موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

نقش صفحات درگاه در بازاریابی اینترنتی

صفحات درگاه در بازاریابی اینترنتیبازاریابی اینترنتی از مفاهیم نوینی است که آموزش در این حیطه برای پیشرفت اقتصادی هر جامعه ای ضرورتی غیر قابل انکار است. در این سری مقالات قصد آموزش متدوال ترین روشهای بازاریابی آنلاین را داریم. این روشها توسط بازاریاب های موفق استفاده میشود.

روشهای معمول بازاریابی اینترنتی

۱. صفحه های درگاه و ثبت نام در موتورهای جستجو

۲. قرار دادن تبلیغات بنر و متن (تبادل بنر و لینک)

۳. قرار دادن تبلیغات بنر و متن (نیازمندیهای آنلاین)

۴. قرار دادن تبلیغات بنر و متن ( بر اساس پرداخت و Affiliate)

۵. ساختن بلاگ پر محتوای خودتان

۶. با استفاده از یک برنامه opt-in

۷. میزبانی کردن صفحات FFA

۸. استفاده از safelists، فهرست آگهی ها و بازاریابی ویروسی(viral)

۹. مطالب مطبوعاتی، بازاریابی رابطه ای و تبلیغ آفلاین

۱۰. جدیدترین تکنولوژی

بسیاری از این روش ها شبیه هم هستند یا شباهتهای زیادی دارند. بسته به مطالعاتی که داشته باشید راههای زیادی برای توصیف این روشها وجود دارند و نامهای مختلفی میگیرند. ترتیب این روش ها به نحوی که ما در فهرست آوردیم هیچ اهمیت خاصی ندارند. تنها دلیل نام بردن آنها در این لیست برای راحتتر شدن یادگیری است. در ابتدا به معرفی مختصر ۲ روش اول می پردازیم. مقالات بعد به معرفی سایر روشها اختصاص دارد. مقاله هایی که در ادامه می آیند جزئی تر به هر یک از این روش ها می پردازند. حالا بیاید به این روش ها بپردازیم.

صفحه های درگاه و ثبت نام در موتورهای جستجو

یک «صفحه درگاه» صفحه ایست که بازدید کنندگان را به سایت مقصد هدایت می کند. صفحه درگاه لینکی به صفحه مقصد شما دارد. صفحه مقصد آن صفحه ای است که شما امیدوارید کاربر زمانی را آنجا بگذراند و صرف کارهایی مانند خریدن یک محصول Affiliate یا اضافه کردن خودش به برنامه OPT IN شما. «صفحه مقصد صفحه فروش است». صفحه درگاه توجه مردم را جلب و آنها را به صفحه مقصد راهنمایی می کند. صفحه درگاه دو هدف اصلی دارد: این صفحه جایگاه سایت را در موتور جستجو را بالا میبرد و اجازه می دهد تا هدف خود را بر جذب آمار قرار دهید.

وقتی به هر برنامه Affiliate یا برنامه پرداخت در برابر کلیک می پیوندید، لینک هایی به صفحات مختلف مقصد به شما داده میشود که می توانید از آنها برای فروش محصولات Affiliate خود استفاده کنید. چون این صفحه ها دارای «متغیر CGI » هستند تا شما را به عنوان فروشنده شناسایی کنند، خودشان نمیتوانند در موتور جستجو ثبت شوند. این به این علت است که در آدرس خود دارای کاراکتر «؟» هستند. موتورهای جستجو ممکن است آنها را قبول نکنند یا مهمترین بخش یعنی شماره شناسایی شما را حذف کنند.

 

برای حل این مشکل، واسطه ها(Affiliates) از صفحات درگاه استفاده میکنند. واسط های زیرک یک صفحه وب جدا بر روی یک سرور دیگر طراحی و میزبانی میکنند که نام متفاوت داشته باشد در نتیجه در آدرس خود علامت سئوال ندارد. در این صفحه درگاه به یکی از صفحات مقصد لینک می دهند و البته این لینک شامل متغیر CGI میباشد. این متغیر شماره مشخصه Affiliate را شناسایی می کند تا اعتبار او را تضمین کند. کسی که واقعا بر روی Affiliate سرمایه گذاری کند چندین صفحه درگاهی ایجاد میکند که هر کدام به گروه مختلفی از مردم مربوط میشود.

 

حتی وقتی که مشکل متغیر CGI در آدرس وجود ندارد بازاریابان اینترنتی چندین صفحه درگاه می سازند تا افراد مختلف را جذب کنند. مطالب مختلف افراد مختلف را جذب می کند. خیلی از افرادی که به برنامه ها می پیوندند اینکار را می کنند چون درباره راه اندازی یک تجارت خانگی مصمم هستند. آنها برنامه را وقتی پیدا میکنند که اطلاعات مربوط به تجارت خانگی یا بازاریابی شبکه ای را جستجو می کنند. آنها با عبارت بازاریابی شبکه ای آشنا هستند و به دنبال مقایسه برنامه شما با برنامه ای که در ذهن خود دارند میگردند.

 

واسطه های دیگر به چنین برنامه ای ملحق می شوند چون دنبال یک تجارت اینترنتی هستند. ممکن است این افراد تجربه بازاریابی شبکه ای یا تجارت خانگی را قبلا داشته اند. این افراد معنی اینترنت را می دانند و به دنبال یک برنامه Affiliate بزرگ هستند. واضح است که باید با این دسته از افراد متفاوت، متفاوت برخورد کنید تا آنها را به برنامه محبوب خود جذب کنید.

 

از این رو بهتر است که یک صفحه درگاه برای آنهایی که به دنبال تجارت خانگی میگردند و صفحه درگاه دیگری برای آنهایی که به دنبال برنامه Affiliate پر سود میگردند داشته باشید. همچنین میتوانید یک صفحه درگاه برای مشتریان جوانتر و یک صفحه درگاه برای مشتریان مسن تر داشته باشید؛ یک صفحه برای تحصیل کرده ها و یک صفحه برای آنهایی که تحصیلات رسمی کمتری دارند؛ یک صفحه برای افرادی که همین الان هم از نظر مالی موفق هستند اما درآمد اینترنتی میخواهند و یک صفحه برای آنهایی که هنوز با قبض ها و طلبکاران سر و کله میزنند. اینها دسته های مختلف آماری هستند که شما میتوانید با صفحات درگاه مختلف آنها را در نظر داشته باشید.

بهترین صفحات درگاه آنهایی هستند که در عین اینکه راحت اجرا می شوند با ارائه مطالب مفید یا سرگرم کننده دسته های مختلف آماری را جذب کنند. مقاله های بعدی را مطالعه کنید تا یاد بگیرید چطور میتوان به سادگی برای سایت محتوای مفید ایجاد کرد حتی اگر از لحاظ فنی دچار مشکل باشید.

وقتی که صفحات درگاه خود را ایجاد کردید نیاز به ثبت آنها در موتورهای جستجو دارید. فاکتورهای زیادی برای درست انجام دادن این کار وجود دارند. باید صفحه خود را به درستی با metatags، کلمات کلیدی، توصیفات، تعادل در کلمات کلیدی، ملاحظات درباره محتوی و همینطور با فکر درباره لینک های ورودی و خروجی سایت آماده کنید. سپس برای هر موتور جستجو مطرح باید شیوه درست نام نویسی و برنامه نام نویسی خود را بدانید. برای هر کدام از این موارد مطالب بیشتری وجود دارد که در مقالات آینده بررسی خواهند شد.

بازتاب های این مطلب

  1. وب سایت و بازاریابی اینترنتی آموزش بازاریابی اینترنتی - گروه تحقیقاتی امین - […] باید از یک وبسایت و برنامه های opt-in استفاده کنید. درباره مفهوم صفحات درگاه بحث شد. چه یک صفحه…
  2. وب سایت و بازاریابی اینترنتی | یک کارآفرین | کسب درآمد از اینترنت - [...] باید از یک وبسایت و برنامه های opt-in استفاده کنید. درباره مفهوم صفحات درگاه بحث شد. چه یک صفحه…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!