موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

بازاریابی اینترنتی با بلاگینگ

بازاریابی اینترنتی با بلاگینگبلاگینک یکی از حرفه ای ترین روشهای بازاریابی اینترنتی به شمار میرود که متأسفانه نتوانسته جایگاه خود را در بین اهالی بیزینس های آنلاین وب فارسی چنان که باید، بدست آورد. در واقع باید گفت بلاگینگ تنها روشی است که برای بازاریابی اینترنتی مورد توجه قرار نمیگیرد!

 

بلاگ و بلاگینگ چیست؟

تعریف بلاگ: بلاگ شکل مختصر و کوتاه شده عبارت WEBLOG است که از دو جز WEB و LOG تشکیل شده! منظور از LOG هر نوع ثبت اطلاعات (اعم از وقایع روزانه، اطلاعات و مقالات علمی، خاطرات و موارد مشابه) به صورت مدون است و WEB که به محیط وب اشاره دارد. با این حساب وبلاگ یعنی ثبت یک سری اطلاعات به صورت مدون در ساختاری مرتب در محیط وب که برای سهولت تلفظ به بلاگ کوتاه شده است.

بلاگینگ: هر نوع فعالیت در بلاگ را بلاگینگ می نامند و بلاگر هم کسی است که بلاگینگ می کند!

 

جایگاه بلاگینگ در بازاریابی اینترنتی

بلاگ ها به دلیل ارائه اطلاعات بروز و جدید از ارزش بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردارند و البته کاربران اینترنت هم به شدت به دنبال بلاگهای بروز و قوی در زمینه موضوعات مورد علاقه خود هستند. با این حساب متوجه می شوید که یک بلاگ یعنی کانونی از مشتریان بالقوه در حیطه موضوع بلاگ. حال تنها کاری که لازم است، معرفی حرفه ای محصولات و خدمات خود در میان مطالب منتشر شده در بلاگ است… .

بلاگها میتوانند در هر زمینه ای منتشر شوند و برای مدیر خود سوددهی داشته باشند. برای مثال فرض میکنیم شما مدیر فروشگاهی است که در آن کتاب می فروشید. و موضوع کتابهای شما هم صرفاً مدیریت است.

در این مورد، داشتن بلاگی با موضوع مفاهیم مدیریت و شیوه های نوین مدیریتی برابر است با افزایش چشمگیر پتانسیل درآمدی شما.

 

چطور بلاگینگ کینم؟

سئوالی که از ارزش بالایی برخوردار است. مطمئناً (بدون شک میگم) اکثریت افراد برای بلاگینگ نکته ای هوشمندانه به ذهنشان خطور میکند: “میرم و توی گوگل سرچ میزنم و مطالب برتر رو کپی میکنم”

همان طور که گفتم بلاگهایی که دارای مطالب بروز و نو هستند، نزد موتورهای جستجو و کاربران اینترنت ارزش بالایی دارند وگرنه بلاگی که تمام مطالبش تکراری و مشخصاً کپی برداری شده هستند، چطور میتواند یک کاربر را به خرید محصولات و خدمات توصیه شده آن ترغیب کند؟

پس این فکر هوشمندانه را کنار بگذارید و سعی کنید کمی بی فکری به خرج بدهید!!!!

برای بلاگینگ یک راه خیلی مناسب وجود دارد و آن هم سرچ زدن در گوگل است! بازم سر خونه ی اول؟؟ البته که نه. منظورم من از سرچ زدن این است که موضوع مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و SERPs رو زیر و رو کنید. با مطالعه نتایج جستجو خواهید توانست اطلاعات کاملی درباره موضوع مورد نظر خود بدست آورید. حالا باید دست به کار شده و یک متن با حدود ۵۰۰ کلمه بنویسید. با این روش یک محتوای جدید تولید کرده اید…

 

ارزش بلاگینگ

بلاگ برای بازاریابی اینترنتی نقش آگهی روزنامه برای مشاغل خدماتی را دارد! اگر نباشد هم میتوانید کار کنید اما اگر باشد، بیزینس شما را زیر و رو میکند چون روزنامه دم دست ترین نشریه است. بلاگ هم دم دست ترین نشریه مجازی برای کاربران به شمار می رود چون به راحتی می توانند آن را در موتور جستجو بیابند.

پس بلاگینگ را فراموش نکنید تا مشتریهای بالقوه بیشتری به سمت خود جذب کنید…

 

* بلاگینگ باعث می شود هرچه راحت تر به بازدیدکننده و خریدار بالقوه برسید به این شرط که آن را حرفه ای انجام دهید…

 

بهروز مهندس زاده

 

 

۲ دیدگاه

  1. آیا می توانم برای نام بلاگ از نام فروشگاهم استفاده کنم مثلا sarayekala.blog?
    یا اینکه یک اسم جدید بگذارم؟
    کدام روش برای بازاریابی سایتم و محصولات همکاری در فروش بهتر است؟
    چون غیر از معرفی محصولات فروشگاه خودم ممکن است بخواهم از محصولات همکاری در فروش دیگر هم استفاده کنم
    متشکرم

    پاسخ
    • در مورد سئوال اولتون که باید عرض کنم بله. اتفاقاً یکی از روشهایی که توصیه میشه، همینه که روی یک ساب دومین، یک بلاگ داشته باشیم.
      سئوال دومتون هم به شدت گنگ هست برام و نمیدونم منظورتون از “کدام روش” چیه؟ من روشهای متعددی توی بلاگم معرفی کردم، هدف کلی شما از این سئوال چیست؟
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!