موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

ارزش موضوع ایمیل در ایمیل مارکتینگ

ارزش موضوع ایمیل در ایمیل مارکتینگانتخاب موضوع مناسب برای ایمیل ارسالی (همان subject) یکی از مهمترین قسمتهای بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است. در مورد موضوع ایمیل به نکته ای بسیار مهم توجه کنید.

موضوع ایمیل باید شفاف باشد

یکی از چیزهایی که اغلب انسانهای معمولی را آزار میدهد گمراه شدن است. آنچه مردم میخواهند اطلاعات خوب، منسجم و صادقانه درباره مسئله ای میباشد که اعلام کرده اند به آن علاقه مندند و نه بیشتر.
مردم وقتی گمراه میشوند ناراحت میشوند. اگر درخواست نوعی از اطلاعات را بکنند و نوع دیگری دریافت کنند، احساس میکنند مورد سوء استفاده قرار گرفتند. این فاکتور در انتخاب عنوان موضوع ایمیل شما که میخواهید ارسال کنید، نیز صادق است. اگر موضوع ایمیل بگوید “۵۰$ واریز به حساب شما همین فردا- بدون هرنوع عضوگیری، بدون اجبار” و داخل خود ایمیل هیچ اشاره ای به این ۵۰$ مجانی نشده باشد، و در ادامه سعی شود چیزی فروخته شود، شخص گمراه شده و به صورت قابل درکی آزرده میشود. من نصایح چنین بازاریابی را مطالعه کرده ام که پیشنهاد میکند عنوان موضوعی مورد استفاده قرار بگیرد که مردم را ترغیب به خواندن ایمیل شما کند صرف نظر از اینکه محتوای ایمیل چه ربطی به عنوان آن دارد. نصیحتی بدتر از این وجود ندارد! این روش “طعمه و قلاب” نادرست، غیر اخلاقی و اغلب غیر قانونی است و مطمئناً بهترین مشتریان در بین دریافت کنندگان شما را آزار خواهد داد. این کار را نکنید.

راه تضمینی دیگری برای آزار اشخاص و وادار کردن آنان به معرفی کردن شما به عنوان هرزه نگار، گمراه کردن آنان درباره نوع اطلاعاتی است که درخواست میکنند. اگر شما صفحه اینترنتی دارید که آدرس های ایمیل را جمع آوری میکنید تا اطلاعات بیشتری درباره موضوعی مورد علاقه به آنها ارسال کنید اما مکاتباتی کاملاً متفاوت از آنچه انتظارش را دارند انجام دهید، شما قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. صداقت فراتر از اخلاقی بودن است، صداقت تمرین تجارت مناسب است.شما نمیخواهید با وجود مکاتبات نادرست هیچگونه ارتباطی با یک مشتری، مصرف کننده و یا یک واسطه شروع کنید. “اعتماد” مهمترین فاکتور در هر رابطه تجاری است.
پس این خیلی مهم است که هم در”opt in” و هم عنوان موضوع ایمیل درباره محتوای ایمیل بسیار صادق و صریح بود. هر کار دیگری مردم را عصبانی و شما را به درد سر میاندازد.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!