موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

روش افزودن مطلب جدید به سایت

روش افزودن مطلب جدید به سایتمحتوا، معشوقه موتور جستجو

این عنوان، مناسب ترین عبارت برای توصیف ارزش محتوا از نظر موتورهای جستجو است. تولید محتوای جدید و با کیفیت چیزی است که یک سایت یا بلاگ را از نظر موتور جستجو تبدیل به یک معدن طلا می کند! به همین دلیل موتور جستجو عاشق آن سایت یا بلاگ می شود.

به دنبال تولید محتوا در سایت یا بلاگ، شاهد افزایش مراجعات روبات های موتورهای جستجو به بلاگ خود خواهیم بود. این یعنی افزایش تعداد صفحات ایندکس شده از سایت توسط موتور جستجو و افزایش شانس حضور در نتایج جستجوی کاربر و نهایتاً افزایش تعداد بازدید کنندگان بلاگ. اما توجه داشته باشید، موتور جستجو با هر اشاره ای عاشق نمی شود!!

 

چه نوع مطالبی به بلاگ خود اضافه کنیم؟

آیا موتورهای جستجو با تمام انواع مطالب، برخورد یکسانی دارند؟ صراحتاً باید گفت: خیر. موتورهای جستجو دیتابیس هایی از مطالب ایندکس شده قبلی دارند که در هنگام ایندکس کردن صفحات جدید، به آنها رجوع می کنند و در صورت تکراری بودن متن صفحه، ارزش آن در نظر موتور جستجو به شدت پایین می آید. همچنین مطالب طولانی و جامع دارای ارزش بیشتری در نظر موتور جستجو هستند. البته مطالب طولانی دارای مفهوم نه یک صفحه از لغات!

بلاگی که در آن به طور منظم مطالب جدید و با کیفیت ارائه می شود، رتبه بهتری در کلمات کلیدی مربوط به خود می گیرد و این مساوی است با افزایش شانس ورود بازدید کنندگان از موتورهای جستجو.

 

در دوره های زمانی خاص و با توجه به وقایع مهم در جریان در جهان، مطالب مربوط به آن واقعه دارای ارزش و اعتبار خاصی هستند. مثلاً اخبار مربوط به المپیک در زمان برگزاری مسابقات المپیک.

 

چطور به بلاگ خود مطلب اضافه کنیم؟

شاید کمی مسخره به نظر بیاید و با خود بگویید هر کسی می داند چطور مطلب اضافه کند اما افزودن مطلب در چهارچوب خاص، باعث بهبود رتبه مطلب در نتایج جستجو خواهد شد و بازدید کننده بیشتری برای شما خواهد آورد.

 

اما این چهارچوب خاص چیست؟ منظور رعایت یک سری قواعد در افزودن هر مطلب جدید است که به آنها اشاره می کنم:

  1. مورد اول، عنوان مطلب است که در نظر موتورهای جستجو ارزش بسیار دارد. سعی کنید عنوان مطلب شما کوتاه و مفید بوده و حاوی کلمه یا عبارت کلیدی اصلی مطلب باشد.
  2. استفاده از متا تگ توصیف یا description meta tag: این مورد هم بسیار اهمیت دارد. اگر سایت یا بلاگ شما دارای CMS طراحی شده اختصاصی دارد، حتماً امکان اضافه کردن تگ توصیف یا description را از طراح بخواهید. اگر از سرویس دهندگان رایگانی چون وردپرس یا بلاگر استفاده می کنید، می توانید نحوه افزودن این متا تگ را در گوگل جستجو کنید. CMS هایی مثل جوملا و وردپرس و … هم پلاگین های مخصوص برای این کار دارند.
  3. به ساختار URL دقت داشته باشید: URL هر مطلب باید تا حد امکان ساده و قابل فهم باشد و بهترین حالت، دارا بودن کلمات کلیدی متن است. کلاً توجه داشته باشید که ساختار URL هر مطلب به صورت ترکیبی از اعداد و علائم در نیاید و هر حالت دیگری که به خود بگیرد، بر این حالت ارجحیت دارد!!
  4. کلمات کلیدی: در متنی که مینویسید و به وبلاگ خود اضافه می کنید، از کلمات کلیدی مرتبط با آن مطلب استفاده کنید البته در حد اعتدال و طبیعی. مثلاً متنی که درباره کسب درآمد از اینترنت می نویسید، بهتر است حاوی کلماتی جون: “درآمد اینترنتی، کسب و کار اینترنتی، کار اینترنتی، کار در منزل، کسب درآمد از طریق اینترنت و …” باشد البته به صورت کاملاً طبیعی و بدون افراط.
  5. ایجاد دسته بندی مشخص برای مطالب: این کار کمک زیادی به موتورهای جستجو در ایندکس کردن سایت یا بلاگ و به کاربران در حرکت در بلاگ شما خواهد کرد. سعی کنید دسته بندیها واضح بوده و هر مطلب در بسته بندی کاملاً مرتبط با آن منتشر گردد.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!