موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران-بخش سوم

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایراندر دو گام نخست فراگرفتیم که چگونه سایت یا وبلاگی در زمینه موضوع مورد علاقه خود داشته باشیم؛ در این مقاله می خواهیم ببینیم که چطور داشتن چنین سایتی می تواند برای ما درآمدزا باشد؟

 

روشهای کسب درآمد از سایت یا وبلاگ

اولین نکته قابل ذکر در این زمینه این است که روشهای کسب درآمد از سایت، بسیار متنوع بوده و نمی توان هیچ محدودیتی برای آن قائل شد. اما جهت سهولت می توانید دسته بندیهای زیر را در نظر بگیرید.

 

کسب درآمد از طریق affiliate marketing یا همکاری در فروش

در این روش کسب درآمد اینترنتی، شما به عنوان دارنده ی سایت یا وبلاگ، می توانید محصول مرتبط با موضوع سایت خود را تبلیغ کرده و بدون نیاز به هیچگونه دخالتی در امور نگهداری، بسته بندی، ارسال و تسویه حساب با مشتری، سود خوبی حاصل کنید.

 

بهترین سیستمهای همکاری در فروش برای کار معرفی می شوند. جهت آغاز همکاری با هر یک روی لینک کلیک کرده و فرم عضویت را پر کنید:

* سیستم همکاری در فروش ایران مارکت سنتر

* سیستم همکاری در فروش پایگان

* سیستم هکاری در فروش فروتل

* سیستم همکاری در فروش SFI: این سیستم و این شرکت، غول صنعت affiliate marketing می باشد که بالغ بر ۲۰,۰۰۰ نوع محصول و سرویس مختلف برای فروش دارد. می توانید آنها را در این آدرس مشاهده فرمایید. دقت داشته باشید که این شرکت بیشتر برای سایتها و وبلاگهای انگلیسی زبان مناسب است.

* معروف ترین سیستم همکاری در فروش برای هرکسی که میخواهد ار طریق اینترنت، کسب درآمد نماید البته برای غیر ایرانیها و سایتهای غیر فارسی: clickbank

 

فرض میکنیم شما در سیستم همکاری در فروش پایگان عضو شده اید و سایتتان هم درباره لاغری و تناسب اندام است. با این حساب می توانید محصولاتی مانند میخواهم لاغر بمانم یا بدنساز همراه را در سایتتان بگذارید. اینکه چگونه این کار را انجام بدهید بهتر است را می توانید در مقالات بخش affiliate marketing یا همکاری در فروش بیاموزید.

بدون شک، همکاری در فروش یکی از بهترین روشها برای کسب درآمد از اینترنت و کار در منزل است.

 

کسب درآمد از طریق فروش محصولات خودتان

 

این روش می تواند سود بسیار بالایی برای شما به ارمغان آورد هرچند که زحمت بیشتری هم دارد. می توانید با توجه به موضوع سایتتان که از موضوعات مورد پسندتان بود، مبادرت به تولید محصولاتی نمایید که در ارتباط با محصولات سایت هستند و با فروش آنها روی سایتتان، به کسب درآمد بپردازید. برای مثال می توانید برای سایتی که درباره نگهداری از حیوانات خانگی است، سی دی هایی تولید کنید که در آن نحوه نگهداری از نژادهای مختلف سگ معرفی شده است. یا شاید سایتتان درباره موسیقی باشد؛ در این حالت می توانید سی دی آموزش گیتار یا ویالن بسازید و آن را روی سایت خود به فروش برسانید. حتی می توانید درباره موضع سایت خود، کتابی بنویسید و آن را بفروشید! یک راه دیگر: موضوع مورد علاقه شما، احتمالاً باعث شده تا وسائلی در ارتباط با آن خریداری کنید، مثلاً گیتار بخرید یا یک سری کتاب در زمینه فلسفه. می توانید همین اجناس دست دوم خود را نیز روی سایتتان بفروشید.

 

هر نوع کالایی که قصد فروشش را بکنید، برای این روش تفاوتی ایجاد نمیکند و به هر حال با فروش محصولات خودتان، سود بسیار خوبی در انتظارتان است. اما فراموش نکنید که سود بیشتر تلاش بیشتر هم میخواهد.

 

کسب درآمد از طریق سیستمهای کلیکی (پرداخت در برابر کلیک: PPC)

 

منظور، قراردادن کدهای تبلیغاتی سایتهایی است که به این منظور ایجاد شده اند که در زبان فارسی معروف ترین آنها، اکسین ادز است. البته مطمئناً هیچ سیستم پرداخت در برابر کلیکی به اندازه گوگل ادسِنس شهرت و اعتبار ندارد.اگر سایتی (یا وبلاگی) به زبان انگلیسی دارید، سعی کنید حتماً از گوگل ادسِنس استفاده کنید و اگر سایت یا وبلاگ شما به زبان فارسی است، باید قالب ابتدایی آن به یکی از زبانهای مورد تأیید گوگل باشد تا بتوانید از تبلیغات آن در سایت خود بهره بگیرید.

نمونه سیستمهای کلیکی فارسی موفق:

۱. ادگاه

۲. ادزسنتر۲۴

۳. anetwork

۴. اکسین ادز

 

کسب درآمد از طریق مولتی لول مارکتینگ (نتورک مارکتینگ)

 

یکی از بزرگترین بیزینسهای قرن ۲۱. برای آشنایی با نتورک مارکتینگ، حتماً مقاله نتورک مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ، بیزینسی است با ۷۰ سال سابقه که متأسفانه در داخل ایران، خیلی به ندرت دیده شده است که از اینترنت در جهت پیشبرد آن بهره گرفته شود. شما با توجه به موضوع سایتتان، می توانید با شرکتهای نتورک مارکتینگ که محصولات مرتبط ارائه می کنند، قرارداد بسته و از طریق سایت خود، مبادرت به فروش محصولات و ساختن شبکه فروش خود کنید. برای مثال اگر درباره دومین و خدمات وب هاستینگ مینویسید، می توانید در website.ws عضو شده، دومین خود را خریداری کرده و سپس دومینهای آن را بفروشید. یا SFI و یا بسیاری شرکتهای دیگر. البته این دو مورد از بهترینها به شمار میروند.

 

توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با مولتی لول مارکتینگ، بخش نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ در قسمت آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت را مطالعه نمایید.

 

خب تا اینجا سایت خود را راه اندازی کردیم و آن را برای کسب درآمد سفارشی نمودیم. در مقاله بعد یاد میگیریم که چطور برای سایت خود بازدید کننده جذب کنیم.

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران – گام چهارم

۲ دیدگاه

  1. سلام مهندس جان من تازه میخواماستارت بزنم و دوست داشتم از ادسنس درآمد داشته باشم مطالب جالبی نوشته بودید ولی با زبان انگلیسی هم آشنایی ندارم .ولی هدف من در رسیدن به درآمد در کمترین مدت زمان ممکن هستش .
    بنظرتون میشه یه نویسنده آشنا به زبان انگلیسی برای سایت یا وبلاگ بگیرم پست بزاره؟
    و سوال دیگه اینه ک یه وبلاگ سرگرمیو یا دانلود نرم افزار راه بندازم و متنهاشو از سایتهایی مثل gfxtra کپی کنم و از نظر کپی رایت مشکلی داره ؟و در کل این روش امکان پذیره و میتونه بازدید خوبی داشته باشه روزانه ک بشه به درآمدی رسید؟

    پاسخ
    • سلام
      من مهندس نیستم دوست خوبم 🙂
      میتونید نویسنده بگیرید ولی خب آَشنایی با اصول زبان انگلیسی و نوشتن متون جذاب به همراه آشنایی با اصول سئو و بازاریابی اینترنتی الزامی هست. حالا اگه فرد یا افرادی با این ویژگیهای بتونید جمع کنید دور هم که بخواید سایت رو باهاشون راه اندازی کنید، چرا که نه، این عالی هستش… .
      ولی کپی نکنید مخصوصاً که برای ادسنس هم برنامه دارید، کلاً کپی کردن از کارهایی هست که موتورهای جستجو باهاش خیلی مشکل دارند و میتونه منجر به بلاک شدن سایتتون هم بشه…
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!