موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

موفقیت در همکاری در فروش

در مقالات مختلفی که در سایت نوشته ام و به مرور به تعداد آنها هم افزوده خواهد شد، بارها از همکاری در فروش به عنوان محبوب ترین و سودده ترین بیزینس آنلاین نام برده ام. و البته که اگر به سایتها و وبلاگهای مختلف فارسی نگاهی بیاندازید، بدون شک بنر و لینک باکس های متعدد سیستم های همکاری در فروش متفاوت فارسی را شاهد خواهید بود که صفحات سایتها را بیشتر شبیه ویترین کرده اند تا منبعی از اطلاعات به درد بخور! در این مقاله به ساده ترین روش انجام همکاری در فروش اشاره خواهم نمود.

 

عضویت در سیستمهای مناسب

 

بعد از راه اندازی سایت یا بلاگی در زمینه ای دلخواه، باید به عنوان اولین قدم در مسیر همکاری در فروش به سراغ عضویت در سیستمهای همکاری در فروش برویم. تعداد سیستمهای همکاری در فروش در زبان فارسی به صورت تصاعدی در حال افزایش است طوری که شاید بتوان گفت هر روز یک سیستم جدید متولد میشود. اما آیا همه این سیستمها قابل اعتمادند؟

همکاری در فروششاید با خود بگویید “چه فرقی میکند وقتی عضویت در آنها رایگان است” اما نکته همینجاست: اول اینکه مسلماً سیستم همکاری در فروشی که برای عضویت از شما پول بگیرد به هیچ وجه قابل اعتماد نیست اما از آنجایی که به ندرت چنین حالتی پیش می آید، پس بهتر است به باقی قضیه بپردازیم؛ چرا با وجود رایگان بودن عضویت، باز هم باید دقت کرد؟

 

فراموش نکنید که شما زمان می گذارید و با توجه به زمانی که می گذارید باید سوددهی داشته باشید. اگر قرار باشد در سیستمهایی عضو شوید که محصولات مناسبی ندارند، تسویه حساب منظم نداشته یا تسویه حسابشان با شرایط عجیب انجام می گیرد، در آماده سازی و ارسال محصولات کوتاهی می کنند، سرورهای ضعیفی دارند و … آنگاه باید قید سوددهی را بزنید و صرفاً خودتان را سرگرم کنید!

 

ویژگیهای سیستم همکاری در فروش مناسب

خب ببینیم یک سیستم خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد:   ۱. میزان پورسانت محصولات منطقی باشد: پورسانت کم و زیاد هیچ یک منطقی نیستند چرا که پورسانت کم پاسخگو نیست و پورسانت زیاد اغلب با قیمت بالای محصولات همراه است که این یعنی شانس فروش کمتر.   ۲. وجود آموزش در سیستم: اینکه مدیر سیستم یا شرکت همکاری در فروش برای انجام این بیزینس آموزشهایی منطقی در نظر گرفته باشد خیلی مهم است. البته در سیستم های همکاری در فروش فارسی عمدتاً چنین چیزی وجود ندارد! البته بخش آموزش همکاری در فروش در ۸۴edu.net می تواند جای خالی آموزش در سیستم های همکاری در فروش را پر کند. البته بخش بازاریابی اینترنتی و سئو هم نباید فراموش شود.   ۳. نوع محصولات: نوع محصولات سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما خب در این زمینه هم نمی توانیم مانور چندانی در وب فارسی بدهیم. در واقع باید محصولاتی برگزینیم که با موضوعی که درباره آن در سایت یا بلاگ خود می نویسیم، نزدیکی داشته باشند اما متأسفانه در وب فارسی باید درباره موضوعی بنویسیم که محصولات مرتبط با آن در سیستم های همکاری در فوش فاسی وجود داشته باشد! یعنی دقیقاً برعکس عمل کنیم! عمده محصولات سیستمهای همکاری در فروش فارسی مشابه یکدیگر هستند پس با این حساب کار چندان سختی از این جهت نخواهیم داشت. فقط توجه داشته باشید که این محصولات در هر سیستم با قیمت متفاوتی به فروش می رسند. پس محصول را از سیستمی برگزینید که قیمتی منطقی تر داشته باشد.   اما اگر وبلاگ یا سایتی به زبان انگلیسی دارید، حتماً به ارتباط نزدیک محصولات و موضوع مطالبتان دقت داشته باشید.   ۴. شرایط تسویه حساب: یکی از مهمترین بخشها برای بررسی در سیستمهای همکای در فروش مختلف است. ببینید کف پرداخت یعنی حداقل مبلغی که باید به آن برسید تا پرداخت انجام گیرد، چقدر است؟ رابطه بین میزان پورسانت محصولات و کف پرداخت باید منطقی و قابل حصول باشد. دقت داشته باشید که تسویه حساب هر چند وقت یک بار صورت می گیرد و در چه حالتی. منظور از حالت، وضعیتی است که در سیستم هایی که از روش پرداخت در زمان تحویل استفاده میکنند، وجود دارد چرا که در این سیستمها از زمان سفارش تا زمان تسویه حساب با مشتری، سفارش چند مرحله را پشت سر می گذارد مثل معلق، آماده به ارسال، ارسال شده، توزیع شده، وصول شده و … که باید دید تسویه حساب در چه حالتی صورت می گیرد و آن را با میزان فروش و کلاً وضعیت خود سنجید. البته عمده سیستمهای همکاری در فروش ایرانی از روش پرداخت در زمان تحویل استفاده میکنند!   ۵. قدرت سرورهای شرکت: بارها دیده شده است که سرورها پاسخگوی حجم بازدید کنندگان از سایت فروشگاهی سیستم همکاری در فروش نبوده اند و این یعنی ضرر برای همکار چون مشتری بالقوه اش را از دست می دهد!   وجود موارد فوق در یک سیستم همکاری در فروش آن را تبدیل به گوهری میکند که هیچ وبمستری نباید از دستش بدهد. سیستم های همکاری در فروش برگزیده را در بهترینهای همکاری در فروش ببینید.

افزودن محتوای با ارزش به سایت

 

آنچه که سایت شما را برای بازدید کننده تبدیل به یک سایت با ارزش و خوب میکند، محتوای آن است. افزودن مرتب مطالب مرتبط با هم به سایت باعث جذب بازدید کنندگان جدید به سایت و البته بازگشت بازدید کنندگان قدیمی آن خواهد شد و به این ترتیب میزان بازدید شما هر روز بیشتر شده و این یعنی افزایش شانس فروش شما. توجه داشته باشید که هرچه محتوای جدیدتر و با کیفیت تری به سایت خود بیافزایید، موتور جستجو هم ارزش بیشتری به سایت یا بلاگ شما خواهد داد و این یعنی افزایش بازدید کنندگان واقعی سایت شما که در نهایت می تواند به افزایش فروش بیانجامد.

 

استفاده از روشهای بازاریابی اینترنتی

 

افزودن محتوا یکی از بهترین و مهم ترین روشهای بازاریابی اینترنتی است که به دلیل اهمیت بالای آن، آن را در یک عنوان جداگانه توضیح دادم اما این اهمیت بالا به این معنی نیست که دیگر روشهای بازاریابی اینترنتی را فراموش کنید. اینکه انتظار داشته باشید صرفاً با افزودن محتوا، بازدیدکننده زیادی جذب کنید، به هیچ وجه منطقی نیست و در دراز مدت خواهید دید که سایر روشها بسیار مفید هستند. یک دلیل محکم این است که شما نمی توانید همیشه به افودن مطالب جدید بپردازید و اینجاست که مثلاً داشتن استراتژی Social bookmarking به کار شما می آید. روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی را در قسمت آموزش بازاریابی اینترنتی در بخش آموزش کسب درآمد از اینترنت معرفی میکنیم.

 

پایداری و جدی گرفتن این بیزینس

 

شاید، البته نه، مطمئناً مشکل اصلی وب مسترها با این بیزینس. باید همکاری در فروش را به عنوان یک بیزینس پذیرفته و این را قبول کنیم که برای پیشرفت و موفقیت در این بیزینس باید زمانی به آن اختصاص داده و کارهای لازم را انجام داد. بسیاری از دوستان انتظار دارند که صرفاً با راه اندازی یک وبلاگ و پر کردن آن با کدهای تبلیغاتی سیستم های همکاری در فروش متفاوت، می توان از این بیزینس پول درآورد. ذهنیت ساده و یک شبه پولدار شدن چیزی است که این رفتار را باعث می شود. به هر حال، تمام عزیزانی که در این حرفه مشغولیت دارند نیز تمام تازه واردین به این صنعت باید بدانند که همکاری در فروش و کلاً کسب و کارهای اینترنتی راه سریع و یک شبه و راحت پولدار شدن نیست. باید به سایت یا وبلاگ خود با افزودن محتوای مفید، ارزش ببخشید. باید روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی را بکار ببندید. صبور بوده و بر بیزینس خود مدیریت کنید تا چیزی که انتظارش را دارید، عایدتان شود.

۶ دیدگاه

  1. سلام خدمت آقای مهندس زاده
    بنده وقتی می خوام یکی از مقالات با ارزش شما را در فیسبوک به اشتراک بذارم؛ نمی تونم از طریق لینک اشتراک در پایین اون مقاله به صورت مستقیم بذارم.
    یه سؤال هم داشتم بنده با یک شرکت همکاری می کنم و می خواستم بدونم برای اینکه بخوام برای این شرکت بازاریاب مفید جذب کنم و تجارت موفقی داشته باشم باید از کجا شروع کنم لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر از مطالب مفیدتون

    پاسخ
    • سلام قربان
      در مورد اشتراک گذاری راستش تعجب میکنم! طبیعتاً نباید مشکلی وجود داشته باشه. لطفاً مجدداً چک کنید و اگر مشکلی بود، بفرمایید تا برای برطرف کردنش دست به کار بشم.

      برای جذب بازاریاب خوب باید قبل از همه خودتون بازاریاب خوبی باشید. به نظر من بهتره از اینجا شروع کنید…!
      در خدمتتون هستم.

      پاسخ
  2. با سلام دوست عزیزم اقای مهندس زاده

    من ۲ تا سوال دارم

    ۱چطور میشه باکس ایمیل و محصولات رو در صفحه سایت قرار داد
    ۲در سیستم همکاری چطور میشه فهمید که محصول رو شما فروختید منظورم اینه ممیشه بدون سایت کار کرد از طریق فقط ایمیل مارکینگ؟

    پاسخ
    • سلام
      ۱. بسته به سیستم مورد استفاده شما، راههای مختلفی داره ولی معمولاً ماژولهایی عمومی برای سیستم های مختلف وجود دارند که به این منظور مورد استفاده قرار میگیرند.
      ۲. در این سیستم ها هر بازاریاب کد مخصوصی داره که در لینکهای تبلیغاتی مخصوص بازاریاب هم درج میشه. سیستم از طریق این کد تشخیص میده که هر مشتری توسط کدوم بازاریاب به سایت ارسال شده.

      پاسخ
  3. سلام آقای مهندس زاده عزیززززززز

    من همیشه کلی به اطلاعاتم اضافه میشه جناب مهندس زاده با سایتتون …

    حالا چند تا سوال دارم در این مورد :
    ۱. من تو سیستمی ثبت نام میکنم که از نظر خوب بودن محصولات و تسویه حساب کارآمده .. اما من چطور میتونم واقعا به کیفیت محصولات اعتماد کنم چون واقعیت امر اینه که وجدانم میگه تو چطور محصولی که به چشم ندیدی رو میفروشی به مردم ؟
    بارها تو سایت ها و فروم ها شاهد بودم که همین سیستم های همکاری در فروش که اکثر وب مسترها تاییدش کردن شاکی داشته یا محصولات خیلی متفاوت از تبلیغ بوده .. برای این مورد بهترین راه چیه ؟

    ۲. الان سیستم همکاری در فروشی اومده که وقتی دکمه خرید رو میزنی وارد سایت سیستم نشه تا بقیه فکر کنند که محصولات مال خودتونه ؟

    ۳. آیا سیستم همکاری در فروش نقدی هم میتونه موفق باشه و ویژگی خاصی باید داشته باشه ؟

    ببخشید سرتون رو درد آوردم

    پاسخ
    • سلام
      لطف شماست
      ۱. در این مورد، شخصاً وقتی روی محصولی کار میکنم که خودم ازش استفاده کرده باشم پیش از اون وگرنه رو حساب حرف مدیران سیستم ها هرگز دست به هیچ کاری نمیزنم… . غیر این مورد یعنی مصرف شخصی، اعتبار سیستم و مدیرانش هم میتونه تضمین کننده کیفیت محصولات باشه. تحقیق در مورد سیستم ها و مدیرانش بهترین کاره که خب خودتون فرمودید خیلی وقتها شاهد نارضایتی بودید که متأسفانه حقیقت هم داره و کمتر پیش اومده که سیستمی کاملاً حرفه ای توی ایران داشته باشیم که از تمام جهات بشه روش حساب باز کرد.

      ۲. اطلاعی ندارم ولی کلاً روال همکاری در فروش اینه که تأمین کننده یعنی سیستم، محل خرید باشه و شما صرفاً معرفی کننده. چیزی که یوزر رو باید ترغیب کنه به استفاده از لینکهای شما، محتوای وب سایتتون هست نه هیچ چیز دیگه.

      ۳. سیستم همکاری در فروش در واقع یه فروشگاه آنلاین داره که یکی از بازوهای تبلیغاتیش همین همکارها هستند پس دلیلی نداره که روی خرید نقدی شکی بوجود بیاد! بله به راحتی میتونه وجود داشته باشه و البته که باید ویژگیهای یه فروشگاه معتبر توی فروشگاهش دیده بشه تا کسی بیاد و ازش نقدی خرید کنه! مثل عرضه محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی در یک سایت حرفه ای طراحی شده و … .
      در خدمتتون هستم.
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!