موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

۵ نکته در انتخاب سیستم همکاری در فروش

انتخاب سیستم همکاری در فروشسیستمهای همکاری در فروش شاید یکی از پرطرفدارترین انواع کسب و کارها باشند که می توان آنها را در خانه و تنها با داشتن یک کامپیوتر و اتصال اینترنت، انجام داد. اما همین محبوبیت و پتانسیل درآمدی بسیار بالای آنها، باعث شده است که سیستمهای متنوعی از گوشه و کنار دنیای اینترنت سر بر آورند. در این سیستمها، رابطه ای برنده-برنده وجود دارد.

به این ترتیب که با فروشی که توسط هر نماینده فروش یک سیستم صورت می گیرد، مدیر سیستم سود می کند و به عنوان پاداش، درصدی از هر فروش که توسط نماینده صورت گرفته است، به خود او تعلق می گیرد.

مزایای سیستمهای همکاری در فروش

۱. بزرگترین مزیتی که برای این سیستمها می توان قائل شد، این است که تنها کار نماینده فروش در این سیستمها معرفی و تبلیغ محصول یا محصولاتی است که از سبد محوصلات فروشگاه انتخاب می کند و سایر مراحل کار بر عهده فروشگاه یا شرکت مورد نظر است. با این حساب دیگر در گیری با مسائلی چون بسته بندی و ارسال محصولات و تهیه مواد خام برای نماینده فروش وجود ندارد. که خود این موضوع باعث می شود تا نماینده تمرکز بیشتری بر فروش داشته باشد که این باعث افزایش سود نماینده و متعاقباً شرکت خواهد شد و افزایش سود نیز باعث افزایش تمایل فروشنده به فروش می گردد که این سیکل همچنان ادامه خواهد داشت.

۲. در سیستمهای همکاری در فروش، میزان پورسانت عمدتاً بسیار بالاست که این موضوع به نوبه خود باعث سود بالای نمایندگان فروش می شود. مطمئناً سود بیشتر انگیزه هر فروشنده ای را برای فعالیت بیشتر و کسب درآمد بیشتر زیاد می کند.

سیستمهای همکاری در فروش برگزیده

 

۳. در شیوه کسب درآمد اینترنتی از طریق Affiliate Marketing تمام کارها به صورت آنلاین انجام می شود. از ثبت نام در سیستم تا کلیه مراحل تبلیغات و فروش محصول به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت میگیرد و در کل این پروسه تنها کاری که نماینده فروش باید انجام دهد تبلیغات محصول است به گونه ای که کاربران اینترنت به راحتی محصول یا محصولات وی را در سطح اینترنت پیدا کنند و آنها را در سایت شرکت یا فروشگاه سفارش دهند و در حقیقت خرید کنند. همانطور که ملاحظه می کنید کل پروسه به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور شما انجام شد.

۴. به عنوان آخرین نکته می توان گفت که سیستم های همکاری در فروش یکی از بهترین فرصتهای کار در منزل و کسب درآمد اینترنتی را فراهم آورده اند که در صورت انتخاب سیستم مناسب، می توانند درآمد اینترنتی مکفی برای شما کارآفرین آنلاین عزیز ایجاد کنند.

چه سیستم همکاری در فروشی را انتخاب کنم؟

با توجه به تعدد سیستم های همکاری در فروش در سطح اینترنت ذکر نکاتی در مورد انتخاب سیستم مناسب لازم به نظر می آید:

۱. به میزان پورسانت محصولات توجه داشته باشید و اینکه هزینه تبلیغ و معرفی این محصول برای شما تا چه اندازه خواهد بود.

۲. آیا مدیر سیستم در راستای معرفی و فروش محصولات، آموزشهایی در نظر گرفته است؟ توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از اینترنت از طریق سیستم های همکاری در فروش، نیاز به آموزش دارید و باید بدانید که کلیت درآمد اینترنتی چیست و چگونه می توان کسب و کار اینترنتی ساخت. (به همین منظور، پس از عضویت در سیستمهای همکاری در فروش می توانید از بخش آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت در راستای ارتقاء فروشتان بهره بگیرید که در واقع معلم شما در مسیر پیشرفت در کسب و کار اینترنتیتان خواهد بود.)

۳. به شرایطی که محصول در آن به فروش می رسد توجه کنید. برای مثال هزینه ارسال، نحوه ارسال، مدت زمان ارسال، نحوه پرداخت وجه و … . معمولاً سیستم های همکاری در فروش ایرانی از شیوه پرداخت در زمان تحویل استفاده می کنند یعنی پس از ثبت سفارش خریدار و تحویل سفارش به وی، وجه محصول توسط مأمور پست دریافت شده و به شرکت منتقل میشود. با این حساب خریدی که شما امروز انجام داده اید در بهترین حالت ۱۰ روز طول خواهد کشید که پورسانت آن محاسبه شود و به حسابتان در بخش کاربری سایت واریز گردد!!! البته این خوش بینانه ترین حالت بود.

عده ای از افراد معتقدند که این شیوه دریافت وجه، باعث فروش بیشتر و جلب اعتماد مشتری می شود. اما به نظر من چنین حرفی کاملاً نادرست است و راه ایجاد اعتماد در مشتری می تواند متفاوت از این شیوه باشد. برای مثال معرفی کامل مدیر سایت یا فروشگاه یا شرکت و سوابق وی نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد در خریدار ایفا می نماید. با روشهایی اینچنینی است که یکی از بزرگترین شرکتهای Affiliate Marketing دنیا یعنی SFI Marketing Group هرگز از شیوه پرداخت در زمان تحویل استفاده نمی کند. اگر به بخش فروشگاهی SFI یعنی Triple clicks مراجعه نمایید و مبادرت به ثبت سفارش کنید یعنی در واقع از این فروشگاه خرید انجام دهید، شاهد انواع روشهای تسویه حساب خواهید بود به جز پرداخت در زمان تحویل!!

۴. رابطه بین حداقل پرداخت و سطح پورسانتها را بررسی کنید. وقتی پورسانت محصولات پایین و حداقل پرداخت بالا باشد، دوام آوردن در سیستم تا حدودی دشوار خواهد شد. همچنین به تعداد دفعات پرداخت در طول ماه توجه کنید.

۵. به عنوان آخرین نکته، به نو و جدید بودن محصولات توجه داشته باشید یعنی اینکه تا به حال مانند آنها وجود داشته یا نه. این مورد نیز در موفقیت شما بسیار مؤثر خواهد بود. محصولات نو یعنی امکان یافتن مشتریان بیشتر نسبت به محصولات معمول.

۱۱ دیدگاه

  1. ممنون که مطالبتون تک هست و کپی از جاهای دیگه نیست. من از سیستم های همکاری در فروش زیاد راضی نیستم

    پاسخ
  2. سلام میخواستم بدونم که بعد از چند وقت میتونیم با این روش به درامد مطلوبی برسیم و اینکه ایا واقعا میارزه وقت بزاریم براش. کلا به نتیجه میرسیم؟

    پاسخ
    • سلام
      وقتی بیزینسی رو استارت میزنیم، هرگز نمیتونیم تاریخ دقیقی برای حصول موفقیت و سوددهی کار پیش بینی کنیم… .
      اما اینکه ارزش وقت گذاشتن داره یا نه رو باید بگم به نظر من بله اما به این شرط که درست وقت بذارید.

      موفق و سربلند باشید.

      پاسخ
  3. سلام من در همکاری فروش یک شرکت عضو شدم ولی کاربران من حتمن باید بعد از اسم وب سایت من ادرس وب سایت اون شرکت رو وارد کنن تا وارد فروشگاه بشن چطوری میشه این مشکل رو برطرف کرد

    پاسخ
    • سلام
      بهترین کار اینه که از پشتیبانی شرکتی که توش عضو شدید بخواید راهنماییتون کنه اما اگر نتیجه نگرفتید، آدرس سایتتون رو بدید تا منم بتونم ببینم و شاید راه حلی به ذهنم رسید.
      در خدمتتون هستم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  4. با سلام متشکر از مطالب خوب ومفیدتون
    در مورد پرداختی های آنلاین باید عرض کنم که هنوز در میان ما ایرانیها جا نیفتاده که پول رو به صورت آنی پرداخت
    و محصول رو دریافت کنیم باید چکار کنیم که مردم به این امر اعتماد کنند

    پاسخ
    • سلام
      خواهش میکنم.
      این مهم اونطور که باید جا نیفتاده و شما در این مورد حق دارید اما اینطور نیست که کلاً هم جا نیفتاده باشه!
      برای اعتماد چندین فامتور وجود داره:
      ۱. طراحی مناسب سایت
      ۲. معرفی مناسب محصول
      ۳. داشتن مواردی مثل نماد اعتماد در سایت.
      ۴. تبلیغات بجا و مناسب برای سایت.
      ۵. داشتن اطلاعات تماس دقیق و متن درباره ما واقعی در سایت.
      و موارد مشابه که به شدت روی بازدهی سایت شما مؤثر خواهند بود.

      پاسخ
  5. سلام

    ممنون از مطلب خوبتون

    سوالی که داشتم اینه

    آیا اینم مهمه که حتما باید نماد الکترونکی داشته باشه؟؟؟؟>سایتی که میخواهیم همکاری کنیم/؟

    پاسخ
    • سلام
      خواهش میکنم
      نماد یه جورایی مفیده ولی دلیل نمیشه سایتی که نماد داشت دیگه ایده آل هست و سایتی که نماد نداشت غیر ایده آل!
      پس من نماد رو ملاک انتخاب قرار نمیدم به هیچ وجه.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!