موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

طرحهای پاداش در نتورک مارکتینگ:Stair step Breakaway

طرح Breakaway در نتورک مارکتینگهمان طور که از نام این طرح نیز برمی‌آید، با طرحی سر و کار داریم که در آن امکان ارتقا درجه وجود دارد تا رسیدن به مرحله ای که درآن از سازمان بالاسری خود جدا می‌شوید و اصطلاحاً به آنBreakaway گفته می‌شود. البته طرحهای Breakaway بدون ارتقا درجه هم وجود دارند اما بیشتر با حالت Stair Step به کار می‌روند.

طرحهای Stair step Breakaway

در این طرح مانند Uni-Level، اجازه ی Spillover وجود ندارد و نیز تعداد افرادی که می‌توانید در سطح اول خود داشته باشید، نامحدود است. همچنین کسب درآمد بیشتر منوط به داشتن شاخه های متعدد است و معمولاً تعداد سطوحی که بابت آن پورسانت پرداخت می‌شود، محدود است.
در مورد این طرح باید اقرار کرد که معمول‌ترین طرح بین تمام طرحهای پاداش نتورک مارکتینگ می‌باشد و افراد زیادی با استفاده از آن به درآمدهای بالا رسیده اند.

نحوه‌ی عملکرد طرح stair step breakaway

هر فرد با رسیدن به حجم خاصی از فروش (که حاصل PV و PGV او است)، در مدت زمانی خاص، پله به پله مراحلی را پشت سر می‌گذارد تا به مرحله آخر یعنی Breakaway برسد (معمولاً ۳ تا ۴ مرحله). برای هر یک از این مراحل تخفیف بیشتری برای عمده فروشی منظور می‌گردد.

طرحهای پاداش در نتورک مارکتینگ:stair step breakaway

این طرح نمونه ای کاملاً فرضی از یک Stair Step Breakaway است که درآن رسیدن به مرحله Breakaway پس از پشت سرگذاشتن ۳ مرحله دیگر مقدور می‌باشد (تعداد مراحل قبل از Breakaway کاملاً سلیقه ای است و عدد خاصی ندارد). رسیدن به مرحله Breakaway از آنجایی که درآمد بیشتری به دنبال دارد، هدف اصلی هر IBO است.

همان طور که در طرح Uni-Level توضیح دادم، یک IBO از ۳ راه کسب درآمد می‌کند. در درآمدهای رهبری، بابت فروشهای تمام افراد سازمان شما بدون توجه به رتبه آنها (Rank) به شما پرداخت می‌شود.

برای کسب شرایط دریافت پورسانت (اصطلاحاً Qualify شدن)، حجم خاصی از فروش لازم است. طرح‌هایStair Step در صورت نیاز بهPV بالا برایQualify شدن، برای بیشتر افراد بالاخص کسانی که پاره وقت کار می‌کنند، می‌توانند بسیار سنگین و سخت باشند.

بسیاری از طرحها شرط PV وPGV خاصی برای رسیدن به مرتبه ای خاص دارند یعنی علاوه بر PV، PGV خاصی هم نیاز است(معمولاً در همان دوره پرداخت که در این طرحها اغلب ۱ ماه است). در حالتی که به PV یا PGV مورد نیاز دست نیابید، نمی‌توانید درآمد رهبری گروه خود را کسب کنید و بعضاً از تخفیفهای عمده فروشی نیز محروم میشوید. (در بعضی از طرحها که درجات، موقتی هستند، عدم Qualify شدن می تواند باعث تنزل رتبه شود.) اغلب اوقات، Qualify شدن برای کسب درآمد رهبری مرتبه Executive، نیاز به PV بالاتری را دارد. برای دریافت درصد این رتبه، شاید لازم باشد PV شما تا ۲ برابر افزایش یابد. در صورت عدم دستیابی به این PV تنهابخشی از درآمد رهبری به شما تعلق می‌گیرد مانند رتبه ها و مرتبه های پایین تر.

مرحله اصلی این طرح و زمینه ساز شهرت آن Breakaway

بعد از رسیدن به این رتبه، پتانسیل درآمدی فرد به شدت افزایش می‌یابد. همان طور که گفتم، منظور از Breakaway این است که فرد دیگر بخشی از گروه بالاسری خود به حساب نمی‌آید. به عبارت دیگر PGV مورد نیاز برای کسب شرایطی خاص، شامل هر زیرمجموعه‌ای که به مرحله Breakaway رسیده است، نمی‌شود. البته درصدی خاص به طور ماهیانه بابت این Breakaway ها به رهبر سازمان تعلق می گیرد.

اخیراً در مورد Stair Step Breakaway نظرات بسیاری ارائه شده است. در طرح اصلی، حجم فروش برای رسیدن به رتبه ای خاص، در طول یک ماه محاسبه می‌شود (مجموع فروشها در این ماه) اما یکی از نظریات تأکید بر حذف محدوده‌ی زمانی خاص برای رسیدن به حجم فروش مورد نظر دارد که خود این مهم، باعث ساده تر شدن طرح برای کسانی می شود که بطور پاره وقت کار می‌کنند.

درآمد رهبری با توجه به رتبه فرد، برای تعداد نسلهایی خاص پرداخت می‌شود.

برای دریافت پورسانت ماهانه از سازمان کسی که به مرحله Breakaway رسیده است، حجم فروش خاصی در هر ماه لازم است که شامل PV وPGV می‌شود.

نکته جالب در مورد این طرحها این است که تعداد سطوحی که بابت آن پورسانت پرداخت می‌شود ، بسیار زیاد است مثلاً در شرکت X اگر فرض کنیم تا ۹ نسل از Breakaway ها پورسانت پرداخت می‌شود، در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که این طرح برای ۳۶ سطح (در حالتی که رسیدن به مرحله Breakaway پس از ۳ مرحله دیگر مقدور می‌باشد) پورسانت پرداخت می‌کند. مقایسه کنید با ماکزیمم مثلاً ۱۰سطحی که در Uni-Level پرداخت می‌شود که این خاصیت، پتانسیل درآمدی بالایی را به Stair Step Breakaway می دهد.

در این طرح هم مانند Uni-Level هیچ سقفی برای درآمد ماهانه شما وجود ندارد.

البته تکرار می‌کنم که خاصیت Stair Step با طرحهای دیگر هم به کار می‌رود و نیز طرح Breakaway بدون امکان ارتقاء مرتبه هم کاربرد دارد.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!