موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

کسب درآمد اصولی با سیستم های همکاری در فروش

کسب درآمدتعداد بیشماری سیستم همکاری در فروش وجود دارد که هر یک اعضاء بسیاری دارند. دیده شده است که یک وب مستر در ۵ یا ۶ سیستم (حتی بیشتر از این) عضو شده و سایت یا وبلاگ خود را با کدهای آنها پر کرده است. یعنی وقتی وارد سایت وی می شویم، احساس میکنیم صفحه نیازمندیها را باز کرده ایم! در این مقاله نحوه کار مناسب با سیستم همکاری در فروش انتخابی خود را فرا میگیریم.

عضویت در سیستمهای همکاری در فروش

شاید بزرگترین مشکل در دنیای affiliate marketing فارسی: عضویت در سیستمهای متعدد. به نظر من درونمایه ی چنین عملی این طرز فکر است که با عضویت در سیستمهای زیاد، می توان از چند مسیر مختلف درآمد داشت. بحث multiple income stream (مسیرهای چندگانه درآمدی) که در کسب و کارهای اینترنتی یک مزیت بزرگ به حساب می آید، در مورد روشهای مختلف کسب درآمد از اینترنت است نه فقط یک روش خاص یعنی همکاری در فروش. در قدم اول باید این ذهنیت را کنار گذاشت. رمز موفقیت در بیزینس همکاری در فروش، ارائه محصولات متعدد نیست که تمرکز و برنامه ریزی مناسب است. به مثال زیر دقت کنید:

فردی قصد راه اندازی یک فروشگاه پوشاک با سرمایه محدود دارد. وی برای راه اندازی فروشگاه خود به سراغ انواع لباسهای بچه گانه و زنانه نمی رود که با توجه به سرمایه ی خود، مدلهای مختلفی از مثلاً لباسهای بچه گانه را عرضه کرده و تبلیغات خود را بر همین نوع کالا متمرکز می کند. بودجه تبلیغاتی مورد نظرش را هم طوری تنظیم می کند که بهترین بازده را داشته باشد. یعنی مستقیماً به سراغ بازار هدف خود می رود تا اینکه شروع به توزیع بی هدف تراکت کند. با این حساب بودجه تبلیغاتی خود را هدر نمی دهد که آن را در بهترین مکانها صرف می کند.

 

البته مشخص است که در مثال ما، فرد می تواند با ارائه محصولات مختلف هم درآمد داشته باشد اما ارائه یک سری خاص باعث جذب بیشتر متقاضیان آن سری می شود و این یعنی شهره شدن در یک کلاس خاص از محصولات. این مهم دقیقاً در مورد کسب درآمد از اینترنت از طریق همکاری در فروش با سایت هم صادق است.

 

اگر سایت یا وبلاگی دارید که می خواهید از طریق همکاری در فروش در آن به کسب درآمد بپردازید، توصیه میکنم به صورت تخصصی کار کنید تا اینکه هر محصولی از هرجایی را از طریق کدهای اسکریپت معرفی کنید. مثلاً اگر سایتی درباره ورزش دارید، چندان جالب نیست که محصولاتی درباره طراحی معرفی کنید.

با عضویت در یک یا نهایتاً دو سیستم همکاری در فروش هم خواهید توانست محصولات مرتبط با موضوع کاری خود را بیابید و نیازی نیست تا تمام سیستم ها را برای عضویت برگزینید و از هر یک، یک یا چند بنر در سایت خود قرار دهید!

همکاری در فروش محصولات مرتبط

احتمالاً این مهمترین کار شما است. اگر می خواهید از طریق همکاری در فروش در سایت یا وبلاگ خود درآمد داشته باشید، اولین و مهمترین قدم این است که محصولات مرتبط با مطالب خود را یافته و آنها را معرفی کنید. مثال زیر را در نظر بگیرید:

 

فرض می کنیم وبلاگی درباره ی تناسب اندام دارید و در آن مقاله ای با موضوع «لاغری صحیح» می نویسید. بهترین روش معرفی محصول در این حالت این است که مقاله ای جدید و به روز نوشته و در میان آن به صفحه محصول مرتبط با موضوع مقاله یعنی «لاغری صحیح» لینک دهید. اگر مقاله شما، مقاله ای کامل باشد قطعاً پیشنهادی که برای خرید محصول ارائه کرده اید نیز با اقبال مواجه خواهد شد.

برای یافتن بهترین محصول مرتبط با موضوع مطلبتان می بایست در سایت سیستم همکاری در فروش به جستجو بپردازید. این کار زمان بر خواهد بود اما سود خوبی در آن نهفته است چرا که بهترینها را برای ارائه خواهید یافت.

استفاده از اسکریپتها؛ ممنوع

استفاده از اسکریپتها برای معرفی محصولات یکی از روشهای پرطرفدار در میان وب مسترهای فارسی زبان است اما معایبی در آن وجود دارد:

۱. استفاده از این کدها، سرعت سایت یا وبلاگ شما را پایین می آورد و این کار برای کاربر ایرانی یک نوع شکنجه است. همه ما درباره سرعت اینترنت در ایران اطلاع داریم؛ پس نباید کاری کنیم که سرعت لود شدن صفحاتمان افزایش یابد. استفاده از اسکریپتها مخصوصاً در مورد سرورهای ضعیف تر، باعث کندی بیش از حد صفحه خواهد شد و این یعنی اینکه بازدیدکننده دیگر برنخواهد گشت!

۲. اما مسأله بسیار مهم این است که در صورتی که بازدید کننده نمایش اسکریپتها را در مرورگر خود غیرفعال کرده باشد، آنگاه قادر به مشاهده محصولات معرفی شده شما نمی باشد.

این دو مورد، دلایل بسیار محکمی برای عدم استفاده از اسکریپتها در میان مطالب است.

 

بهترین روش برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

پیدا کردن مطالب مفید برای هر کاربری یک ارزش است. اگر شما ارائه دهنده مطالب جدید در بک موضوع خاص باشید، کاربر ارزش خاصی برای سایت یا وبلاگ شما قائل خواهد شد و در این حالت پیشنهادات خرید شما، به صورت جدی تر مورد بررسی قرار میگیرد. درست مانند اینکه پیشنهاد متخصص پوست درباره خرید شامپو را به پشنهاد پزشک عمومی در این باره، ارجح می دانیم.

 

نویسنده: بهروز مهندس زاده

۳ دیدگاه

  1. سلام.آقا اسکریپت چیه؟

    پاسخ
    • سلام
      اسکریپت بسته نرم افزاری مبتنی بر وب هست که فعالیت خاصی رو برای مدیر خودش، ممکن میکنه. مثلاً اسکریپت همکاری در فروش میتونه امکان ارائه سرویس همکاری در فروش رو به مدیر بده.

      پاسخ
  2. با سلام…امیدارم حالتون خوب باشه…ببخشین من خیلی به کار اینترنتی علاقه دارم به تازگی در بازاریابی فروشگاه ۵۰۴۰عضو شدم ولی اصلا بلد نیستم …. تبادل لینکوو……….هم بلد نیستم میشه شما کمکم کنین..اگه زحمتی نیس؟ممنون.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!