاسباتی ما هر سه سال با هزینه مشابه ۴ برابر افزایش یافت.

 

 

گوردن مور یکی از بنیانگذاران شرکت اینتل، در سال ۱۹۶۰ مشاهدات ریاضی از طرز عملکرد مهندسی انجام داد که منجر به کوچک سازی فن آوری نیمه هادی ها شد. این کوچک سازی در پردازنده ها و دیگر اجزای کامپیوتر مانند تراشه حافظه به کار برده شد. چیزی که او به صورت ریاضی دریافت این بود که کامپیوتر با هزینه مشابهی هر ۳ سال میتواند ۴ برابر قویتر شود. برخی عقیده دارند اگر شما کامپیوتر های مکانیکی اوایل دهه ۱۹۰۰ و ترانزیستور های قدیمی بعد از آنرا را هم در نظر بگیرید، این فرمول برای کل قرن صدق میکند.

اگر میدانستید که میتوانید هر سه سال چهار برابر بیشتر ماده خام بدون افزایش قیمت در یک تجارت پیشنهادی به دست آورید آیا می خواستید به آن تجارت بپردازید؟ البته جواب این سوال قطعا یک (بله!) است.

تمام تجارت ها نیاز به فروش کالا و خدمات خود دارند. چون این تجارت ها به دنبال کمترین هزینه برای پیاده کردن شیوه های خود هستند، اطلاعات بازاریابی بیشتر نیز شیوه های بازاریابی بیشتر و بیشتری حتی برای تجارتهای کاملاً سنتی به صورت دیجیتال در می آیند.

قانون مور این اطمینان را میدهد که تجارت اینترنتی، مخصوصا بازاریابی اینترنتی به رشد و شکوفایی با سرعت متحیّر کننده ای ادامه خواهد داد. آیا قانون مور در آینده هم درست خواهد بود؟ آیا مهندسان قادر خواهند بود تراشه های کامپیوتری ارزانتری بسازند؟ مهندسان شرکت اینتل به ما این اطمینان را میدهند که اگر نخواهیم بگوییم نامحدود، قانون مور برای نسل های متمادی عمل خواهد کرد.

 

مقبولیت محیط دیجیتال و تجارت اینترنتی

فاکتور بعدی که رشد پیوسته تجارت اینترنتی را تضمین میکند پذیرش محیط دیجیتال توسط مصرف کنندگان است. مردم به فضای سایبر کشیده شده اند. بر خلاف تمام پیش بینی های معکوس، مردم با هیجان در اینترنت شروع به کار کردند. بسیاری از اجتماعات در وب شکل گرفتند و شرکت کنندگان آن ابراز کردند در این محیط های دیجیتال احساس صمیمیت و راحتی میکنند. شرکت کنندگان یک حس قوی هویت با برخی از این جوامع دیجیتال به وجود آوردند. همین طور که قانون مور به عمل کردن ادامه میدهد فن آوری ما بیش از پیش قادر به تولید جوامع دیجیتال بزرگتری میشود که در آن حتی تعداد بیشتری از افراد با هیجان شرکت می کنند. جوامع آنلاین همانطوری که جوامع ما در دنیای واقعی در طول تاریخ شکل گرفته اند، البته با سرعت بیشتر در حال شکل گیری اند. داستانهای موفقیت یاهو و e-bay و دیگر سایت ها نشان میدهد که اگر فکر کنیم که تجارتهای سنتی مانند گذشته و بدون تأثیر اینترنت سر پا میماند کاملا در اشتباه هستیم.

 

هم گرایی؛ پیوند صنعت و مصرف

تعریف ساده آن، کنار هم قرارگرفتن موارد جدا از هم است. همگرایی اکنون در حال رخ دادن در هر دو بخش صنعت و مصرف است. در بخش صنعت محاسبه، مکاتبه و شرکت های رسانه در حال ادغام هستند تا شرکت های چند رسانه ای مانند MSNBC و Disney’s Go Network را تشکیل دهند. در بخش مصرف کننده، دستگاههای جدیدی در حال استفاده هستند که ترکیبی از کامپیوتر، تلفن و تلویزیون می باشند. حتی پول ما به سرعت در حال تبدیل شدن به دیجیتال است چرا که هنگام خرید با کارت اعتباری یا کارت پیش پرداخت (debit card) سپرده خودکار بانکی از درآمد را داریم. این بدان معناست که محصولات و شیوه های دیجیتال همزمان با نزدیک شدن بیش از پیش اینترنت به زندگی روزمره مردم، مهم تر و مهم تر میشود.

 

آینده درآمد اینترنتی

این سه فاکتور به ما اطمینان می دهد که پتانسیل اینترنت برای کاری در منزل چیزی کمتر از معجزه نیست. در دنیای دیجیتال مؤسسات بزرگ نه تنها مجبورند با یکدیگر مبارزه کنند بلکه باید با کارآفرینان خانگی نیز به رقابت بپردازند.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!