موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

طرحهای پاداش در نتورک مارکتینگ:Uni-level

طرح unilevel در نتورک مارکتینگنتورک مارکتینگ برای مصرف کننده می‌تواند روشی برای کسب درآمدباشد. برای پرداخت پاداشهایی که هر کسی از فروش محصولات در سازمان خود حاصل می کند، شرکتهای فعال در این صنعت طرح هایی با نام طرح پاداش (درآمدزایی) به کار می‌برند که در آنها، بسته به نوع طرح، کمیسیونهای تعیین شده‌ای به رهبر سازمان و هر یک از افراد مؤثر در فروش محصول، پرداخت می‌گردد.

 

۴ طرح پایه درآمدزایی در نتورک مارکتینگ وجود دارد. البته این نکته را هم باید اضافه کنم که نظریات متفاوتی برای تقسیم بندی طرحها وجود دارد که هر یک مشتمل بر چند نوع طرح پاداش می شود اما در تمام تقسیم بندیها این ۴ نوع، مشترک هستند.

 

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام پیوستن به یک شرکت نتورک مارکتینگ این است که باید تا حد امکان بر طرح درآمدزایی آن ریز شد. البته این فقط یکی از نکات است و فاکتورهای دیگری را هم باید در نظر گرفت.

در این مقاله به معرفی ابتدایی ترین نوع طرحهای پاداش در mlm یا نتورک مارکتینگ می پردازیم.

 

طرح های Uni-Level

Uni-Level در بین انواع طرحهای پاداش نتورک مارکتینگ، ساده‌ترین است. در این طرح تعداد افرادی که می‌توانید در سطح اول خود داشته باشید (به عبارت دیگر Front lineشما) نامحدود است اما تعداد سطوحی که بابت فروشهای آن پورسانت دریافت می‌کنید، محدود است. می‌توان Uni-Level را به صورت زیر نمایش داد:

 

a ×بی نهایت که a معمولاً بین ۵ و۱۰ است.

بابت هر یک از سطوح سازمانتان، درصدی از فروشهای هر یک از افراد آن را به عنوان پورسانت دریافت می‌کنید.


یکی از معایبی که به Uni-Level وارد می‌کنند همین محدودیت تعداد سطوحی که بابت آن پورسانت پرداخت می‌شود، است. چرا که تلاشهای رهبر سازمان از سطح آخر به بعد، نادیده گرفته می‌شود در حالیکه او نقش غیر قابل انکاری در آموزش و حمایت افرادی دارد که بعد از سطح آخر او به طرح می‌پیوندند. البته شرایطی وجود دارد که با کسب آنها می‌توان برای تعداد سطوح بیشتری در عمق سازمان، پورسانت دریافت کرد. شرایطی چون PV بالاتر یا رسیدن به PGV خاص، که توسط شرکت تعیین می‌شود. البته شرکتهایی هم وجود دارند که این محدودیت سطوح را از طرح خود حذف نموده اند.

در Uni-Level کسی اجازه ندارد تا مستقیماً شخصی را در سطح دوم خود قرار دهد و تمام افرادی را که مستقیماً وارد می‌کند (یعنی شخصاً حامی آنها می‌شود)، باید در سطح اول خود جای دهد (در حقیقت به کسی اجازه یSpillover داده نمی‌شود). برای رسیدن به درآمدهای بالا در این طرح، باید افراد بسیاری در سطح اول خود داشته باشید به عبارتی باید تا می‌توانید شاخه های مختلف راه اندازی کنید و همین نکته را به آنها نیز آموزش دهید. مسأله‌ای که اینجا بوجود می‌آید سخت بودن رهبری یک سازمان با عرض زیاد است.

۲ مزیت اصلی طرح Uni-Level

  1. PV مورد نیاز برای کسب شرایط دریافت کمیسیونهای فروش، اندک است و همین مورد این طرح را به یکی از محبوب‌ترینها بین کسانی که بطور پاره‌وقت کار می‌کنند، تبدیل کرده است.
  2. به دلیل سادگی این طرح، توضیح دادن و تکثیرکردن آن در سازمان، بسیار آسان است.

در میان طرحهای جدید Uni-Level قراردادن پاداشهایی برای جذاب‌تر کردن طرح برای افراد، بسیار مرسوم شده است که البته دریافت این پاداشها نیاز به رسیدن به حجم خاصی از فروش دارد.

 

ناگفته نماند که علی رغم وجود محدودیت در تعداد سطوحی که بابت آن پورسانت پرداخت می‌شود، درآمد شما در این طرح هیچ محدودیتی ندارد.

 

 

بازتاب های این مطلب

  1. طرحهای پاداش در نتورک مارکتینگ:Stair step Breakaway | یک کارآفرین | کسب درآمد از اینترنت - [...] Stair step Breakaway در این طرح مانند Uni-Level، اجازه ی Spillover وجود ندارد و نیز تعداد افرادی که [...]

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!