موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟تب داغ بازاریابی اینترنتی باعث شده است تا هر کسی در این بازار شام مدعی تخصص شود. در این بین آنچه بیشتر از همه سر و صدا دارد و هر کسی که از مادرش قهر میکند به سراغ آن می رود، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی و فروش از طریق ایمیل است… .

تمام مدعیان تخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت را میتوان با روشهایی تحمل کرد! ولی اهالی این بخش تخصص یعنی ایمیل مارکتینگ غیر قابل تحمل شده اند!

برای شروع به سراغ تعریف ایمیل مارکتینگ می رویم:

تعریف ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود. ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود. بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند ۱. صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲. علمی-تبلیغاتی باشد. ۳. تفریحی-تبلیغاتی باشد.

اما چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت میگیرد.

 

ایمیل مارکتینگ چه چیزی نیست؟

اسپم. بله به همین سادگی. ایمیل مارکیتنگ به معنای ارسال اسپم نمی باشد. و منظور از اسپم، ارسال ایمیلهای تجاری ناخواسته می باشد. پس وقتی در حال ارسال ایمیل تجاری به فرد یا افرادی هستید که آنها شخصاً اجازه ارسال چنین ایمیلهایی را به شما نداده اند، در واقع دارید اسپم ارسال میکنید.

اسپمرها (کسانی که اسپم ارسال می کنند) همان مدعیان تخصصی هستند که بیشترین سوء استفاده را از بازار بی در و پیکر اینترنت ایران کرده اند. این افراد با انواع و اقسام روشها، ایمیلهای کاربران را از سطح سایتهای مختلف جمع آوری کرده، نسبت به ارسال خودسرانه انواع ایمیلهای تبلیغاتی اقدام می کنند که نتیجه ای جز بدبین کردن کاربر اینترنت به این محیط و کسب و کارهای آنلاین ندارد.

 

چطور ایمیل مارکتینگ را به شکل صحیح انجام دهیم؟

همان طور که در بالا عنوان شد، کسانی که مبادرت به ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته می کنند تنها به پیکره ی بیزینس های آنلاین ضربه وارد میکنند و کار آنها سودی برای این دست از کسب و کارها ندارد. اما مسلماً به دنبال راهی برای استفاده صحیح از این استراتژی بازاریابی اینترنتی هستید.

مهمترین اصل در ایمیل مارکتینگ، این است که دریافت کننده ایمیل، شخصاً به شما اعلام کرده باشد که میخواهد از شما ایمیل دریافت کند. مثلاً با عضویت در خبرنامه سایت شما، با عضویت در فید سایت شما، با ارسال ایمیل به شما، عضویت در گروه سایت شما و یا هر روش دیگری. در این حالت ارسال ایمیلهای تبلیغاتی هیچ ایرادی نداشته و چنانچه با روش درست پیاده شود میتواند به سوددهی شما منجر گردد.

برای انجام صحیح ایمیل مارکتینگ، حتماً نیاز به استفاده از روشهایی برای ترغیب بازدیدکننده سایت یا بلاگ خود به دادن آدرس ایمیلش به شما، دارید. مثلاً می توانید یک هدیه مثل یک کتاب الکترونیک را به وی بدهید البته به این شرط که ایمیل خود را ثبت کند یا … .

 

در همین بلاگ نکاتی بسیار کاربردی درباره ایمیل مارکتینگ ارائه شده است.

۱۲ دیدگاه

  1. سلام، وقت بخیر

    از موقعی که سایت شمارو دیدم از نحوه نگارش و مدیریت و پاسخگویی به کامنت ها و نحوه کاریتون خوشم نمیومد! نمیدونم چرا! در یک انجمنی هم بود که شمارو دیدم به عنوان مدیر! اصلا به سمت مدیریتی خودتون مسلط نبودین و با کجل خلقی و بدون کوچیکترین درایت و اشراف بر ابزار مدیریتی اقدام به اعمال هر روشی از پاک کردن بی دلیل پست ها تا بن کردن کاربران میکردید! به طور کلی امیدوارم دچار اختلالات نظیر اختلال ضداجتماعی – اسکیزوفرنی – اختلال دوقطبی و CBT نباشید!

    امیدوارم کمی هم تغییر در نگرش منفی گرایانه خودتون درباره اینترنت ایجاد کنید!

    پاسخ
    • سلام
      بله
      ممنونم از لطفتون و اینکه وقت گذاشتید بهم یادآوری کردید که باید ٬در نگرش منفی خودم نسبت به اینترنت٬ تجدید نظر کنم.
      در مورد سایر نکاتتون هم ترجیح میدم سکوت کنم.
      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  2. برای ای میل مارکتینگ اصولی چه راه هایی را پیشنهاد میدهید؟

    پاسخ
    • بهترین راه، استفاده از سرویسهای مثل میل چیمپ برای مدیریت اعضائی هست که در پی دریافت هدیه ای از سوی شما (یک کتاب رایگان، یک کلیپ آموزشی رایگان، یک سری فایل پی اس دی، یک سری وال پیپر و …) به عضویت خبرنامتون در آمده اند. با این روش فقط افرادی رو دارید که خودشون میخوان از شما ایمیل بگیرند و البته ایمیلشون هم فعال و درست هست.
      این هدیه رایگان شما باید مرتبط با موضوع سایتتون باشه.

      شاد و سربلند باشید.

      پاسخ
  3. عالی بود امیدوارم من نیز بتوانم در زمینه در آمد اینترنتی فعال باشم

    پاسخ
  4. سلام حضور شما!
    من یک پروژه در دانشگاه دارم تحت همین عنوان ( ایمیل مارکتینگ ) .
    لطف کنید اگر امکان است معلومات بیشتری و مطالب بیشتری را در اختیار من قرار دهید تا بتونم در پروژه خود اضافه کنم.
    ممنون.

    پاسخ
    • سلام
      توی دانشگاه باید یاد بگیرید که تحقیق یعنی طرح سئوال و گشتن به دنبال پاسخ اون نه اینکه درخواست طرح سئوال و ارائه جواب از سوی طراح!
      اگر سئوالی داشتید بنده در خدمتتون هستم.
      موفق باشید.

      پاسخ
  5. سلام
    تفاوت آنلاین مارکتینگ با ایمیل مارکتینگ در چیست؟

    پاسخ
    • آنلاین مارکتینگ درختی هست که ایمیل مارکتینگ یکی از شاخه هاش به حساب میاد!
      مجموعه فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی در دنیای آنلاین رو آنلاین مارکتینگ میگن که ایمیل مارکتینگ یکی از روشهای انجامش به حساب میاد.
      موفق باشید.

      پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. آموزش ارسال ایمیل تبلیغاتی | یک کارآفرین | کسب درآمد از اینترنت - [...] ایمیل تبلیغاتی که به آن ایمیل مارکتینگ گفته می شود، یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی به [...]

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!