موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

نقش بلاگ در تجارت الکترونیک و بیزینس اینترنتی

بلاگ و تجارت الکترونیکدر این مقاله می خواهیم ببینیم بلاگ چیست و چه نقشی می تواند در کسب و کار اینترنتی ایفا کند. بلاگ ها به عنوان منابع اطلاعات از ارزش بالایی نزد موتورهای جستجو و همچنین کاربران اینترنت برخوردارند و این محبوبیت را می توان در راستای تولید درآمد به کار برد.

وبلاگ حاصل تغییرات اینترنت

حدود یک دهه پیش انتشار اطلاعات در اینترنت به دشواری و از طریق یک سری دستورات طولانی انجام می شد. وبلاگ (بلاگ)ها در واقع مد روز اینترنت و احیا کننده انتشار اطلاعات توسط هر فرد در سطح اینترنت هستند. بلاگها به طور گسترده ای جایگزین وب سایتهای استاتیک (ایستا) شدند و در واقع گامی انقلابی در توسعه اینترنت به شمار می روند. بلاگها اطلاعات را از چشم اندازی خاص (چشم انداز نویسنده وبلاگ) منتشر می کنند، اطلاعاتی که به آسانی با اطلاعات حاصل از سایر طرز فکرها منتشر می شوند. بلاگها قدمی در راستای یکپارچه سازی آرا و عقاید مختلف به عنوان مؤثرترین کار اینترنت هستند.

بلاگ چیست؟

بلاگ در واقع شکل کوتاه وبلاگ (blog: weblog) است. وبلاگ، شرح روزانه ای است که در شبکه گسترده جهانی نگهداری شده و به اشتراک گذاشته می شود. شرح روزانه (log) در ساده ترین حالت، مجموعه اتفاقاتی است که با یک رابطه زمانی به وقوع می پیوندند. برای مثال یک کارمند را در نظر بگیرید: از صبح که از خواب پا میشود تا عصر یا شب که به منزل برمیگردد، تمام وقایع روزش را ثبت می کند طوری که هر اتفاق یک عنوان داشته و یک تاریخ و کل ماجرا زیر آن عنوان ثبت می شود. این یک شرح زمانی (log) است که همان خاطره نویسی به حساب می آید. وبلاگ یا بلاگ هم، اینچنین است: وقایع را ثبت کرده و به منبع آن اشاره می کند. دارای رابطه زمانی است طوری که معمولاً آخرین اتفاقات در بالا و اتفاقات پیشین در پایین نمایش داده می شوند. (منظور از اتفاقات همان یادداشتهای جدید و قدیم است.)

وبلاگها دارای موضوعات مختلفی هستند مثلاً بلاگهای خبری. این وبلاگها اطلاعات را از منابع مختلف گرفته و کلیتی از آن را به همراه منابع منتشر می کنند. بسیاری از مردم وقت کافی برای بررسی آخرین اخبار منابع خبری ندارند و اینجاست که بلاگها به کمکشان می آیند. هر کس یک سری از وبلاگها که با طرز فکر و چشم انداز نویسنده اش می تواند کنار بیاید را دنبال می کند و اطلاعات مورد نیازش را در مدت زمانی کوتاه بدست می آورد. نویسندگان این وبلاگها، اخبار را از منابع خبری مختلف جمع آوری کرده و بمختصری از آن راه همراه نطرات شخصیشان در وبلاگ خود منتشر می کنند. بدست آوردن چنین اخباری از طریق تلویزیون، رادیو و حتی روزنامه غیر ممکن است یعنی حداقل در چنین زمانی غیر ممکن است.

 

وبلاگها در موضوعات متنوع دیگر هم منتشر می شوند اما بدون توجه به موضوع آنها، هر نوشته دو ویژگی بارز دارد:

  1. دارای تاریخ است.
  2. حول محور اتفاق می چرخد.

بلاگها باید لینک منابعی که اطلاعات را از آنها خلاصه کرده اند ذکر کنند. با این ویژگی ها یک وبلاگ (بلاگ) می تواند هر موضوعی داشته و هر نوع چشم اندار و طرز فکری را منعکس کند.

استفاده از وبلاگها در بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک

بلاگها در تجارت الکترونیک نیز به کار گرفته می شوند و یک مشخصه ی مهم بلاگهای از این دست، این است که بلاگها مانند فروم ها و اتاق های گفتگو (چت روم ها)، می توانند برای سایت شما بازدیدکننده بفرستند. وبلاگها، به شرط اجرای مناسب، مخاطبینی می سازند که به دفعات بازخواهند گشت. بلاگ به شما کمک می کند تا با بازدیدکننده سایتتان رابطه سازی کنید.

بازدید کنندگان مجددی که با شما رابطه ایجاد میکنند، دقیقاً چیزی است که شما برای موفقیت
در کسب و کار اینترنتی خود به آن نیاز دارید.

همچنین بلاگها به خاطر ماهیت تولیدکنندگی دانشی که دارند، می توانند رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنند. همانطور که تا به حال بارها گفته ام، موتورهای جستجو به وب سایتهای دارای مطالب جدید و منحصر به فرد علاقه دارند. با استفاده از این اطلاعات جدید و منحصر به فرد، می توانید به بازدیدکنندگانتان محصولات، خدمات و موقعیتهای تجاری مختلف را معرفی کنید.

 

در ادامه با ساختن بلاگ و  آماده سازی آن برای کسب درآمد از طریق اینترنت آشنا خواهید شد.

بازتاب های این مطلب

  1. ارکان بازاریابی اینترنتی - بازاریابی اینترنتی آموزش بازاریابی اینترنتی بازاریابی - […] که در مقاله ی نقش بلاگ در بیزینس اینترنتی به تفصیل درباره آن صحبت کرده ام، یکی از حرفه…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!