موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

آموزش ارسال ایمیل تبلیغاتی

آموزش ارسال ایمیل تبلیغاتیارسال ایمیل تبلیغاتی که به آن ایمیل مارکتینگ گفته می شود، یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. آنچه به وفور در این زمینه دیده می شود تبلیغات فریبنده برای ارسال ایمیل های انبوه تبلیغاتی است و صحبتی از نکات حرفه ای موجود در این روش نشده است.

در این مقاله به نکاتی بسیار مهم در رابطه با ایمیل مارکتینگ اشاره می کنیم:

انتخاب نوع ایمیل

به طور کلی در زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی می توان سه دسته متفاوت در نظر گرفت که هر یک را جداگانه توضیح میدهم:

  1. promotional: ایمیلهایی که صرفاً تبلیغاتی هستند.
  2. Informational and Promotional: ایمیلهایی که با ارائه اطلاعاتی خاص به تبلیغ هم می پردازند.
  3. Entertaining and Promotional: ایمیل هایی که وسیله تفریح گیرنده ایمیل را تأمین میکنند و تبلیغ هم در خود دارند.

آنچه واضح است این است که احتمال ارسال مجدد ایمیلهای صرفاً تبلیغاتی توسط دریافت کننده تقریباً صفر است و این احتمال در دو نوع دیگر به شدت بالاست. ضمن اینکه احتمال مطالعه دسته دو و سه به مراتب بیشتر است.

 

داستان بگویید

منظور من استفاده از قصه خاله خرسه نیست! منظورم این است که پیام خود را درباره داستانی از خودتان یا شخص دیگری منتقل کنید مثلا:

“سلام. من بهروزم. تا امروز روش های زیادی رو برای درمان جوش صورت امتحان کردم. ولی همیشه جوشهای صورتم اذیتم میکردند و نمیتونستم از دستشون خلاص بشم. هر دکتری هم تز خاص خودش رو برای درمان جوش استفاده میکرد. دیگه تقریباً نا امید شده بودم تا اینکه با ماسک صورت … آشنا شدم. وقتی ازش استفاده کردم اصلاً امیدی نداشتم اما جالب اینجا بود که بعد اینکه ماسک رو از صورتم برداشتم، جوشهام خوابیده بودند و با مصرف روزانه یک بار از این ماسک وضعیت صورتم خیلی بهتر شد.”

داستان بالا برای فروش یک ماسک صورت از طریق ایمیل مارکتینگ می تواند مناسب باشد. انتقال پیام از طریق داستان خیلی ساده تر و مؤثرتر خواهد بود چرا که مخاطب همزاد پنداری کرده و این تصمیم گیری را برای وی آسان تر می کند.

 

راه دقیق برای خروج از لیست نشان دهید

در تمام ایمیل های تبلیغاتی خود و با هر نوعی که ارسال می کنید، حتما و حتماً باید لینک خروج از لیست ایمیل را هم در نظر داشته باشید تا مخاطب هر وقت که خواست، از لیست خارج شود.

 

لینک مقصد فراموش نشود

با هر دلیلی که به ایمیل مارکتینگ روی آورده اید، باید به یاد داشته باشید که اگر لینکی در ایمیل خود برای ثبت سفارش/ثبت اطلاعات دریافت کننده در نظر نگیرید، عملاً هیچ کار مثبتی انجام نداده اید.

 

اسپم نفرستید

از ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته به شدت برحذر باشید. علاوه بر ارتکاب جرم (البته در ایران خیالتان راحت باشد، قانونی وجود ندارد!)، ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته موجب بدنام شدن شما و برندتان خواهد شد. که این اتفاق برای هیچ بیزینسی مطلوب نیست.

 

با رعایت ۵ نکته ساده فوق، بر شانس موفقیت استراتژی ایمیل مارکتینگ خود بیافزایید.

۵ دیدگاه

  1. ممنون بابت مطلبتون

    پاسخ
  2. سلام
    من یه لیست چند صد هزاری ایمیل به صورت تکست دارم چه طور می تونم از این لیست ایمیل استفاده کنم
    چه برنامه یا پنلی می شناسید که بتونم ایمیل ارسال کنم
    در ضمن کار کردن با این پنل هم آسان یا یوزر فرندلی باشه
    با تشکر

    پاسخ
    • سلام
      اگر ایمیلها رو خودتون جمع آوری کردید و البته اجازه از صاحب ایمیل برای ارسال ایمیل دارید، میتونید از پلن های متعدد mailchimp.com استفاده کنید. اما اگر از صاحبان این ایمیل ها، اجازه برای ارسال ایمیل به آنها ندارید، اصلاً توصیه نمیکنم ایمیل ارسال کنید! اما در این حالت باز هم بهترین انتخاب mailchimp.com خواهد بود.

      موفق باشید

      پاسخ
  3. بابا خارج!

    پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. صفحه درباره ما و اهمیت آنبرگزیده ها | برگزیده ها - […] از این درباره نقل داستان در هنگام فروش صحبت کرده بودم (البته این مطلب در قالب آموزشی برای […]
  2. 4 نکته در انتخاب موضوع ایمیل | كسب درآمد از اينترنت | بازاریابی اینترنتی | یک کارآفرین - [...] خلاف متن ایمیل که در مقاله دیگری به آن اشاره کرده ام و توصیه به داستان سرایی نموده ام،…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!