موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

اولین شرکت مولتی لول مارکتینگ (mlm) دنیا

اولین شرکت مولتی لول مارکتینگ (mlm) دنیااولین شرکت مولتی لول مارکتینگ دنیا چه نام دارد؟ این شرکت از کجا شروع به کار کرد؟ دردسرهای آن چه بود و الآن چه جایگاهی در صنعت نتورک مارکتینگ یا فروش مستقیم چند سطحی یا mlm دارد؟ در این مقاله پاسخ این سئوالات را خواهیم یافت.

 

از بطن شرکت Nutrilite، بنیان‌گذاران اولین شرکت نتورک مارکتینگ دنیا یعنی ریچ دِووس و جی ون اندل متولد شدند. این دو در سال ۱۹۵۹ شرکت Amway را به عنوان اولین شرکت رسمی نتورک مارکتینگ دنیا تأسیس نمودند. اولین محصولی که این شرکت ارائه کرد، یک پاک کننده چندکاره با نام L.O.C بود. در سال ۱۹۶۱ فروش سالیانه این شرکت از مرز ۵۰۰ هزار دلار تجاوز کرد و محصول جدید SA8 نیز در همین سال وارد بازار شد.

 

دهه ۱۹۷۰ آغاز اتفاقات بزرگی برای Amway بود. در این دهه حجم فروش به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار رسید. در سال ۱۹۷۴، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) علیه Amway اقامه دعوی کرد و رسیدگی به پرونده قطور Amway آغاز شد که سرانجام در سال ۱۹۷۹ با پیروزی Amway خاتمه یافت.

 

در این سال Amway فرصت تجاری خود را به عنوان یک موقعیت سالم و قانونی به همگان اثبات نمود و FTC نیز قوانینی جامع در مورد نتورک مارکتینگ وضع کرد. Amway همچنان به رشد خود ادامه داد بطوریکه در دهه ۹۰، میزان فروش این شرکت به ۵ میلیارد دلار رسید. Amway برای تطابق با ابزار جدید و قدرتمند اینترنت، خواهر اینترنتی خود را با نام Quixtar در اواخر سال ۱۹۹۹ به جهانیان معرفی نمود. در سال ۲۰۰۰ شرکتی مادر به نام Alticor بوجود آمد که سرپرستی آن را فرزندان ریچ و جی به عهده گرفتند و Amway و Quixtar تحت رهبری و نام این شرکت به کار خود ادامه دادند.

محصولات این شرکت عمدتاً در سه دسته زیبایی، سلامتی و محصولات مصرفی در منزل قرار میگیرند.

 

نشریه معتبر فوربس، amway را یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی آمریکا معرفی کرده است. شرکتی که در بیش از ۹۰ کشور دنیا مصرف کننده دارد. رشد amway در چین بیش از هر کشور دیگری بود اما در سال ۱۹۹۸ به دنبال ممنوعیت هر نوع شرکت فروش مستقیم در چین، فعالیت این شرکت هم دچار افت شد اما پس از یک سری مذاکرات با دولت چین، توانست مجدداً فعالیت خود را شروع کند البته از طریق یک سری فروشگاههای خرده فروشی که توسط نمایندگان مستقل اداره می شدند! با این روال، میزان فروش amway در چین در سال ۲۰۰۶ حدود ۲ بیلیون دلار گزارش شده است.

 

امروز amway بیش از ۴۵۰ نوع محصول تولید می کند و آنها را در کنار محصولات دیگر شرکتها از طریق شبکه نمایندگان مستقلش به فروش می رساند.

جالب ترین نکته درباره amway این است که تا به حال بارها از سوی قانون گذاران کشورهای مختلف مورد تهاجم قرار گرفته اما در تمام موارد پیروز بوده و هرگز از پشتیبانی توزیع کنندگانش دست نکشیده است.

۲۰ دیدگاه

  1. سلام رئس کمپنی اموی کیست؟

    پاسخ
  2. سلام من. نتوورکر هستم الانم مدتیه دارم تو ی شرکت نتورک مارکتینگ در داخل ایران کار میکنم..بنظرم و با توجه به دلایلی که دارم و همینطور تجربه های خودم بنظرم این کار تو ایران از یک پشتوانه بالایی برخورداره. و اینکه تا چند سال آینده این کار یکی از شغل های،فعال جامعه میشه و همینطور بیشتر افراد جامعه از یک طریقی به این شغل وصل میشن..حالا انتخاب با خودتونه اگر میخواید به عنوان مصرف کننده و کسی که کالا از یک متمرکز دریافت میکنه باشید ک هیچ ولی اگر میخواید کسی باشید که به دور از حرف های بقیه راه ایندتونو هموار کنید الان بهترین موقعییهه

    پاسخ
    • در پتانسیل داشتن نتورک مارکتینگ شکی نیست ولی واقعاً جای سئوال وجود داره که با وضعیت فعلی شرکتهای ایرانی، اینها میتونن آینده دار و قابل اعتماد باشن؟
      من نظرم کاملاً منفی هست.

      پاسخ
  3. سلام یعنی هیچکدوم اژشرکت هایی ایرانی تویی زمینه نتورک مارکتینگ خوب نیست من درموردشون خیلی تحقیق کردم الان هم به یه شرکت رسیدم که به نظرم همه طرح درامدی منطقی داره هم محصولات خوب ومصرفی داره نظرشماچیه؟

    پاسخ
    • وقتتون بخیر
      به نظر من هیچ یک از شرکتهای فعلی توی ایران قابل اعتماد نیستند و از شرایط استاندارد یه شرکت نتورک مارکتینگ خوب، فرسنگها فاصله دارند… .
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  4. سلام روز شب بخیر
    جناب من میخوام استارت کار توی بازاریابی شبکه ای توی ایران رو بزنم
    دوتا سوال دارم
    ۱. که ایا این کار توی ایران جواب میده؟؟ و میشه یه دید بلند مدت روش داشت مثل کشورهای اروپایی
    ۲. شما برای استارت کدوم شرکت ایرانی رو پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ
    • سلام قربان
      سپاس از حضورتون.
      پاسختون رو مختصر و مفید میدم:
      ۱. نتورک مارکتینگ توی ایران جواب میده خیلی هم خوب ولی شرطش اینه که یه شرکت واقعی و درست و حسابی وجود داشته باشه که بشه بهش دید بلند مدت داشت… .
      ۲. با توجه به شرکتهای فعلی ایرانی، توصیه ای که من براتون دارم اینه که تا میتونید از اونها دوری کنید. این شرکتها رو نمیشه به هیچ وجه نمیشه حرفه ای دونست و دید بلند مدت بهشون داشت. فقط اگر خوش شانس باشید برای مدتی میتونید ازش سود حاصل کنید.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  5. Amway تا چند سطح mlm میده؟؟

    پاسخ
    • وقتتون بخیر
      اگر صادقانه عرض کنم، متوجه سئوالتون نشدم به کل. اگر کمی بیشتر توضیح بدید شاید بتونم در خدمتتون باشم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  6. slm
    من میخوام همه ی چیز هایی ک نیاز هست .هر بازاریاب شبکه ای بدونه با ریز ترین جزییاتش رو داشته باشم.میتونم از شما کمک بگیرم؟

    پاسخ
  7. سلام مهندس.
    من پلن درآمدی amway رو میخام

    پاسخ
  8. با عرض سلام و تشکر و خسته نباشید از سایتتون
    میخواستم بدونم تو ایران یا خارج از کشور دوره هایی برای صفر تا صد تاسیس نتورک مارکتینگ هست؟؟
    با توجه به فعالییت یکی از دوستانم و فعالییتش دعوت به کار شدم میخواستم بدونم میتونین یکی از اونایی که فکر میکنید فعالییت خوبی داره رو به من معرفی کنین…
    ممنون میشم زودتر جوابمو بدید به ایمیلم.

    پاسخ
    • سلام و تشکر
      تأسیس نتورک مارکتینگ؟ اگر منظورتون شرکت هست که نمیدونم اما اگر منظورتون کسب و کار نتورک مارکتینگ شخصیتون هست، بله دوره های متفاوتی وجود داره چه انگلیسی و چه فارسی.
      توی این دوره ها آموزش میبینید برای ساخت سازمان نتورک مارکتینگتون.
      اصولاْ آموزشهای نتورک رو باید از تیم و شخصی که شما رو دعوت به کار میکنه بخواید اما اگر در این بخش ضعفی از سوی دعوت کننده و تیم پشتیبانش مشاهده میفرمایید، اون وقت بهترین کار استفاده از منابع متعدد انگلیسی هست.
      بنده در خدمتتون هستم.

      پاسخ
    • باسلام
      معیار های زیر در کمک به شمابرای اخذ تصمیمی معقولانه برای انتخاب شرکت سودمند خواهد بود:
      ۱_پیشینه شرکت و سابقه کار آن
      ۲_محصولات وخدماتی که شرکت ارائه می دهد
      ۳_مدیران شرکت
      ۴_طرح بازپرداخت شرکت
      ۵_حمایت
      ۶_بین المللی بودن
      ۷_قانونی بودن
      ۸_…

      پاسخ
      • وقتتون بخیر و سپاس از حضورتون
        ۱. شرکتهای ایرانی کدومشون پیشینه ی خاصی دارن؟!! جز چند تا شرکت ساده هستند که اومدن شدن توزیع کننده دست بالای محصولات معمولی بازار؟!!

        ۲. چه چیز خاصی باید توی محصولات باشه؟

        ۳. مدیران شرکت باید چه ویژگی داشته باشند دقیقا؟ صرفاً تحصیل کرده بودن و مدرک داشتن کفایت میکنه؟

        ۴. طرح ها باید چطور باشن؟ بین طرح و محصولات چه ارتباطی وجود داره؟ افراد باید سراغ چه نوع طرحهایی برن؟

        ۵. حمایت منظورتون چیه؟ کی از چی باید حمایت کنه و چطور؟

        ۶. شرکتهای ایرانی بین المللی هستند؟!!! و اگر هستند تو چه کشورهایی و در چه سطحی فعالیت دارند؟!

        ۷. قانونی بودن و مجوز گرفتن چقدر تاثیر توی خوب بودن و مناسب بودن شرکت داره؟ درسته که شرکت باید قانونی باشه ولی آیا هر شرکتی که قانونی شد میشه بهش اعتماد کرد؟!

        خوشحال میشم بتونم پاسختون رو همراه سایر کاربران بخونم.

        شاد و سربلند باشید.

        پاسخ
  9. سلام آقای مهندس زاده
    اختری هستم مدت حدود ۱۰ روز قبل برایتان نوشتم که چطور می شود کتاب های نتورم لطفا ک را دانلود کرد ولی تا این لحظه چاسخی دریافت نکرده ام لطفا مرا راهنمایی فرمایید.
    با تشکر
    اختری

    پاسخ
    • سلام جناب اختری
      زیر همان کامنت پیشینتان، پاسخ دادم.
      به ایمیلتان هم خواهم فرستاد.
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!