موسسه خیریه بهنام دهش پور؛ کمک به بیماران سرطانی

ارسال مطلب با روش صحیح

ارسال مطلب با روش صحیح

حتماً در جریان هستید که بعد از معرفی الگوریتم پاندا از سوی گوگل، و رسیدن آن به دنیای وب فارسی، اهمیت تولید محتوای جدید در سایت به مراتب بیشتر شده است و دیگر روش معروف دزدیدن مطالب سایرین، پاسخگو نمی باشد. اما این ارسال مطلب هم اگر با یک سری فاکتورها تلفیق شود، می تواند در رتبه سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بسزایی داشته باشد. در این پست می خواهیم روش صحیح ارسال مطلب در سایت را فرا بگیریم.

در روشی که در ادامه آموزش خواهم داد، ارسال مطلب جدید را در ۵ بخش مورد بررسی قرار می دهم و در هر مورد، مهمترین نکات را ذکر میکنم.

 

امید که با رعایت این نکات، مطالب ارسالی شما بهتر ایندکس شده و رنک بگیرند:

۱. تایتل (عنوان مطلب)

  • تایتل را با مهمترین کلمه کلیدی مطلب (کلمه کلیدی اصلی) شروع کنید. (روش انتخاب کلمه کلیدی اصلی)
  • ۶۰ کاراکتر نخست تایتل در نتایج جستجو نمایش داده می شود، پس دقت داشته باشید باید در همین ۶۰ کاراکتر، مفهوم اصلی را منتقل نمایید.
  • پس از عنوان مطلب که حاوی کلمه کلیدی اصلی متن است، کلمه کلیدی اصلی سایت را نیز به تایتل اضافه کنید البته در برخی سیستم های مدیریت محتوا این اتفاق اتوماتیک رخ داده و تایتل سایت نیز به عنوان مطلب افزوده می شود اما اگر سیستم مدیریت محتوای شما چنین امکانی را ندارد، شخصاً این کار را انجام دهید.

 

۲. متن پست

  • ایده آل ترین حالت این است که محتوا به چند پاراگراف تقسیم شود.
  • هر یک از پاراگراف های فوق، می بایست یک عنوان داشته باشند که باید در تگ h قرار گیرد. البته در h2 تا h6 چرا که h1 عموماً در قالب ها وجود دارد (مگر اینکه طراح قالب بیش از حد بی توجه باشد!) و در هر صفحه تنها یک تگ h1 جایز است.
  • حتی المقدور یک عکس برای هر پست با آلت و تایتل درج شود. آلت و تایتل باید از کلمات کلیدی مرتبط با متن انتخاب شوند و البته این به این معنی نیست که اجازه دارید کل آلت و تایتل را با کلمات کلیدی، بمباران کنید. برای مثال آلت عکس پستی درباره طراحی سایت می تواند “طراحی سایت حرفه ای” باشد ولی نباید آن را مثلاً “طراحی سایت-طراحی وب سایت- طراحی حرفه ای سایت-طراحی وب” تعریف نمود.
  • در داخل محتوا، حتماً یک لینک به صفحه اصلی سایت با یکی از کیوردهای مرتبط ایجاد کنید و سعی کنید تا ۴ لینک دیگر به سایر بخش های سایت نیز ایجاد نمایید با کلمات کلیدی مرتبط. البته این اعداد فقط نظر شخصی هستند ولی کلاً صفحه را نباید تبدیل به لینکدونی کنید!
  • اگر درون متن به منابعی خاص لینک دهید، باعث افزایش اعتبار مطلب شما خواهد شود. اما نه اینکه به ۲۰ سایت خارجی لینک دهید!
  • کلمات و عبارات کلیدی اصلی و با اهمیت تر در متن را bold، underline و یا italic کنید.
  • حداقل تعداد کلمات مناسب هر پست بسته به موضوع سایت و چیزی که بین سایتهای دیگر رواج دارد، تعیین می گردد و برای تمام سایتها، نمی توان رقم یکسانی (مثلاً ۳۰۰ کلمه) تعریف کرد. (نظر شخصی)

هرگز، هرگز و هرگز برای انتشار مطلب در سایت خود، مطالب سایر سایتها و وبلاگها را کپی نکنید. خیلی ساده متن را بخوانید و برداشت شخصی خود را درباره آن بنویسید و منتشر نمایید.

۳. متا تگ ها

  • کیوردز: با ۱۰ تا ۱۵ کلمه و عبارت کلیدی مرتبط با متن تکمیل شود. البته این متا تگ در رنکینگ سایتها در نتایج جستجوی گوگل، یاهو و بینگ نقشی ندارد لیکن به دلیل استفاده از آن در ماژول ها و پلاگین های CMS های متفاوت برای مواردی مثل مطالب مرتبط یا جستجوهای داخلی، تعریف کردن آن توصیه می شود.
  • Description: با عبارت کلیدی اصلی متن شروع شود. حداکثر ۱۶۰ کاراکتر بوده و دارای مفهوم باشد طوری که با مطالعه آن بتوان هدف مقاله را دریافت ضمن اینکه این متا تگ را تا میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی اصلی متن و طوری که مفهوم واضحی را برساند، بنویسید. متا تگ description خوب، متا تگی است که مفهوم اصلی صفحه را منتقل کند.

 

۴. تگ (برچسب) ها

  • اگر CMS شما امکان تعریف تگ را میدهد، بین ۱۰ تا ۱۵ برچسب مرتبط با محتوا برای هر پست بنویسید. درباره تگ حرف و حدیثهای زیادی هست و افراد زیادی توصیه میکنند از ایندکس شدن تگ ها جلوگیری کنید اما عده ی زیادی هم نظر مخالف این را دارند.

 

۵. اشتراک گذاری و توزیع لینک

  • بعد از ارسال مطلب، حتماً آن را در سایتهای سوشیال بوکمارکینگ فارسی و غیرفارسی بوکمارک کنید تا هم لینک به آن ایجاد شود و هم بتوانید علاقه مندان احتمالی در این سایتها را جذب نمایید.
  • اشتراک گذاری در سه سایت و شبکه اجتماعی فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس از واجبات است!

 

۶. پینگ کردن

۱۶ دیدگاه

  1. عالی بود دوست عزیز
    موفق باشید

    پاسخ
  2. سلام
    خسته نباشید
    میشه نظرتون رو راجع به استفاده از جدول در صفحات بدونم. منظورم استفاده از جدول برای اقلب نیست. کلا استفاده از جدول در یک صفحه از نظر گوگل چه وضعیتی داره؟
    منتظر لطفتون هستم…

    پاسخ
    • سلام
      ممنون
      در این مورد تا حالا مطلبی به چشمم نخورده. فقط مسأله ای که هست اینه که بهترین حالت برای موتور جستجو اینه که بتونه در ابتدای کد به محتوا دسترسی داشته باشه ولی در مورد جداول خب این اتفاق نمیفته پس شاید بشه اینطور نتیجه گرفت که جدول اگر در ابتدای صفحه نیاد (سوای اینکه در قالب کلاً نباید استفاده بشه) و تعداد جداول زیاد نباشه، مشکلی در استفاده ازش نیست.
      ولی بازم عرض میکنم تا حالا مطلبی در این مورد نخوندم که گفته باشه استفاده از جدول در متن، خوبه یا بد و چه تأثیراتی داره.

      پاسخ
  3. سلام بهروز جان خسته نباشی
    راجع به این که میگید مطالب رو به فیس بوک و… منتشر کنیم برای یک فروشگاه که جز محصول چیزی دیگری در سایت نیست این نکته صدق میکند ؟

    پاسخ
    • سلام
      ممنونم
      بله صدق میکنه هم میتونید خود محصولات رو در فیس بوک شیر کنید و از این طریق تبلیغ رایگان داشته باشید هم اینکه میتونید با داشتن یک بلاگ، محتوای اون رو شیر کنید و در نهایت از بلاگ به فروشگاه لینک بدید. یعنی تبلیغات غیر مستقیم انجام بدید.

      موفق باشید

      پاسخ
  4. عالی بود.
    راستی فاصله زمانی بین پست دادن چگونه باشد؟ مثلا منظم باشد یا اینکه نامنظم باشد و یا اینکه میان این دو؟!

    در مورد ارسال به شبکه های اجتماعی به نظرم اگه چند روزی صبر کنیم که کامل ایندکس بشه بهتر باشه. (البته در مورد واجبات به نظرم صبر جایز نیست :دی )

    پاسخ
    • لطف دارید
      فاصله زمانی قطعاً باید منظم باشه
      نکته بعدی درباره ارسال به شبکه های اجتماعی: ارسال فوری باعث افزایش رنک و محبوبیت و سرعت ایندکس محتوا میشه.

      پاسخ
  5. خیلی مطلب مفیدی بود
    ممنونم

    پاسخ
  6. سلام
    خیلی ممنون بابت مطلب خوب تون. استفاده کردم. اما فکر کنم در عبارت زیر اختلاف نظر باشه درباره نقش داشتن یا نداشتن کلمات کلیدی:
    “کیوردز: با ۱۰ تا ۱۵ کلمه و عبارت کلیدی مرتبط با متن تکمیل شود. البته این متا تگ در رنکینگ سایتها در نتایج جستجوی گوگل، یاهو و بینگ نقشی ندارد”

    پاسخ
    • سلام
      خواهش میکنم
      این موضوع که متا تگ کیوردز نقشی نداره رو در بلاگ رسمی گوگل میتونید مطالعه کنید (الآن دسترسی ندارم که خودم لینک بدم.) یاهو و بینگ هم این مطلب رو تأیید کردن البته ساده ترین راه اینه که یه سرچ ساده بزنید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  7. درود
    آقا بهروز گل کاشتی با این مطلبت واقعا مفید بود (حداقل برای من!)
    با تشکر فراوان
    بدرود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اگر کسی به دیدگاه من پاسخ داد، از طریق ایمیل به من اطلاع دهید!