موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

ارکان بازاریابی اینترنتی

ارکان بازاریابی اینترنتیبازاریابی اینترنتی به عنوان دانشی نوین و یکی از موفق ترین عناصر در هر طرح بازاریابی (Marketing Plan) دارای ارکان متعدد و متفاوتی است که وجود هر یک تأثیری چشم گیر در موفقیت و همین طور عدم موفقیت پروسه بازاریابی اینترنتی شما به عنوان یک کارآفرین دارد. در ادامه با این ارکان آشنا خواهیم شد:

طراحی سایت

با استفاده از متون، تصاویر و احتمالاً فایلهای ویدئویی و صوتی برای معرفی خدمات و/یا محصولات یک شرکت/مؤسسه/فرد به مشتریان احتمالی نیز مشتریان فعلی استفاده می شود. وب سایت شما می تواند محل جمع آوری اطلاعات مشتریان اختمالی باشد/نباشد نیز می تواند به عرضه مستقیم محصولات/خدمات شما بپردازد/نپردازد. شاید بتوان وب سایت را معادل آنلاین بروشورها و کاتالوگهای شما در دنیای آفلاین معرفی نمود.

بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing:SEM)

به بازاریابی وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو اطلاق می شود حال چه از طریق ارتقاء رتبه در موتورهای جستجو به واسطه سئو، چه از طریق تبلیغات پرداخت در برابر کلیک و چه از طریق ثبت در دایرکتوریهای متعدد در دنیای اینترنت.

ایمیل مارکتینگ

توضیحات کامل در لینک فوق داده شده است. فقط باز هم تأکید میکنم که ایمیل مارکتینگ نباید با اسپم مارکتینگ قاطی شود!

تبلیغات بنری و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

روش معروف قرار دادن بنر شما در سایر سایتها و بلاگها که نیازی به معرفی بیشتر ندارد.

اما تبلیغات در شبکه های اجتماعی همان فعالیت های مرتبط در وب سایتهایی مثل توییتر، فیس بوک و سایتهای مشابه و همچنین سایتهای اشتراک گذاری عمومی مثل دیگ می باشد.

بلاگ و درج مقاله

بلاگ که در مقاله ی نقش بلاگ در بیزینس اینترنتی به تفصیل درباره آن صحبت کرده ام، یکی از حرفه ای ترین و پربازده ترین روشهای بازاریابی اینترنتی است. در این روش می توانید اطلاعاتی درباره محصولات و/یا خدمات خود منتشر کنید یا اخبار مرتبط را روی بلاگ شخصیتان ارائه دهید. البته امکان استفاده از بلاگهای سایرین برای درج مقالات خود نیز وجود دارد.

اما درج مقاله در دایرکتوریهای متعدد در اینترنت و یا سایتهای دیگر یکی دیگر از روشهایی است که می توانید از آن برای بازاریابی اینترنتی بهره بگیرید. خوبی این روش این است که مقاله شما از طریق سایتهای مذکور به مخاطبین بسیاری معرفی شده و آنها را با وب سایت شما آشنا می کند. این مورد علاوه بر جذب ترافیک برای سایت شما، می تواند به شهرت برند شما نیز کمک شایانی بکند.

 

آنچه گذشت، مروری مختصر بود بر اجزاء تشکیل دهنده بازاریابی اینترنتی برای یک مؤسسه/شرکت/فرد که قصد حضور در دنیای اینترنت برای بیزینس کردن را دارد.

۴ دیدگاه

  1. با سلام آقای مهندس
    برای چندمین بار هستش سوالات متععدی رو از شما می پرسم و پاسخ سوالاتم رو به خوبی داده اید.ممنونم از شما.
    واقعیتش ما برای طراحی فروشگاهمون از فروشگاه ساز مجنتو استفاده کردیم، و حالا که سایتمون آماده شده متاسفانه بخش مدیریت آن برامون خیلی سخته(با html و asp.net هم تقریبا آشنا هستیم )واقعا درمانده شدیم.می خواستیم اگه ممکنه یه راهی،مقاله ای،آدرسی چیزی بهمون معرفی کنید.با تشکر از شما.

    پاسخ
    • سلام.
      بنده مهندس زاده هستم نه مهندس دوست خوبم!
      مجنتو رو من توصیه کرده بودم؟ فکر نمیکنم برای کسی که تجربه نداشته چنین توصیه ای کرده باشم! در هر صورت:
      توی ایران چند سایت هستن که همگی هم پشتیبان رسمی هستند برای مجنتو! داستان جالبه این همه پشتیبان رسمی داره این سیستم توی ایران 😀
      http://www.magento-farsi.com/
      http://www.persian-magento.ir/

      اما اگر نظر من رو بخواید، توصیه میکنم از سایت اصلی مجنتو برای دریافت پاسخ سئوالاتتون همینطور راهنمای کار با سیستم، بهره بگیرید: http://magento.com/

      امیدوارم بتونید پاس سئوالاتتون رو توی این سایتها پیدا کنید. البته سایت اصلی مجنتو فایل راهنمای کار با سیستم داره ولی بقیه رو نمیدونم.

      موفق باشید.

      پاسخ
  2. سلام فقط میخوام بدونم چگونه ازطریق اینترنت کسب درامد کنم؟

    پاسخ
    • سلام
      سئوالی پرسیدی که میتونیم درباره ی اون کتابها بنویسیم!
      از بخش تماس با من اطلاعاتی در مورد تحصیلات، سوابق کاری، میزان آشنایی با اینترنت، زمان آزاد و میزان سرمایه ی در دسترس بفرستید تا در خدمت باشم.
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!