موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

روش انتخاب عنوان یا title مناسب

انتخاب تایتل مناسب برای صفحاتبرای عنوان صفحات، معمولا نباید بیشتر از ۸۰ کاراکتر به کار برد. بیشتر موتورهای جستجو تگ عنوان را به ۵۰ تا ۸۰ کاراکتر می شکنند. اگرچه عنوان را تا ۵۰ یا ۸۰ کاراکتر کوچک می کنند بهتر است که عنوان را کوچکتر از این مقدار بسازید. شما به مختصرترین و صحیح ترین کلمه کلیدی که روان باشد، نیاز دارید.

برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب باید بدانیم چه کلمه کلیدی بیشتر سایت شما را توصیف میکند. همچنین باید دانست این کلمه چند بار جستجو شده است و اینکه چند سایت برای قرار گرفتن در موتور جستجو به خاطر این عبارت با هم رقابت میکنند.

SEOElite بهترین راه برای فهمیدن این مساله است، Goodkeyword.com هم کمک مفیدی است. و البته ابزار کلمه کلیدی که گوگل به رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است. لینک زیر ابزار گوگل را در اختیار شما قرار می دهد که البته صد در صد هم رایگان است:

ابزار رایگان انتخاب کلمه کلیدی مناسب

 

چیزی که شما به دنبال آن هستید این است که بفهمید کلمه کلیدی مورد استفاده در سایت شما چند بار جستجو شده است. اگر یک میلیون بار جستجو شده باشد عالی است ولی اغلب موارد اینطور نیست. بعد از این که کلمه ای با حداقل چند هزار (برای وب فارسی اگر به عدد ۲۰۰۰ رسیدید کلاهتان را بندازید هوا!) جستجو پیدا کردید باید بفهمید که چند سایت برای مقام اول با شما رقابت میکنند. برای فهمیدن این مورد، کلمه کلیدی خود را در گوگل یا یاهو جستجو کنید. تعداد نتایج جستجو برابر تعداد سایت های رقیب هستند. البته این یک حدود است و تعداد واقعی معمولاً کمتر است.


اگر یک میلیارد نتایج جستجو دارید، بسیار بعید به نظر میرسد که بتوانید در برابر تمام این سایت ها پیشرفتی داشته باشید. بهترین حالت برای کار کردن ترافیک وقتی است که جستجوی بالا و تعداد کم رقیب داشته باشیم.
برای کمتر کردن تعداد جستجو و رقبا باید کلمه کلیدی شما خاص باشد، برای این منظور میتوانید کلماتی را به عبارت مورد نظر اضافه کنید. کلمه “گربه” تبدیل به “گربه پشمالو شاد” میشود. اگر این هم جواب نداد باید کلمه کلیدی خود را تغییر دهید. مثلا به جای گربه بگویید “پیشی” و بعد آنرا مشخص کنید.
برخی مواقع نسبت رقابتی کلمه کلیدی برای سایت شما بسیار پائین است. در این حالت بهتر است یا کلمه کلیدی را عوض کرد یا کلمه کلیدی را انتخاب کرد که کمتر بد باشد.
همانطور که میبینید هر کسی یک یا دو سایت دارد که این باعث میشود پیدا کردن کلمه کلیدی سخت تر و سخت تر شود. سایت های بسیاری در حال رقابت برای یک کلمه خاص هستند.

میبینید که وقتی که عنوان خود را کوچکتر میکنید، سایتتان برای عنوانش یا کلمات مشابه در فهرست قرار میگیرد. این به این معنی است که سایت شما میتواند با رقبای بزرگی رقابت کند در حالی که شما سعی میکنید در جستجوهای کوچکتری در رده بالاتر قرار بگیرید. وقتی که به رده های بالای جستجو های کوچکتر برسید برای رقابت در جستجو های بزرگ آماده هستید. این شروع خوبی برای شماست و پوشش بیشتری نسبت به استفاده تنها از کلماتی مانند “گربه” و “پیشی” به شما میدهد.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!