موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

پیدایش روش همکاری در فروش

پیدایش سیستم های همکاری در فروشاینترنت راه توزیع جدید و متفاوتی برای فروش کالا و خدمات به مشتری فراهم کرد. مشتریان میتوانند به راحتی در سر کار یا در خانه یا هر جایی و هر زمانی تصویر محصولات را ببینند و آنها را سفارش دهند.

 

از این رو برای فروش، فروشنده باید با تبلیغات، ترافیک را به سایت خودش هدایت کند. این کار در ابتدا به روش قدیمی مانند تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی انجام میشد. به این صورت که فرستنده به یک سایت مشهور میرفت و پیشنهاد میکرد که در عوض مبلغی تبلیغ خود را برای مدتی در سایت بگذارد که البته هنوز هم از این روش استفاده می شود. چون اینترنت متفاوت از رسانه های قدیمی دیگر بود روشهای کارآمد جدیدی نیاز بود. نسبتا کار ساده ای است که حجم مخاطبان یک شبکه تلویزیونی یا یک ایستگاه رادیویی را تخمین زد. همین برای رسانه های چاپی مانند روزنامه یا مجلات هم صادق است. اما برای سایت به این سادگی نیست. البته شمارشگرهایی وجود دارند اما همیشه نمیشه به آنها اعتماد کرد.

 

به علاوه، وقتی یک سرور درخواست بازدید یک سایت را میدهد ( و شمارنده آن را یک بازدید حساب میکند) همیشه به این معنی نیست که یک انسان سایت را بازدید کرده است. روبوتها و پردازشگرهای خودکار هم میتوانند سایتهایی را بارگذاری کنند که هیچوقت توسط هیچ انسانی دیده نشده اند. پس این مسئله مهم شد که بدانید بازدیدهای صفحه از یک منبع بودند یا بازدیدهای منحصر به فرد بوده اند – یعنی اینکه افراد جدید به جای همان افراد چندین بار از سایت دیدن کرده اند یا اینکه یک پردازشگر خودکار اینکار را کرده است. مشکل دیگر این است که تا وقتی که تبلیغ به طور واضح و در متن سایت میزبان قرار نداشته باشد ترافیکی به همراه نداشت، حتی از سایتهای دارای تعداد بالای بازدید کننده. بنابراین پرداخت یک مبلغ ثابت برای نمایش یک تبلیغ برای مدت معلومی از زمان در یک وبسایت نامطلوب به نظر میرسد.

 

به جای پرداخت برای مدت معلوم، افراد ترجیح میدهند که برای تبلیغشان بر اساس تعداد کلیک هایی که بر روی بنر آنها میشود پول بپردازند. بنرها میتوانند کلمات، تصاویر و انیمیشن داشته باشند و به عنوان یک لینک به سایت تبلیغ کننده عمل کنند. از این رو با پرداخت در برابر کلیک اگر ترافیکی به دست نیاورید پولی پرداخت نمیکنید. این کار، سایت میزبان را تشویق میکند تا بنر شما را در سایت خود به طرز موثری جا دهد تا ترافیک را به سمت شما هدایت کند. حتی روش پرداخت در ازای هر کلیک هم مشکلات خود را دارد. کلیک هم میتواند خودکار شود و سایت ها میتوانند کلک بزنند. کلیک هم باید از طرف بازدید کنندگان منحصر به فرد باشد تا مؤثر باشد.

 

بنابراین فروشندگان اینترنتی به این نتیجه می رسند که فقط وقتی پول بپردازند که فروشی انجام شده باشد یا کسی با پیوستن به برنامه سایت حداقل عمل متقابلی انجام داده باشد. سیستمی که پرداخت در آن فقط در ازای فروش یا در قبال ثبت نام افرادی انجام میگیرد که از سایت میزبان تبلیغ به سایت شما فرستاده شده اند برنامه Affiliate یا همکاری در فروش نامیده میشود.

 

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!