موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

تعریف کسب و کار خانگی اینترنتی

این مطلب به قلم جناب علوی یکی از خوانندگان ۸۴edu.net نگاشته شده است و تمامی حقوق و مسئولیت این نوشته بر عهده ایشان می باشد.

کسب و کار خانگی اینترنتیهمانطور که در ” اندازه کسب و کار اینترنتی شما چقدر است؟” گفته شد کسب و کارهای اینترنتی دارای ابعاد مختلفی هستند و یکی از آنها کسب و کارهای خانگی اینترنتی است که تمرکز این سایت نیز بر همین نوع است.

کسب و کارهای خانگی چیز تازه ای نیستند. به زبان ساده به هر نوع کاسبی که در محل سکونت شخصی و با استفاده از امکانات منزل انجام شود کسب و کار خانگی گفته می شود.

طبق همین تعریف هر کسب و کار اینترنتی که در منزل و با امکانات شخصی انجام شود یک کسب و کار خانگی اینترنتی یا کسب و کار اینترنتی خانگی است.

پس هر فعالیت اقتصادی که درخانه و از طریق اینترنت انجام شود را می توان به نوعی کسب و کار خانگی اینترنتی تلقی کرد. این فعالیت اقتصادی می تواند فروش محصولات خود یا دیگران، مشاوره، آموزش، بازاریابی یا هر نوع خدمت دیگر باشد.

این یک نوع کاسب و کار اینترنتی است که تفاوت عمده آن در محل و تجهیزات کاسبی  است.

طبیعتا اندازه این نوع از کسب و کار نیز کوچک و محدود به ۱ تا ۵ نفر است و اگر بزرگتر شوند معمولا از خانه خارج شده تبدیل به یک شرکت مستقل می گردند. کسب و کار خانگی نقطه شروع بسیاری از  کسب و کارهای بزرگی مانند شرکت اپل، بسکین رابینز، آیس پک، فیس بوک و غیره بوده است.

نکته ای که باید درباره کسب و کارهای خانگی به آن توجه کرد جدا کردن فعالیت های خانه از کسب و کار است. باید بتوانیم زمان ها و محل مشخصی برای کاسب و کار خود تعیین کنیم و در ان زمان و محل فقط به کسب و کار بپردازیم در غیر این صورت هم کاسبی و هم زندگی ما دچار مشکل می شود.

بسیاری از کسب و کارهای خانگی در پارگینک، انباری، حیاط خلوت، زیر زمین و امثال آن شروع شده اند. مهم این است که بتوانید یک محل مستقل را در منزل بیابید و به کسب و کار خانگی خود اختصاص دهید.

نکته دوم این که باید بتوانیم به طرقی کسب و کار خود را در نظر مشتری حرفه ای جلوه دهیم. دقت کنید ما دفتر رسمی نداریم که محیط آن مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. برای ایجاد ذهنیت مثبت، داشتن یک خط تلفن جدا که فقط افراد مشخصی به ان پاسخ می دهند، پیغام گیر، تهیه کارت ویزیت، داشتن دستگاه فکس، باز کردن یک حساب بانکی، تبلیغات در نشریات می تواند تا حدی کمک کننده باشد. حتی می توانید شرکت را با آدرس محل سکونت خود ثبت کنید و شماره ثبت شرکت را در سایت قرار دهید.

البته لازم نیست همه این امکانات  را از روز اول تهیه کنیم (به خصوص ثبت شرکت چون تبعات دارد، اصلا توصیه نمی شود)  بلکه مهم است که به این مسله بیاندیشیم و متناسب با رشد کسب و کار اقدام به ایجاد وجه برای کاسبی خود کنیم.

در پایان شایان ذکر است که می دانیم کسب و کارهایی اینترنتی مانند گوگل دارای دفاتر متعدد، قوانین و مقررات رسمی، محیط کار مشخص و امثال آن هستند بنابر این انچه به عنوان مزایای کسب و کارهای اینترنی و معایب آنها گفته شد در واقع مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی خانگی است.

By: علوی

تمامی حقوق و مسئولیت متن فوق متعلق و متوجه جناب علوی، نویسنده این مطلب می باشد.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!