موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

دسته بندی افراد از نظر نوع درآمد – بخش دوم

خویش فرماییS: خویش فرمایی

من آقای خودمم و نوکر خودم! این یعنی خویش فرمایی. دراین دسته افرادی جای دارند که مسأله ای به نام آزادی، اندکی برای آنها اهمیت یافته است. افرادی که در این دسته جای میگیرند شامل مغازه داران، پزشکان، وکلا، مشاورین تخصصی و … می شوند. البته توجه دارید که یک پزشک وقتی در ربع S قرار می گیرد که در استخدام جایی نباشد وگرنه استخدام جایی بودن یعنی E.

 

افراد ربع S کسانی هستند که می توانند تا حدودی بر ساعات کاری خود و اینکه چقدر کار کنند، کنترل داشته باشند: مثلاً صبح ساعت ۱۰ سر کار بروند و ظهر هم برگردند منزل واستراحت کنند و باز عصر ساعت ۶ در محل کار خود حاضر شوند. اما توجه دارید که وقتی نباشند، درآمدی هم در کار نیست. یعنی مغازه ای که بسته باشد،مشتری نخواهد داشت و پزشکی که در مطب خود حاضر نباشد، بیماری برای ویزیت نخواهد داشت و این یعنی هیچ یک درآمدی ندارند!

 

نوع درآمد دسته S

این دسته هم درآمدشان از نوع درآمد خطی است. اینها هم نمیتوانند کاملاً به دلخواه خود کار کنند و یک سری محدودیتها برای این دسته نیز وجود دارد. مثلاً مغازه ای که یک هفته تعطیل باشد، بخش زیادی از مشتریانش را از دست خواهد داد یا مشاوری که یک هفته در دفتر خود حاضر نشود، چندین مشاوره تخصصی اش را از دست می دهد.

 

روزمرگی در این دسته هم دیده می شود: صبح سرکار تا ظهر (در مشهد) و عصر مجدداً بازگشت به محل کار تا شب یا در تهران صبح تا شب سر کار! طی کردن مسیر ثابت و یکنواخت منزل تا محل کار که مسلماً بر روی روحیه افراد تأثیر خواهد گذاشت.

 

بعد از ذهنیت کارمندی، خویش فرمایی یکی از پرطرفدارترین ذهنیتها و شیوه های کسب درآمد در ایران است. علی الخصوص داشتن یک مغازه که شاید اولین راه حل برای کسب درآمد باشد که به ذهن اکثر افراد خطور می کند.

 

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!