موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

اندازه کسب و کار اینترنتی شما

کسب و کار اینترنتی

این مقاله توسط یکی از خوانندگان خوب ۸۴edu.net جناب آقای علوی نگاشته شده است و تمام حقوق و مسئولیت آن متعلق به و متوجه ایشان می باشد.

کسب و کارهای اینترنتی مانند کسب و کارهای غیر اینترنتی دارای ابعاد مختلفی هستند. کسب و کارهای کوچک و خانگی که توسط یک یا چند نفر از داخل منزل اداره می‌شوند، سایت‌هایی که مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند و در نهایت غول‌های بزرگ چند ملیتی مانند گوگل، آمازون، ای بی و امثال آن.
طبیعتا هر کدام از این کسب و کارها با توجه به اندازه و ماهیت خود، نیازها و ساختارهای متفاوتی و مدل‌های درامدی مربوط به خود را دارند.
مثلا سایتی که با هدف باز دید زیاد و کسب درامد از تبلیغات مانند گوگل ایجاد می‌شود باید خدمات ارائه کند. خدماتی که مخاطب بسیار دارد. طبیعتا مسایل فنی و همچنین سرمایه گذاری در چنین سایت‌هایی بسیار حساس است.
از طرف دیگر سایت‌های کوچک یک نفر بر اساس تخصص و علاقه فرد شکل می‌گیرد. آنها عمدتا خدمات آموزشی و مشاوره‌ای می‌دهند. تعداد بازدید کنندگان این نوع سایت‌ها کم است بنابراین مدل درآمد از تبلیغات برایشان کار نمی‌کند و از روش‌های دیگری به سود اوری می‌رسند.
باتوجه به آنچه گفته شد، مهم است برای خود مشخص کنیم که در چه ابعاد و سطحی می‌خواهیم کسب و کار اینترنی خود را شروع کنیم، تا با توجه به آن برنامه ریزی خود را انجام دهیم.
تمرکز اصلی این سایت بر روی کسب و کارهای اینترنتی خانگی است.
مخاطب ما افرادی هستند عمدتا جوان، کم تجربه و بدون سرمایه، اما پرتلاش و صبور که به دنبال درآمدی پایدار هستند و زحمت ساختن ماشین پول سازی را می‌پذیرند. اگر شما هم جزو این گروه‌اید توصیه می‌شود که با یک وبلاگ از یک سرویس دهنده رایگان مثل بلاگفا، پرشین بلاگ و … شروع کنید.
وبلاگ‌نویسی و سایت‌داری را فرا بگیرید. تخصص خود را ارتقا دهید و ارتباط خود را گسترده کنید.
معمولا بعد از مدتی که وبلاگ رشد می کند، لازم است تا هاست و دامنه اختصاصی خود را بگیرید و به طور رسمی تری فعالیت نمایید.
در صورتی که سایت موفق باشد آنگاه نیاز است تا یک شرکت ثبت شود و هویت حقوقی تشکیل گردد.
در مرحله آخر شرکت را وارد بورس می نماید! (چنین موردی را در ایران ندیده ام انشا ا.. شما اولی باشید)
مثال این روند را می‌توانید در سایت‌های خارجی مانند techcrunch یا سایت‌های ایرانی مانند مجید انلاین مشاهده کنید.

By: علوی

۲ دیدگاه

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!