موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

تبلیغات اینترنتی پرداخت در برابر کلیک

تبلیغات اینترنتی پرداخت در برابر کلیکدر بین انبوه روشهای بازاریابی اینترنتی، پرداخت به ازای کلیک یا Pay Per Click از معروف ترین ها و پرطرفدارها است. همان طور که از اسم این روش مشخص است، در آن به ازای هر کلیکی که روی آگهی شما می شود، پرداخت خواهید داشت. این روش تبلیغاتی از روشهایی است که هر کسب و کار اینترنتی حتماً یک بار از آن استفاده میکند. البته بسیاری بیزینس های آنلاین بر این روش استوارند! در ادامه با مواردی درباره این روش تبلیغات اینترنتی آشنا میشویم.

 

تبلیغات اینترنتی مؤثر؛ راز بیزینس آنلاین موفق

دنیای اینترنت مملو از وب سایتها و وبلاگهایی است که هدفشان جذب بازدید کنندگان می باشد. سایت یا بلاگ شما نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای درآمدزایی نیاز به جذب بازدید کنندگانی دارد که به دنبال مطالب و محصولات یا خدمات شما باشند. تا اینجای مسأله، درست مانند دنیای واقعی است جایی که بیزینسهای مخنلف در جذب مشتریان احتمالی با هم به رقابت می پردازند. طبعاً اصل اولیه در این رقابت، معرفی بیزینس خود به مخاطب است که از طریق تبلیغات انجام می شود. و در دنیای وب هم، این امر اجتناب ناپذیر است و باید خود را به مخاطب معرفی کرد. حسن بزرگ تبلیغات اینترنتی این است که در بسیاری موارد میتوان بدون هیچ هزینه ای این کار را انجام داد. اما “هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت”. این مثل در اینجا صادق است و بازدهی که تبلیغات هزینه بر در قیاس با تبلیغات رایگان برای شما خواهد داشت، بسیار بالاتر است.

البته فراموش نکنید که صرفاً هر نوع هزینه کردنی روی تبلیغات اینترنتی، منجر به افزایش سود نخواهد شد و آنچه لازم است هزینه کردن در جای مناسب است. تبلیغات پرداخت در برابر کلیک یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغات اینترنتی است که برگشت عالی سرمایه (ROI) برای شما به ارمغان خواهد آورد و سود شما را میتواند چندین برابر کند.

فراموش نکنید که:

سرمایه گذاری مناسب روی بیزینس= افزایش چشمگیر سود


مزیت اصلی تبلیغات پرداخت در برابر کلیک

این روش تبلیغاتی را از ابعاد مختلفی می توان مورد بررسی قرار داد. اما اگر از نظر برگشت سرمایه به آن بنگریم، بزرگترین مزیت این نوع تبلیغات، این است که فقط زمانی پرداخت می کنید که فرد علاقه مند به آگهی شما، کاملاً مقصد آگهی (سایت شما) را ببیند. با این روش اطمینان خواهید داشت که تبلیغات شما به بازار هدفتان دست یافته است و این یعنی موفقیتی که به ندرت در سایر روشهای تبلیغاتی حاصل می شود. البته عده ای شاید بگویند که تبلیغات بنری هم چنین حالتی دارد اما خب بر هیچ کس پوشیده نیست که بنرها هر روز بیشتر از دیروز از سوی کابران اینترنت نادیده گرفته می شوند.

در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، هر کلیک دارای ارزش مشخصی است که در زمان کلیک روی آگهی، از حساب آگهی دهنده کسر می شود تا زمانی که اعتبار آگهی دهنده تمام شود. با این شرایط، فرد می تواند کاملاً روی آگهی خود و اینکه چقدر بازده داشته است، مدیریت داشته باشد.

 

نکته ای درباره ی سایتهای کلیکی

اجازه بدهید همین الآن مشخص کنم که منظور از سایتهای کلیکی صرفاً سایتهایی است که تعدادی آگهی برای کاربر خود مشخص می کنند و به ازای هر کلیک از سوی همان کاربر روی آگهی، مبلغی به وی پرداخت می کنند. آیا چنین سایتهایی برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک مناسب هستند؟

در پاسخ باید به هدف اینگونه تبلیغات توجه کرد:

۱. هدف افزایش بازدید سایت مقصد آگهی است: اگر فرد آگهی دهنده چنین هدفی دارد، این سایتها بهترین بازده را برای وی خواهند داشت چرا که کاربر به دلیل دریافت پول و با همین انگیزه، قطعاً روی آگهی کلیک می  کند و وارد سایت آگهی دهنده می شود. بهتر است در این حالت، امکان ثبت ایمیل برای بازدید کننده در صفحه مقصد آگهی وجود داشته باشد تا آگهی دهنده بتواند در آینده حداکثر استفاده را از این تبلیغ ببرد. آگهی دهنده خواهد توانست با این ایمیل، بعدها با کاربر بازدید کننده سایت، تماس بگیرد و وی را دعوت به بازدید مجدد سایت نماید.

۲. هدف تبلیغ کالا یا خدماتی خاص است: اگر چنین هدفی در سر دارید، چنین سایتهایی کمتر به کار شما خواهند آمد. چرا که انگیزه اصلی در این سایتها، کسب درآمد حاصل از مشاهده آگهی است و حتی اگر آگهی شما مورد نظر کاربر نباشد، باز هم به خاطر پول آن است که کاربر روی آگهی شما کلیک می کند و این یعنی هزینه بدون بازگشت چرا که محصول یا خدمات شما مد نظر کاربر نیست.

پس در تبلیغ در سایتهای کلیکی، دو مورد فوق را مد نظر داشته باشید.

۱ دیدگاه

  1. عالی و کاربردی

    پاسخ

بازتاب های این مطلب

  1. ارکان بازاریابی اینترنتی | یک کارآفرین | کسب درآمد از اینترنت - [...] ارتقاء رتبه در موتورهای جستجو به واسطه سئو، چه از طریق تبلیغات پرداخت در برابر کلیک و چه از…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!