موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

رویای کسب درآمد از طریق اینترنت

رویای کسب درآمد از طریق اینترنتدر بهبوهه ی اقتصادی جهان و در شرایطی که هر روز صبح باید به انتظار بیکار شدن عده ی زیادی باشیم، رویای کسب درآمد اینترنتی دیگر یک خواب بچه گانه نیست بلکه هر کسی در هر گوشه از جهان با هدف ایجاد امنیت شغلی برای خود و همچنین رسیدن به آرزوهایی که همیشه آنها را محال میدانسته است، به کسب و کار اینترنتی فکر میکند. کسب و کارهایی که می توان آنها را به صورت پاره وقت و در کنار کار اصلی انجام داد حتی بدون هیچ سرمایه اولیه ای!!! چنین سبکی از بیزینس است که به هر کسی جرأت فکر کردن به آرزوهای محال خویش را می دهد.

 

کسب درآمد از طریق اینترنت

 

همان طور که در پاراگراف فوق عرض کردم، شروع کسب درآمد از اینترنت حتی با سرمایه صفر هم امکان پذیر است. برای کسب درآمد اینترنتی نخستین نیاز فرد، یک بلاگ یا سایت است که به لطف پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن آن، سرویسهای رایگان بسیاری بوجود آمده اند که مدیریت بلاگ را برای هر کسی با هر سطحی از سواد فراهم میکنند.

مرحله بعد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، اضافه کردن محتوا به بلاگ است. اینجاست که افراد با اراده از هوس بازانی که به دنبال درآمد راحت و سریع هستند، جدا می شوند. فراهم کردن محتوای باارزش و جدید برای بلاگ شخصی یکی از کارهایی است که باید گفت پایه هر کسب و کار اینترنتی به شمار می رود. اگر داشتن یک وبلاگ کاری است راحت و بدون هزینه، به همان اندازه هم تأمین محتوای مناسب آن بلاگ، سخت و زمان بر است. اما باز هم خبر خوب اینجاست که برای تأمین محتوا هم نیازی به پول خرج کردن نیست.

تولید محتوا؛ کابوس رویا پردازان

با توجه به مطالب فوق، شروع کسب درآمد از طریق اینترنت منطقی به نظر می رسد اما اگر قرار باشد که هر کسی صرفاً با داشتن یک بلاگ رایگان بتواند به کسب درآمد بپردازد، دیگر چیزی به نام کار کردن بی معنی می شود! اینجا دقیقاً کابوس رویاپردازان گرامی است: جایی که باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند. در بین انبوه درخواستهای مشاوره از زمان راه اندازی ۸۴edu.net تا به امروز، کاملاً پی به میزان تلاشی که علاقه مندان به کسب درآمد از اینترنت داشته اند و انرژی که در این راه صرف کرده اند، برده ام. عمده افرادی که درخواست مشاوره داده بودند، به محض اینکه فهمیدند اینترنت راه راحت پول درآوردن نیست، به جرگه مدعیان “درآمد اینترنتی دروغه ” پیوستند.

 

من هم به همه حق میدهم که به دنبال درآمد زیاد باشند اما هرگز نمی توانم به کسی این حق را بدهم که بخواهد بدون زحمت و به قول معروف “مفتی مفتی” پول درآورد! شروع کسب درآمد اینترنتی هیچ هزینه ای ندارد (البته با تخصیص هزینه بخشی از کارها می تواند جلو بیافتد) اما ادامه مسیر نیازمند هزینه کردن است: تخصیص زمان و انرژی. البته در تمام حالات وقتی پول را وارد پروسه بیزینس آنلاین خود میکنیم، به حرفه ای تر کار کردن و درآمد بیشتر کسب کردن بیشتر نزدیک میشویم.

 

خب تا اینجا به غربال مدیران واقعی کسب و کار اینترنتی و رویاپردازان صرف پی بردیم یعنی تأمین محتوانی سایت/ بلاگ.

درآمد اینترنتی؛ حقیقتی مهم

اما سئوالی که حتماً در ذهن شما شکل گرفته است: چرا باید این مطالب در قالب یک مقاله نوشته شود؟

 

با گذر زمان و نا امن تر شدن موقعیتهای شغلی افراد مختلف در سازمانهای متفاوت، حرکت یه سمت کسب و کارهای اینترنتی به عنوان یک شغل پاره وقت به شدت افزایش خواهد یافت. د این بین بسیارند افرادی که تصور می کنند اینترنت یک شوخی است که در این شوخی فقط یک سایت برای ثروتمند شدن لازم است. دلیل اصلی نوشتن این مقاله اعلان خطر به همین عزیزان است تا از هدر دادن سرمایه و زمان خود برحذر باشند.

 

هرگز قصد تخریب کاخ آرزوهای این عزیزان را نداشته و ندارم اما خیلی دوستانه به عرض می رسانم که راحت ترین کاهای دنیا همان است که به دستور ئیس و برای حقوق گرفتن از وی انجام می دهید و آنچه که آن را درآمد سریع و راحت می نامند، هرگز در اینترنت و بیزینس های آنلاین یافت نخواهد شد. بهتر است قبل از شروع مسیر، خوب بدانید که کسب درآمد از اینترنت به هیچ وجه آسان نیست و بر خلاف ظاهرش، زمان می برد و انرژی می طلبد.

 

کلاهبرداریهای اینترنتی؛ زاده ی هوس رانی

 

بحث داغ کلاهبرداری اینترنتی نتیجه همان ذهنیت سریع و راحت ثروتمند شدن است که ذهنیت غالب افرادی که به این سمت می آیند را شکل می دهد. راهها و روشهایی ابداعی که مدعی تبدیل ۱۰۰ تومان به ۱۰۰ میلیون تومان هستند!! و متأسفانه بسیار هم پرطرفدارند چرا که: “مفت باشه، کوفت باشه!”

 

راه اندازی یک سایت یا بلاگ می تواند کاملاً رایگان باشد و اشتیاق سریع ثروتمند شدن هم بسیار فراگیر. با این حساب شعارهایی مثل “کسب درآمد میلیونی از اینترنت” می تواند افراد بسیاری را به خود جذب کند! و این یعنی مدیر سایت یا وبلاگ می تواند خیلی سریع پول کلانی به جیب بزند. همین جا به همه شما خوانندگان عزیز اعلام میکنم که هرگز و هرگز نخواهید توانست از طریق اینترنت و در طول یک شب؛ راه صد ساله را طی کنید. به جرأت میگم میشه در مدت زمان کمتری به رویاها جامه عمل پوشاند اما هرگز نمی توان ظرف یک شب به ثروتهای میلیاردی دست یافت.

 

رویای کسب درآمد از طریق اینترنت را می ستایم اما به همان نسبت هم سریع ثروتمند شدن را نکوهش میکنم چرا که ذهنیتی است بسیار مخرب که می تواند تمام انرژی شما را هدر دهد. پس در کنار جدی گرفتن کسب و کار اینترنتی خود، تخصیص زمان مفید به آن برای انجام کار مفید را هم فراموش نکنید تا در بیزینس آنلاینتان به موفقیتهای مطلوب دست یابید.

 

 

۹ دیدگاه

  1. چشم سعی میکنم بزودی دوران بازاریابیم رو در قالب یه داستان بیان کنم.

    پاسخ
    • این لطف شما به کل وب فارسی هست.
      منتظر مطلب شما هستم.
      موفق باشید.

      پاسخ
      • با سلام
        ساناز(نام مستعار)
        قبل از همه چیز باید بگم که من پسرم اما چرا اینجا گفتم ساناز بماند.لطفا نپرسید .مرسی

        این داستان منه که بنا به در خواست مدیر محترم سایت نوشتم
        داستان از اینجا شروع میشه زمستان سال گذشته با یکی از دوستام تو یکی از کلوپ های شهرمون بودیم که بحث در امد اینترنتی
        مطرح شد این دوستم قبل از من بازاریابیو شروع کرده بود. کلا بچه زرنگی بود .به درامد اینترنتی هم دست پیدا کرده بود.
        خلاصه دوستم با شوق دوق از درامد اینترنتی تعریف می کرد.بعضیا با تمام حواس گوش به حرفای دوستم میدادندو بعضیا هم بیخیال بودند و سرگرم بازی خودشان(به نظره خودم اونا فکر می کردند که رفیقم داره چرند می بافه!!).خلاصه خیلی ها مشتاق شدند که درامد اینترنتی و تجربه کنند!! به دنبال در امد اینترنتی هم رفتند اما بعد چند روز بعد چند هفته یکی یکی نا امید شدند و گفتند همه این حرفها سرابی بیش نیست!!! من خودم تو این میان فقط نظاره گر بودم نه درامد اینترنتیو تایید کردم و نه رد! اما هزاران سوال بی جواب از ذهن رد میشد.با خودم میگفتم خدا نکنه این رفیقم گرفتار شرکتای هرمی شده باشه! یا اینکه نکنه صبح تا شب باید همش کلیک کنند و از اینا(اخه بعضی از درامد ها کلیکیه که من خودم بشخصه این چیزا رو چرت میدونم)و خیلی سوالات دیگه. اما زود قضاوت نکردم!!! خلاصه گذشت و گذشت همین رفیقم به من گفت تو چرا امتحان نمیکنی؟ یه adsl ثبت نام کن و یه مودم بگیر و منم یکم راهنمایییت میکنم و کارت رو شروع کن.واقعییتش من با این حرفاش وسوسه شدم!!خلاصه تصمیم رو گرفتم که برم توخط درامد اینترنتی و اینم میدونستم خیلیا قبل من دست به این کار زدندو شکست خوردند.اما من ادمی هستم با افکار منطقی.با خودم گفتم من منم و دیگران هم خودشان! من تفکر خودم رو دارم و دیگران تفکر مخصوص به خودشان! خلاصه با راهنماییهای دوستم و توکل به خدا کارمو شرو کردم(در اخر حرفام سعی میکنم من بیشتر از رفیقم شما رو راهنمایی کنم)
        به من گفت میری اول تو بعضی از سیستم های همکار در فروش ثبت نام میکنی و مطالب اونا رو تو وبلاگات میریزی و کارت روشروع میکنی با یکم توضیحات بیشتر که خودم در اخر مفصل از رفیقم براتون توضیح میدم.
        وای ی ی ی که چقد اولا سخت بود هر روز کار میکردم و مطلب میریختم با وبلاگم ور می رفتم اما دریغ از یک ریال درامد!!!
        این کارم چندین هفته طول کشید اما باز نتیجه نمیگرفتم.یاس و نا امیدی من و کلا گرفت یاد حرفای بچه های کلوپ افتادم که همشون میگفتند که درامد اینترنتی سرابی بیش نیست.
        اما من به خودم ابمان داشتم دعا زیاد میکردم از خدا میخواستم تو این راه کمک کنه. بلاخره گذشت و گذشت اولین ثمره کارمو
        بعد ۲ماه و نیم دیدم دیدم تو پنل مشارکتیم یه سفارش ثبت شده که پورسانت من میشد اگه اشتباه نکنم ۶ هزار تومان.
        واقعا خوشحال شدم این سفارش برای من ثابت کرد که واقعا درامد اینترنتی وجود داره!! این بار با روحیه مضاعف و ۲چندان

        کارمو ادامه دادم اکثرا به این فکر بودم باید من تکنیک بازار یابیمو بهتر کنم مدعی این بودم که میتونم بهتر از این باشم و باید بهترین راه ها رو پیدا کنم.
        باز گذشت و گذشت این بار من هفته ای ۱ الی ۲ تا سفارش داشتم ولی هیچ وقت به این چیزا رضایت ندادم.یاد یه حرفی از باب راس نقاش معروف افتادم که می گفت: اگه یه وقت نقاشی بکشین و در اخر از اون نقاشی لذت کامل ببرین و به خودتون بگین
        این نقاشی از نظر من بی نقص و عیبه بدونین که اخر استعدادتون تا همونجاست!! واگه بگین این نقاشی من یه چیزی کم داره
        و اینا بدونین که استعدادتون بیشتر از ایناست. من خودم و مصداق این حرف باب راس میدونستم با خودم میگفتم حتما یه جای کارم ایراد داره باید بهتر ازاین بشم .خدا کمک کرد که فروشم بیشتر و بیشتر شد. دیگه کار به جایی رسید که هر روز من سفارش تو پنل مشارکتیم داشتم.خدا رو همیشه شاکر بودم تا رسیدم به الانی که روزانه بین ۱۰۰-۲۰۰ هزار تومان درامد دارم
        با ۷ ساعت کار روزانه! اما من باززززززز میگم حتما باید بهتر از این بشم الان من تو سایتی که کار میکنم نزدیک ۱۵۰۰۰ هزار نفر بازاریاب که بین اینا چندین هزار نفرش فعال هستند من نفر اول هستم.خدا سر شاهده همه ی حرفم حقیقت محض و بس.

        به عنوان یه داداش کوچکتر چند تا توصیه براتون میکنم برا شماها یی که میخوایین به این کار بپیوندید
        ۱.اول اینکه یقین پیدا کنین که به این زودیا نیمیتونین به درامد اینترنتی دست پیدا کیند!(چون اگه زود نتیجه نگیرید زود دلسرد می شید و
        کارتون رو بیخیال میشید)
        ۲.سعی کنین تا اونجا که میتونین با هیچ یک از دوستاتون یا اقوام و نزدیکاتون راجب کار اینترنتی بحث نکنید .(دلیل من اینکه
        چون اکثرا دانش اینترنتی دور بر مون کمه به همین خاطر خواه یا ناخواه دلسردتون میکنند!)
        ۳.تو کاراتون با صداقت باشین .باز تاکید میکنم صداقت بخرج بدین و از خدا غافل نشین همش دعا کنین و تلاش و ضمیمه ان.(من واقعا نتیجه این حرفی که میزنم و دیدم)
        ۴.به خودتون ایمان داشته باشین .باور کنین باور کنین باور کنین به اون چیزی که فکر میکنین می تونین دست پیدا کنید(از ته دلم این حرفو گفتم و به این حرفی که زدم ایمان دارم)
        و اما کمک من برای شما دوستای گلم در رابطه با نحوه درامد زایی
        ۱. اولین و اخرین هدفتون تو اینترنت این باشه که چگونه زبان گوگل google رو بشناسین. باز تاکید میکنم مهمترین کارتون پیدا کردن زبان گوگل باشه. ببینین گوگل کدوم مطالب رو دوست داره! به چه نوع سایت هایی علاقه داره!!
        به چه چیزایی اهمیت میده از چه چیزایی بدش میاد و …
        ۲. سعی کنین قالب وبلاگاتون ساده باشه(من بیشتر حرفام با وبلاگ نویس هاست تو زمینه سایت من تجربه ندارم اما

        بعضی از حرفام به درد اونایی که سایت مینوسن هم میخوره)تا اونجا که میتونین از کد های جاوا اسکریپ استفاده نکنین.چون اقای گوگل خوشش نمیاد.گوگل به وبلاگای ساده با مطالب پر محتوا بیشتر اهمیت میده!!!
        ودلیل دوم اینکه مردم هم از وبلاگ های پر زرق و برق خوششون نمیاد وبلاگای ساده رو بیشتر می پسندند
        ۳. سعی کنین عناوین مطالبتون رو به حالت های مختلف بنویسد.مطالبتون یکی اما عنوان مطالب مختلف.مثال:
        اگه شما مثلا تو وبلاگتون میخوایین ادکلن لالیک تبلیغ کنین مینویسین .۱خرید ادکلن لالیک ۲ فروش خوشبو ترین ادکلن ۳.پر فروشترین ادکلن میان مردم ۴ ادکلن با بوی ماندگار و …..
        ۴. سعی کنین از همه وبلاگا استفاده کنین هرکدوم از وبلاگا امکانات خاص خودشو داره مثل رز بلاگ-زرین فا –
        بلاگ تز – فارسفا – میهن بلاگ – پرشین بلاگ – اریا فا- جوان بلاگ- روم فا – عسل بلاگ – نیلو بلاگ – شاپرزفا – شاپ لاگر – بلاگ ها – زمین بلاگ – یاس بلاگ – بلاگ اسکای و ….(منظورم اینکه فقط تو بلاگفا کار نکنین)

        ۵ . برای index شدن مطالبتون(یعنی شناختن مطالب تو google ) همیشه ۱ وبلاگتون رو اپ دیت کنین۲ سعی کینین تبادل لینک کنین تا اونجا که می تونین بزارین لینکتون کنن شما لینک نکنین( منظورم بک لینکه که گوگل خیلی دوسش داره)
        ۵.
        ۶. تا اونجایی که می تونین وبلاگتون رو تخصصی کنین.مثلا اگه همون ادکلن رو میخوایین تبلیغ کنین اسم وبلاگتون رو راجع به ادکلن بزارین مثل فروشگاه بزرگ ادکلن مردانه و زنانه! شرح وبلاگتون هم همین طور(google اهمیت خاصی به عنوان وبلاگ میده اسپایدرای گوگل قبل از همه چیز اول و اخر وبلاگتون رو میخونن)
        ۷. از کلمات کلیدی غافل نشین . باز به مثال ادکلن برگردیم . تو جای مخصوص کلمات کلیدی می نویسین, ادکلن, خرید ادکلن,قیمت ادکلن,فروش عطر,خرید پستی ادکلن,و .. سعی کنین مثل من تک تک این کلمات و مناسب مطلبی که می خوایین بزارین بنویسین و از هم با ویرگول جدا کنین.
        ۸. یکی از بهترین کارایی که باید بکنبن این باشه که ببینین تو اون عنوانی که مطلب نوشتین کدوم وبلاگ ها اول هستن!!
        این خیلی مهمه برین وبلاگشون رو با دقت تمام نگاه کنین (اینی که گفتم یکی از رازهای موقیت خودمه یکم اینی که گفتم رو جدی بگیرین)
        ۹. سعی کنین فکر مردم رو بخونین یعنی خودتون رو بزارین جای خریداری که میاد تو گوگل مطلب مورد نظرش رو سرچ میکنه ببینین چیا میتونه این خریدار رو مجذوب خودش بکنه!!!(حتما گرفتین چی میگم روش فکر کنین)
        ۱۰. اصلا و اصلا اصلا با عکس و نمیدونم اسمس جدیدو نیمدونم گذاشتن لینک دانلود و فیلم و … برا خودتون بازدید کننده جذب نکنین! این کارا وقتتون رو هدر میده شاید بفروشین اما تلاش زیادی باید بکنین که ارزش صرف کردن وقتتون رو نداره و فروش کمی رو در بر داره
        ۱۱. تند تند قالب وبلاگتون رو عوض نکنین, سعی کنین یه قالبی باشه که اونو از اول استفاده میکنین(مثل این میمونه که ما خونمون رو عوض کنیم دیگران تو پیدا کردن خونمون به مشکل بر میخورن منظورم از دیگران اقای گوگل هستش)
        ۱۲. به پیج رنک که همون امتیاز دهی از طرف گوگل هستش اهمیت بدین پیج رنک از ۰ -۱۰ هستش اگه اشتباه نکنم facebook پیج رنکش بیشتر از همه سایت هاست. (اگه به توصیه هایی که قبل از این گفتم عمل کنین پیج رنکتون بالا میره)
        ۱۳. برا زودتر شناخته شدن مطالبتون تو گوگل یه gmail درست کنین بعد از طرق webmaster گوگل وبلاگتون رو اد کنین بعد یه کد وریفای میده این کد رو در زیر تایتل قالبتون بزارین تا گوگل سایت شما رو زودتر بشناسه
        ۱۴. بقیش با تلاش مداوم یاد میگرین خدا بهتون کمک میکنه ایمان داشته باشین.
        تا یادم نرفته بگم اگه خواستین با ایران مارکت سنتر و یا فروتل شروع کنین این ۲ تا شرکتهای معتبرین. و اگر سوالی در این رابطه داشتین میتونین یه ایمیل بهم بزنین و سوالتون رو مطرح کنین اگه بتونم حتما کمکتون میکنم . ami.r125@yahoo.com
        در اخر اینو اضافه کنم من بیشتر از اون راهنمایی های دوستم که به من کرد من شما رو راهنمایی کردم و خدا سر شاهده همه حرفام رو با صداقت تمام گفتم باشد امیدوارم که این حرفام مفید واقع بشه یه ثوابی برده باشم. فقط یه خواهشی دارم از ته دلتون دعا کنین من به عشقم برسم (اینم بگم یه وقت فکر نکنین اسم عشقم ساناز هستش نه یه چیز دیگست . بماند) .فدای همتون .علی یارتون

        پاسخ
        • تا اینجا عالی بوده. لطف کنید از طریق بخش تماس با من یه ایمیل به من بزنید تا چند تا سئوال بپرسم از حضورتون و چند نکته رو خدمتتون عارض بشم و در نهایت اجازه بگیرم برای انتشار این متن عالی شما به عنوان یک پست در بلاگم… .
          منتظر تماستون هستم

          پاسخ
          • با سلام.معذرت که دیر جواب شما رو دادم.چون وقت نکردم.اگه سوال خاصی دارین به همین ایمیلی که گفتم ایمیل بزنین.ممنون

            پاسخ
            • سلام.اسم واقعی من مهدی (معدزت بیشتر از این نمی تونم خودم رو معرفی کنم)من بالغ بر بیش از ۵۰۰ تا وبلاگ دارم یه وبلاگ خیلی خیلی ساده که میتونم براتون معرفی کنم این وبلاگمه http://1cd.limooblog.com/.موفق و پیروز باشید

  2. با سلام.منم در امد اینترنتی و از دی ما سال قبل شروع کردم.اولا خیلی سخت بود.با وبلاگ کارمو شروع کرردم.خسته کننده بود اما دست از تلاش بر نمی داشتم با اینکه بعد ۲ ماه تو پنل مشارکتیم تو یکی از سایت های همکار در فروش یک سفارش ۶ هزار تومنی ثبت شد(منطورم پورسانته)خیلی خوشحال شدم دیگه یقین پیدا کردم میشه واقعا پل در اورد باز ادامه دادم تاکار جایی رسید هفته ای ۱ -۲ تا سفارش داشتم.تلاش کردم و نلاش کردم تا تکنیک های بازار یابیمو بهتر کردم.تا اینکخ بعد عید هر روز سفارش معلق دارم فروشم خدارو شکر زیاده.الانم در حد ۱۰۰-۲۰۰ تومن در یک رزو سفارش معلق دارم!!!یعنی ۱۰۰-۲۰۰ هزار تومان روزانه درامد دارم.باور کنین با زحمت میشه با تلاش مداوم میشه.الانم تو فکر اینم برسونم به ۵۰۰ تمان در روز و بعد از اون ۱ میلیون در روز.اینم بگم من خیلییییییییییییی زحمت کشیدم بعضی روزا رو تکنیکم ۱۶-۱۸ ساعت کار میکردم!!! ولی الن دیگه ۷-۸ ساعت کار میکنم!!! چون تکنیم بهتر شده.ولی باز دنبال تکنیکای بهترم!.

    پاسخ
    • تبریک میگم بهتون
      خوشحال میشم در قالب یک متن، داستان موفقیتتون رو برای من ارسال کنید تا با انتشار در بلاگم به بقیه نشون بدیم که تنها چیزی که لازمه، اراده هست و تلاش.

      براتون آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
      شاد باشید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!