موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

کلاه گذاشتن سر موتور جستجو!

کلاه گذاشتن سر موتور جستجوهمانطور که هر کسی که برای مدتی در بازاریابی اینترنتی بوده است میداند، کلاه گذاشتن همان بهینه سازی سایت برای موتور جستجو از طریق بهره گرفتن از ضعف موتور جستجو است.
در حال حاضر، گوگل و برخی موتورهای جستجو دیگر عاشق محتوای جدید هستند. ساده ترین راه به دست آوردن محتوای جدید در سه روش زیر خلاصه می شود:

۱. slogging(spam blogging) : اسلاگینگ یا اختلال در فوق بزرگ راه اینترنت با تعداد زیادی بلاگ تقلبی، که همه از یک جور اطلاعات، مطالب خریداری شده یا اطلاعات کپی شده از سایت های دیگر استفاده می کنند. این وبلاگ ها معمولا مطالبی دارند که از طریق کلمات کلیدی اصلاح شده اند. این برای پول در آوردن از طریق ادسِنس است. پول بسیار زیاد. آنها میتوانند دهها یا صدها همکار (Affiliate) یا طرح کسب درآمد به همراه داشته باشند تا پول بیشتری در بیاورند.

۲. هرزه نگاری بامقاله (Article spamming):وبسایتهای مطلب تقلبی که برروی کلمات کلیدی ادسِنسی که پول بیشتری می دهند، تاکید میکنند. معمولاً مانند اسلاگینگ هستند، اما بدون وجود وبلاگ.

۳. فید RSS : سایتهایی که کاملاً از فید های RSS تشکیل شده اند و به منظور تبلیغات میباشند.
این روشها این امکان را به مردم می دهند که از تبلیغات، کمپین های affiliate، رفرال ها، ادسِنس و تبلیغات PPC درآمد داشته باشند. همچنین به مردم اجازه میدهند رتبه صفحه خود را از روش های مختلف افزایش بدهند.
وقتی بسیاری از سایت ها به هم لینک میدهند، همه با یک طرح و همه با ذائقه بازاریابی، به خودی خود یک مزرعه لینک را تشکیل میدهند. هر سایت، سایت های دیگر را تغذیه میکند، و این قدرتی تولید میکند که هر کسی در موتور جستجو را غیر فعال میکند.

مجموعه روشهای فوق را black hat seo (بهینه سازی با روش کلاه سیاه) می نامند.

تأثیر این نوع بهینه سازی بر موتور جستجو

اگر تمام این سایت های تقلبی با محتوای مشابه در رده های بالای موتور جستجو قرار بگیرد، آنگاه شما امید پیدا کردن هر اطلاعات دیگری را از دست میدهید. این سایت ها همه کپی یکدیگر هستند. هم شخصی که دنبال اطلاعات میگردد و هم افرادی که سایت های مجاز دارند موفق نمیشوند کار خود را انجام دهند. این دقیقاً همان حالتی است که تا چند ماه پیش در وب فارسی میدیدیم: صفحات نخست نتایج جستجو در بیشتر کلمات کلیدی محبوب، مربوط به سایتهای تبلیغاتی بودند!

در مدت طولانی، موتور جستجو هم شکست میخورد. اگر هیچ کس قادر به پیدا کردن مطلب مورد نظر خود در موتور جستجو نباشد دیگر از آن استفاده نمیکند.

اگر این مطلب را حل کنیم، خواهیم دید افرادی که با کلاه گذاشتن بر سر سیستم برای مدت زیادی پول در می آوردند، دیگر مشتری ندارند. سرمایه از بین میرود، و اسپمر باید روش دیگری برای به دست آوردن سود باقیمانده پیدا کند.

نتیجه نهایی این است که همه ورشکست میشوند، موتورهای جستجو نابود میشوند، گوگل و یاهو فروشگاه خود را میبندند و پیدا کردن هرگونه نظمی در اینترنت به طرز باور نکردنی سخت میشود. وقتی تجارت ها، دانشجویان و عموم مردم منبع درآمد خود را که همان اینترنت است از دست میدهند، جامعه آرام نابود میشود.

قبل از این که بفهمید، به عصر حجر برگشته ایم و داریم کامپیوتر های خود را با چکش هایی که از عاج فیل ساخته ایم خرد میکنیم.

آیا واقعاً کسی به دنبال حذف موتور جستجو است؟

گوگل هم نمیخواهد. گوگل نمیخواهد سهام خود را به چند بازاریاب طمّاع ببازد. درنتیجه آنها نه تنها شروع به استفاده از الگوریتم های ضد اسپم در آخرین ورژن موتورهای جستجو خود کرده اند، بلکه افراد خوره کامپیوتر را نیز استخدام کرده اند.

وبسایت ها یکی بعد از دیگری از دور حذف میشوند، و اگر سایتی به عنوان عامل spamming شناخته شود در لیست سیاه موتور جستجو قرار می گیرد.

 

بهترین شیوه در حال حاضر این است که در بلک هت (Black Hat) درگیر نشوید. از کنار آن بگذرید، از آن، مانند یک ویروس، اجتناب کنید چرا که سایت شما را میکشد.

 

اسپم و بازاریابی اینترنتی

اسپم. چه کسی آن را میخواهد؟ چه کسی به آن نیاز دارد؟

جواب: فقط کسی که آن را می فرستند!

یکی از بزرگترین مزاحمت های بلاگها، اسپم است که به فعالیت ادامه میده و همه روزه افراد زیادی را از ایمیل خود متنفر میسازد!

پیام SEO امروز چیست؟ اسپم نفرستید. اگر از گرفتن اسپم متنفرید بقیه هم متنفرند. این باعث میشود مشتریان شما علیه شما باشند. بسیاری از برنامه های affiliate این نکته را بسیار مهم میدانند که روی بند ضد اسپم در قرارداد خود بسیار تاکید کنند. این مساله بسیار مهم شده است و در میان تمام سیستم های affiliate marketing دنیا به شدت بر آن تأکید می شود به جز سیستم های ایرانی!!!!!! سیستم های ایرانی اسپم فرستادن را یکی از روش های اصلی برای بازاریابی می دانند!

قانون های ضد اسپم بیشتر و بیشتری در حال تصویب شدن است، و affiliate ها به آن به عنوان یک بلک هت بزرگ نگاه میکنند. شمارا اخراج خواهند کرد و احتمال دارد به خاطر بدنام کردنشان، تحت پیگرد قانونی قرارتان دهند. نام یک کمپانی میلیون ها دلار می ارزد. البته در مورد ایران قضیه برعکس است و شاید به خاطر ارسال اسپم تشویق هم بشوید!

پس لطفاً یادتان باشد که درگیر این مسأله نشوید. ممکن است در کوتاه مدت برای شما پول داشته باشد ولی در بلند مدت هزینه خواهد داشت. و حداقل هزینه در ایران، بدنام شدن سایت یا بلاگ شماست… .

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!