موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

طراحی قالب وردپرس

طراحی قالب وردپرسوردپرس به دلیل محیط کاربر پسند و کاربری فوق العاده آسانش به یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا تبدیل شده است. در واقع باید گفت که اصل ساخت سایت یا بلاگ با وردپرس در قالب آن خلاصه می شود.

همان طور که قطعاً میدانید تعداد بیشماری قالب رایگان وردپرس وجود دارد که از منابع مختلف قابل دانلود هستند که حدود ۱۴۵۰ قالب مختلف را می توانید در سایت اصلی وردپرس به زبان انگلیسی دانلود کنید.

پوسته های فارسی شده رایگان در سایت وردپرس فارسی

اما شاید شما از آن دسته افرادی باشید که خودتان میخواهید قالب وردپرس خود را طراحی کنید. یعنی به دنبال ایجاد یک قالب وردپرس اختصاصی هستید. برای این منظور رعایت یک سری نکات الزامی است که در ادامه به آن می پردازیم:

۱۰ نکته حیاتی در طراحی قالب وردپرس

۱. رعایت استانداردهای HTML و CSS: خب مسلماً این مورد یک چیز کاملاً عادی است اما متأسفانه قالبهای وردپرسی زیادی وجود دارند که از این استانداردها پیروی نمیکنند. داشتن قالبی با کدهای مرتب و تمیز و سازگار با انواع مرورگرها الزامی است.

 

۲. رعایت استانداردهای کدنویسی وردپرس: درست مانند سایر نرم افزارهای منبع باز (open source) وردپرس نیز استانداردهای خاص خود را دارد که در طراحی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

۳. ()WP_head را فراموش نکنید: یک function که معمولاً در میان تگ آغازی و پایانی head قرار میگیرد و مورد استفاده بسیاری از افزونه های وردپرس است.

 

۴. در زمان استفاده از کدها دقت داشته باشید: منظور کدهایی است که برای انجام یک عمل خاص استفاده می شود. (hack) دقت کنید که از آنها صرفاً در قالب اختصاصی خود استفاده کنید و نه در قالبهایی که میخواهید عموماً منتشر کنید.

 

۵. کد نویسی را از یک قالب از پیش طراحی شده ساده شروع کنید و گسترش دهید.

 

۶. از رشته های منطقه ای شده استفاده کنید: توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران قالب طراحی شده توسط شما شاید به زبان انگلیسی آشنا نباشند پس از رشته هایی استفاده کنید که قالب را قابل ترجمه نمایند.

 

۷. از prefix های خاص خود در کد PHP استفاده کنید.

 

۸. قالب را وقتی دارای مطلب است تست کنید: برای این کار می توانید از افزونه ی WP Dummy Content استفاده کنید.

 

۹. قالب را برای همخوانی با function ها تست کنید: برای این منظور می توانید از افزونه ی theme check استفاده کنید.

 

۱۰. اگر قصد انتشار عمومی قالب را دارید، آن را تحت لیسانس GPL منتشر نمایید.

 

نکاتی که گذشت بسیار پیش پا افتاده به نظر می آیند اما در عین حال اهمیت زیادی در طراحی قالب وردپرس دارند.

در کنار تمام این موارد، شاید علاقه ای به طراحی قالب به شخصه نداشته باشید و ترجیح بدهید که کس دیگری قالب مورد نظرتان را طراحی کند یا اینکه قالبی دیده باشید و بخواهید آن را به فارسی ترجمه کنید. در تمام این حالات، می توانید از خدمات ما بهره بگیرید:

 

طراحی قالب وردپرس

 

طراحی قالب وردپرس اختصاصی برای مدیر یک سایت یا بلاگ درست مثل لوگوی اختصاصی یک شرکت می ماند که می تواند آن را از سایر همکارانش متمایز سازد.

 

منبع: catswhocode.com

مترجم: بهروز مهندس زاده

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!